30-річний вінничанин Андрій Мироненко торік придбав автомобіль "Деу Ланос". Коли повертався із міста Могилів-Подільський до Вінниці, на слизькій дорозі його занесло.
— Це було на початку листопада, — згадує Андрій. — Зранку моросив дощ, а надвечір ударив морозець. А там пагорби круті з поворотами. Машину спаралізувало, вона стала некерованою. Жму на тормоз, а вона їде, як на лижах. Ледь доїхав додому. Більше тої зими не виїжджав.
Цього року чоловік вирішив "перевзути" машину в зимові шини.
— Довго підбирав, передивився багато в Інтернеті, — розповідає Андрій. — Почитав відгуки. Найбільше скарг на нашу українську резину. Кажуть, що вона погано тримає дорогу й сильно зношується.
Андрій вирішив придбати закордонні шини "Нокіан" за 600 грн.
— Жінка як порахувала, що чотири шини обійдеться в 2400 гривень, чуть не з"їла мене, — сміється. — Почав думати про альтернативу.
Товариш-таксист порадив Андрієві купити дорогі шини лише на передні колеса, а на задніх залишити літню гуму.
— Я з цього приводу радився з фахівцями на станції технічного обслуговування, вони сказали цього не робити, бо в ожеледицю передні колеса їхатимуть нормально, а зад буде заносити, машина стане некерованою, — говорить Мироненко.
Андрій придбав чеські шини "Спортіва".
— Ще й на знижку потрапив, усе обійшлося в 1200 гривень, — радіє чоловік.
Передні колеса їхатимуть нормально, а зад буде заносити
Зимові шини перевдягнув на сталеві диски на шиномонтажі. Ця послуга коштувала ще 70 грн.
— Зимові шини м"якші, в них крупніший малюнок протектора. Так машина менше скользить та й з місця легше рушає, — пояснює працівник шиномонтажу Юрій Шарун, 32 роки. — Міняти їх потрібно, коли середньодобова температура буде +6°С. Першого снігу чекати не варто, бо тільки він випаде, в нас величезні черги.
Зимових шин вистачає на два сезони — вони розраховані на 60–70 тис. км пробігу. Шини іноземних марок "Мішлен", "Нокіан", "Фулда" коштують від 600 грн. Українські на 250 грн дешевші.
На початку зими радять обробити кузов антикорозійним покриттям.
— Вони на дороги сиплять якусь таку гидоту, що роз"їдає кузов, — говорить 55-річний Михайло Муляр із села Селище Тиврівського району. — Десять років тому я получив новенький "жигулик" від государства, від"їздив одну зиму, нічим не обробляв, а тоді треба було срочно поїхати на Сєвєр. Машину лишив немиту в гаражі, коли приїхав, був у шоці — весь кузов пороз"їдала сіль, крила бокові тоже поржавіли. Я її трохи підремонтував і продав. Купив нову, зате тепер кожну зиму обробляю антикорозійкою. Воно хоч дорого, та я не економлю.
На осінь-зиму рекомендують замінити охолоджувальну рідину двигуна.
— Треба залити рідину з більшою щільністю, стійкішу до низьких температур, — радить майстер вінницької станції техобслуговування Вадим Гриб. — Якщо вона замерзне, то й двигун доведеться міняти — замерзаючи і розширяючись, блок циліндрів може розірватися. Обов"язково треба перевірити акумуляторну батарею. Взимку електроліти потребують більшої щільності. У морози хімічна реакція всередині батареї сповільнюється, і вона може перестати заряджати. Батарею, якій уже понад три роки, краще замінити. Кузов слід обробити антикорозійними матеріалами.
Для двигуна варто залити менш в"язке масло. Тоді рухомим деталям у двигуні легше обертатися, а машина краще заводиться.
Комментарии