Киянин 57-річний Володимир Богайчук вісім років судився з автосалонами. Вимагав надавати інструкцію на продукцію державною мовою.
— Війну почав 2003 року, — розповідає Володимир Олександрович. — Тоді в автосалоні "АвтоЗАЗу" купив "таврію". Видали мені сервісну книжку та інструкцію з експлуатації. Обидві — російською. Я просив надати інформацію про товар державною мовою, але мені відмовили. Виявилось, українською складно перекладати.
Богайчук за освітою інженер-механік, працює директором підприємства і головою правління житлово-будівельного кооперативу. Має дружину й дорослого сина. Подав на магазин до суду.
— Його програв, — зітхає. — Визначили, що я маю інтелект і можу зрозуміти російську.
2008-го Володимир Олександрович вирішив купити нову автівку.
— Сподобалася "Шкода Октавія". Пішов у офіційний салон "Шкода", що на проспекті Перемоги, 67. Там теж не мали інструкції українською мовою. Через то і не купив. Поскаржився у головне управління із захисту прав споживачів. Дізнався, що в Україні вимагати інструкцію має Держспоживстандарт. Однак там теж відмовили штрафувати "Шкоду". Я подав на Держспоживстандарт до Європейського суду. Зажадав, щоб вони перевірили автосалон на відповідність вимогам закону й оштрафували.
За вісім років Богайчук витратив 13 тис. грн на позови та послуги адвокатів. 25 лютого торік суд проти Держспоживстандарту виграв. Однак за рік чиновники "Шкоду" не оштрафували.
— Доки я судився, обидва салони почали друкувати інструкції українською мовою, — говорить киянин. — Але я вже не хочу "шкоди". Заберу синовий "опель".
Коментарі
1