четвер, 15 березня 2018 18:18

Вода повинна подолати вогонь. Але ніщо не перемагає – стихії співіснують

Київський художник Олексій Коваль, 40 років, працює над серією емалей "Місця сили". У назві використав термін американського мислителя Карлоса Кастанеди. Місцями сили той називав географічні зони з потужними енергетичними полями.

– На емалях – пейзажі з подорожей. Зображував місця, де відчув гармонію з природою та прилив життєвої енергії, – каже Олексій Коваль

"Золота ріка"

– Річка Калі-Ґандакі в Непалі впадає у Ганг. Названа на честь богині-руйнівниці Калі. Та, за віруваннями індуїстів, знищує невігластво, допомагає охочим отримати нові знання й шукати Бога.

Для подорожі навколо гірського масиву Анапурна часто беруть гіда. Я вирішив піти сам. Заблукати неможливо: через кожні півтори-дві години дороги – населені пункти. Там можна купити їжу, зупинитися на нічліг. Перші п'ять днів ішов уздовж Калі-Ґандакі. Ріка завширшки, як Дніпро в Києві, але тече багатьма струмками через піщані гори. Вдалині видно снігові шапки гірських вершин.

Долина Муктінатх – святе місце для двох релігій: буддистів та індуїстів. Перші називають його "Сто священних вод". Там над джерелами палає вогонь. Зрозуміло, що це – газ, однак видовище містичне. Постійно думаєш, що вода повинна подолати вогонь. А ніщо не перемагає – стихії співіснують.

Спершу хотів зробити темно-синю ріку, що віддзеркалює небо. Потім – сірою, туманною. У долині Калі-Ґандакі за формою нагадує волосся богині. Зобразив її золотою – це метафора про цінність води.

У горах відірваний від цивілізації – і почуваєшся щасливим.

На Тибеті відкрив новий колір – гімалайський синій. Пізньої осені небо яскраво-синє – аж не віриться, що таке може бути. У нас нема нічого подібного. Так само туристи зі Сходу бувають вражені, коли бачать наш чорнозем. Фотографують його. Їм дивно, що земля може бути такого кольору.

  Картину ”Золота ріка” художник із Києва Олексій Коваль створив у техніці гарячої емалі. Зобразив Калі-Ґандакі – ліву притоку Гангу, що тече в Індії та Непалі
Картину ”Золота ріка” художник із Києва Олексій Коваль створив у техніці гарячої емалі. Зобразив Калі-Ґандакі – ліву притоку Гангу, що тече в Індії та Непалі

"Візерунки неба"

– У столиці Таїланду Бангкоку багато ходив вулицями й храмами. Через спеку був знесилений. Приліг на лавку під розлогим деревом і дивився крізь його крону на небо. Вразили тінь і візерунок із листя. За 15 хвилин отримав стільки сил, що вистачило доходити день і ще гуляти вночі.

Втілив небо Бангкоку в емалі й передав красу орнаменту з листя. Спочатку бачимо силует. Підходимо ближче – помічаємо композицію. Потім роздивляємося фактуру. Основні кольори емалі "Візерунки неба" – бірюзовий і бронзовий.

"Тераси відображення"

– На вершині гори з рисовими терасами в регіоні Юньнань, на півдні Китаю, здається, що париш у повітрі. Такий ефект створюють туман і світло, що пробивається крізь нього. Тисячолітні тераси розбиті по всій висоті гір. Воду для зрошення рису подають по трубах із бамбуку. Був там майже весь день. Виник­ло відчуття умиротворення й польоту – не подібне до всього, що переживав досі.

"Чумацький шлях"

– "Чумацький шлях" розглядаю як філософський символ. Кожна зірка в нашій галактиці – це сходинка: прожитий день або добре зроблена справа. На ескізі зобразив дерево й небо, на якому півколом видно зорі.

Кольори будуть або насичено-сині, або бірюзові з кораловим. Якими вони стануть у готовій картині – важко передбачити. У цьому є магія емалі. Художник на певних етапах виявляється лише співавтором. Завжди є момент випадковості.

  Олексій КОВАЛЬ, 40 років, художник. Народився 16 жовтня 1977-го в Києві, в сім’ї математиків. Закінчив факультет живопису Художньої академії. Працював у сфері монументального мистецтва: фрески, мозаїки, розписи, ескізи вітражів. Навчався техніки гарячої емалі в майстерні київського художника Івана Кириченка, в китайських, індійських та європейських майстрів. Із 2009 року працює в техніці емалі, використовуючи срібло, мідь, бронзу, коштовне каміння. ”Роблю малюнок на картоні в натуральну величину. Переношу зображення на мідну пластину. Її занурюю в хімічний реактив. Так отримую фактуру й перемички, що розділяють кольори. Далі мідь очищується кількома способами, найчастіше – високою температурою в печі. Наостанок наношу склоподібні маси різних кольорів – емалі. Залежно від фактури й кольору до десятка разів прожарюю в муфельній пічці”. Роботи зберігаються у приватних колекціях в Україні, Італії, Хорватії, Німеччині, Канаді, Болгарії, Непалі та Індії. Живе в Києві. Неодружений
Олексій КОВАЛЬ, 40 років, художник. Народився 16 жовтня 1977-го в Києві, в сім’ї математиків. Закінчив факультет живопису Художньої академії. Працював у сфері монументального мистецтва: фрески, мозаїки, розписи, ескізи вітражів. Навчався техніки гарячої емалі в майстерні київського художника Івана Кириченка, в китайських, індійських та європейських майстрів. Із 2009 року працює в техніці емалі, використовуючи срібло, мідь, бронзу, коштовне каміння. ”Роблю малюнок на картоні в натуральну величину. Переношу зображення на мідну пластину. Її занурюю в хімічний реактив. Так отримую фактуру й перемички, що розділяють кольори. Далі мідь очищується кількома способами, найчастіше – високою температурою в печі. Наостанок наношу склоподібні маси різних кольорів – емалі. Залежно від фактури й кольору до десятка разів прожарюю в муфельній пічці”. Роботи зберігаються у приватних колекціях в Україні, Італії, Хорватії, Німеччині, Канаді, Болгарії, Непалі та Індії. Живе в Києві. Неодружений

"Вілла Ада"

– Під час подорожі Італією відірвався від київської суєти. Італійці ввечері за кавою або келихом вина розмовляють, милуються зоряним небом. Нікуди не поспішають. По-доброму заздрю їм. Рим – це моє місце сили.

Картина "Капітолійський пагорб, або Вілла Ада" буде збірним образом Італії – пінії, кипариси, каміння античних руїн. Має бути вечір. Коли зібрав усі ці відчуття – ­уявив Капітолійський пагорб (тут найкраще збереглися залишки багатоквартирного будинку часів Римської імперії, на пагорбі розташовані палаци з найстарішим публічним музеєм світу, спроектовані Мікел­анджело Буонарроті. – Країна).

"Полуничні дерева"

– Яким кольором передати надію і радість? Те відчуття, що зима майже скінчилася, а далі – весна. Зупинився на полуничному.

Зараз ви читаєте новину «Вода повинна подолати вогонь. Але ніщо не перемагає – стихії співіснують». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути