— Що б не казав клієнт, слухавку не можна кидати, — розповідає про роботу відділу збору кредитів 26-річна черкащанка Оксана. Вона працювала експертом відділу перевірки фінансового стану одного з банків у Києві. — Треба тримати себе в руках і бути ввічливим, навіть коли чуєш у відповідь нецензурщину. Працівникам відділу збору кредитів платять великі премії за кожного клієнта, якого вони вмовили сплатити заборгованість.
Оксана нещодавно звільнилася. Просить не вказувати прізвища і назву банку, бо боїться, що в неї будуть проблеми. Підписувала договір про банківську таємницю.
— Філії банків у регіонах спеціалізуються переважно на тому, що надають кредити, — каже Оксана. — Все інше їх не цікавить. Головне — "штовхнути" кредит і отримати за це свої відсотки. Якщо з"являється заборгованість, то цим уже займається Київ.
Позичальникові нагадують про борг упродовж 120 днів — через телефонні дзвінки, смс-повідомлення, надсилають поштою лист-вимогу. Коли це не діє, то справу передають у юридичний відділ. Юристи можуть одразу вимагати виплатити всю суму кредиту. Якщо позичальник цього зробити не може, у нього забирають придбану в кредит нерухомість, автомобіль, техніку.
Оксана згадує, як прем"єр-міністр Юлія Тимошенко заявила, що банкам забороняється відбирати в людей квартири:
— Уже через кілька днів у нашому банку вдвічі збільшилася кількість неплатників.
Коментарі