Верховна Рада продовжила пільговий період ввезення електромобілів в Україну ще на чотири роки. Це передбачає прийнятий законопроект №9620.
— Завдяки цьому з наступного року електричні машини не подорожчають на понад 20 відсотків, як це мало бути. Ринок продовжуватиме рости цьогорічними темпами — на 40–50 відсотків у рік, — говорить експерт із електромобілів і засновник компанії "ЕлектроКарс" Олександр Кравцов, 35 років. Він розповідає, що зміниться після введення податкових пільг.
Чи збільшиться різноманіття електромобілів в Україні?
— Так, з'явиться чимало моделей, які на одному заряді проїжджають понад 150 кілометрів. Насамперед, це "Шевроле Болт" і "Тесла Модел 3". Поява досконаліших і технологічніших моделей напряму впливатиме на більший інтерес українців до машин цього типу. Перехід на електромобілі ставатиме масовішим. Найбільшим попитом, як і зараз, користуватимуться вживані авто.
Чотири роки пільгового періоду — це не замало?
— Цього достатньо, щоб за час безподаткового ввезення машин наш ринок наситився ними. А також — розширилася мережа СТО, зарядних станцій, почали масово випускати деталі й комплектуючі для електромобілів. Коли ринок електрокарів зміцніє, можна буде вводити податки й наповнювати державний бюджет.
На скільки наша інфраструктура відстає від західних країн-сусідів?уделяло
— Інфраструктура для електромобілів в Україні є значно кращою, ніж у Польщі й Словаччині, наприклад. Це помітно і за міжнародними картами зарядних станцій, і за відгуками власників електромобілів. Але не варто на цьому зупинятися. Оскільки велика частина українців живе у висотках, потреба у великій кількості зарядних станцій лишається чималою.
Які слабкі сторони цього закону?
— Хотілося б, аби уряд і народні депутати, причетні до розробки подібних законопроектів, більше уваги надавали створенню умов для виробництва в Україні електромобілів і комплектуючих до них. Це стимулюватиме розвиток цілої галузі, зокрема й економіки загалом.
Коментарі