Один із популярних електромобілів в Україні — італійський "Фіат-500е". Таких протягом року придбали 87. Білий легковик цієї моделі стоїть біля салону "ЕлектроКарс" на столичному просп. Степана Бандери.
Зовні автівка нічим не відрізняється від бензинової версії. Лише на кришці багажника і збоку після цифри 500 є літера "е". Акумулятор на 24 кВт/год розташований під заднім сидінням і підлогою багажника, 111-сильний двигун — спереду під капотом.
Дизайн машини зумисне спроектували із впізнаваними елементами "Фіата-500" 1957 року. Має подібну форму кузова, виштамповки на боковинах, відповідні фари і молдинги під капотом.
— Електрична версія "Фіата" має посилений кузов, іншу підвіску й систему гальм. Цей легковик зручний для міста — швидко прискорюється, його легко паркувати. А по запасу ходу не поступається популярному електромобілю "Ніссану Ліф", — говорить засновник компанії "ЕлектроКарс" Олександр Кравцов, 35 років. Підводить до машини, пропонує провести тест-драйв і дає ключі.
Спершу відчиняю багажник. Він невеликий — на 186 л. Запасного колеса немає. Замість нього під підлогою — місце для зарядного пристрою і кабелю, який іде в комплекті. За потреби багажний відсік можна збільшити, склавши спинки задніх сидінь.
Нахиляю спинку крісла, щоб пройти до заднього дивану. Там, як для цього класу машин, буде просторо людям середнього й низького зросту. У картах бічних панелей зроблені виямки для ліктів.
Посадка на водійському місці висока. Добре видно простір перед капотом і в бічні дзеркала. Дизайн салону в ретростилі — торпеда біло-чорна, панель приладів невелика кругла, кнопки з напівпрозорого пластику, як у 1950 роках. Кермо обтягнуте шкірою. На нього винесено десяток кнопок для управління мультимедійною системою, круїз-контролем. На звичному подіумі між сидіннями немає важеля коробки передач. Замість нього — чотири кнопки з літерами N, P, D, R. Керування електросклопідйомниками також винесене на центральну консоль. Електромобіль оснащений клімат-контролем і підігрівом передніх сидінь.
Заводжу двигун ключем, затискаю гальма і тисну на кнопку D — "Фіат" рушає з місця. Розганяється швидше за електричний "Ніссан Ліф". На відміну від машин із двигуном внутрішнього згоряння, під час прискорення немає пауз на перемикання передач, шуму двигуна майже не чутно.
Прямую з просп. Бандери в бік Подолу. Кермо "Фіата" гостре — миттєво реагує на невеликі повороти. Завдяки батареям, розміщеним перед задньою віссю коліс, машина значно стійкіша за таку ж бензинову. Під час сильного повороту кузов практично не кренить.
Кругла панель приладів містить кольоровий рідкокристалічний дисплей. По центру — зображення "Фіата-500", угорі — цифровий спідометр, по обидва боки — рівень заряду акумуляторів й індикатор їхнього стану. Унизу відображається запас ходу в кілометрах. Якщо сильно тиснути на газ, індикатор режиму їзди переходить на червоний рівень, а якщо підгальмовувати — стає синім. Це означає, що акумулятор електромобіля заряджається — спрацьовує режим рекуперації.
Паркувати "Фіат" зручно завдяки невеликому радіусу розвороту й задньому парктроніку — коли його датчики розпізнають перешкоду, у салоні звучить гучний сигнал.
Після перших двох днів поїздок запас ходу машини скоротився зі 140 км до 20. Залишив "Фіат" на ніч заряджатися на платній стоянці. Увімкнув шнур від електромобіля в побутову розетку на 220 вольтів у будці охорони. За 7 год. електромобіль повністю зарядився.
Ще за два дні, коли автівка майже розрядилася, заїхав на безкоштовну зарядку на заправці. Там спеціальний пристрій на 6,6 кВт зарядив електромобіль за 2 год. 50 хв. Якби ці 280 км проїхав на такому ж бензиновому авто, за пальне заплатив би 650 грн.
Вживані "Фіати" везуть зі США
— "Фіат-500" 1957 року в Італії став культовим. Машина була доступна для більшості населення, мала просту надійну конструкцію. Тому протрималася на конвеєрі аж до 1975-го. Сучасний "Фіат-500" став популярним завдяки ретродизайну, — говорить автоексперт Микола Руденко, 41 рік. — Це іміджевий автомобіль, як і німецький "Фольксваґен Ньюбітл" чи британський "Міні Купер". Однак, на відміну від них, італійська модель має електричну версію. Саме її сотнями тисяч постачають у США. Зараз багато вживаних електромобілів звідти везуть до нас, продають за 14–15 тисяч доларів.
"Тисну на гальма за найменшої нагоди"
— Жодного разу не пошкодувала, що купили саме це авто. Хоч перед тим дуже вагалася, — говорить киянка Олена Карпенко, 39 років. Понад рік їздить електромобілем "Фіат-500е". Перед тим мала "Смарт". — "Фіат" комфортніший, є простір позаду, вожу там доньку до школи. Боялася проблем із зарядкою, але знайшла вихід. Вмикаю на ніч у нашому гаражі, навіть коли акумулятор не повністю розряджений. Порахувала, що витрачаю на кожні 100 кілометрів пробігу близько 30 гривень за спожиту електроенергію. Кілька разів заряджала машину на платних зарядках, там беруть 8 гривень за кіловат.
Жінка змінила стиль водіння за місяць після придбання "Фіата".
— Перестала різко прискорюватися, коли попереду світлофор. На бензиновому авто намагалася рідше гальмувати, щоб не стирати гальмівні накладки. На "Фіаті" навпаки — тисну на гальма за найменшої нагоди, аби авто заряджалося. Інколи навіть 160 кілометрів на одному заряді проїжджаю.
Технічні характеристики "Фіат-500е"
Коментарі