- Ти знаєш, Гриця Ерде виставляється в Києві, - пише в аську подруга Маруся.
Вона - корінна львів'янка, навчається на режисера в університеті імені Карпенка-Карого. Завсідниця культурних тусівок, квартирників, буфетів Києва та Львова, знає особисто усіх відомих і маловідомих митців двох міст.
- Що за Гриця? - дивуюся.
- Львів'янка, яка Божу Матір чотиригрудою намалювала, - блимає повідомлення.
- А, згадала.
У пам'яті одразу спливла виставка "Самки та яйцекладки: жінки з культури" у Дрогобицькому палаці мистецтв чотири роки тому. Міськрада її заборонила, а картина "Чотиригруда Діва Марія" на місяць стала темою номер один у львівській арт-тусовці.
У нас Шевченко такий же розтиражований, як кенгуру - в Австралії
- Аби виростити сина-Бога, для жінки було би мало двох грудей, - виправдовувалася 21-річна на той час художниця.
Її порівнювали з Гогеном і Далі, бажали горіти в пеклі, цькували мистецькими радами. Потім Гриця багато малювала різних людей голяком і з додатковими органами. Та Чотиригруда Мадонна залишилася її візитівкою.
Нещодавно Маруся зустріла Стаса Сілантьєва. Свій стиль четвертокурсник Академії мистецтв називає міським поп-артом. Два місяці тому виставив роботи у Львівському Палаці мистецтв. На одній намалював бюст Тараса Шевченка із двома кенгуру по боках. Поряд напис "Я хочу тебя поцеловать". Мовляв, у нас Шевченко такий же розтиражований образ, як кенгуру - в Австралії. За тиждень мистецька рада постановила зняти картини. "Образив національні почуття громади Львова", - обурювалися спілчанські художники. Скандал довкола Сілантьєва тривав близько місяця. Стаса запрошували на місцеве телебачення, картини почали замовляти наперед.
Подрузі Сілантьєв розповів, що хоче зобразити у своєму стилі Пушкіна або Януковича.
- Свою чотиригруду Мадонну ти вже намалював, - відказала йому Маруся.
Комментарии
8