— Купив електросамокат навесні торік. Віддав за нього 12 тисяч гривень, — каже киянин Віктор Маліновський, 29 років. — Придбав його, бо вирішив зробити добирання на роботу зручнішим. Тепер не гаю часу на очікування маршруток. Важкі, тісні, спекотні, повільні подорожі в заторах теж в минулому. Тепер ще й на відпочинок їжджу ним.
Чоловік проїхав самокатом майже 2 тис. км. Транспортний засіб важить 12 кг, тому його легко переносити чи возити за потреби в громадському транспорті.
— Це надійна машина, — говорить Віктор. — Слабке місце моєї моделі — гума. За рік експлуатації протер передню камеру. За нову з покришкою і заміною віддав 800 гривень.
Більшість електричних самокатів, що продають в Україні, виробляють у Китаї. Коштують від 5,8 тис. грн до 72 тис. Вартість залежить від виробника, ємності батареї та матеріалів.
— У нас люди купляють здебільшого електричні самокати від фірми "Ксіомі" і "Сіґвей", — розповідає Михайло Шевченко, 40 років, консультант столичного магазину "Фокстрот" неподалік вул. Вадима Гетьмана. — "Сіґвей" — виготовлений із якісніших матеріалів і батарея тримає довше. Але він і дорожчий, коштує від 12 тисяч гривень. Китайські — від 8 тисяч. На ціну впливає також тип і якість коліс. Скажімо колісна гума "Бравіс" — суцільна. "Сіґвей" — із пустотою для повітря, двоколісник іде дорогою м'якіше.
Електросамокати комплектують двигунами потужністю від 250 Вт. Певні моделі мають і по 2400 Вт. Акумулятор за ємністю буває на 200, 500 і понад 1000 Вт/год. Для нетривалих прогулянок або добирань на роботу на відстань до 9 км у один бік може вистачити і моделі з 250-Ватним двигуном і батареєю на 200 Вт/год.
Транспортні засоби комплектують круїз-контролем, антиблокувальною системою гальм, рідкокристалічним дисплеєм. Більшість моделей можуть синхронізуватися зі смартфоном через блютуз. Відображають на його екрані швидкість, заряд батареї та інші показники.
Серед особливостей конструкції сучасних електричних самокатів — рекуперативна функція. Самокат заряджається під час гальмування. Так можна заощадити майже 2–4% енергії. Деякі моделі мають економний і швидкісний режим роботи.
— Максимальна швидкість руху електросамокатів — до 30 кілометрів на годину, — говорить інженер і власник самоката Вадим Моторний, 24 роки. — На багатьох стоять обмежувачі, що не дають змоги розігнатися понад 35 кілометрів на годину. Батареї цих транспортних засобів заряджаються до 5 годин. Середнє допустиме навантаження техніки — до 100 кілограмів. Я електричний самокат вантажив і 190-кілограмами, але то занадто.
При виборі електричного самоката звертають увагу на дату виробництва.
— Інколи продавці дають клієнтам машину на тест-драйв або самі розважаються, — каже Моторний. — Звісно, деталі зношуються і батарея виснажується. Пробіг та інші параметри електросамоката можна перевірити через мобільний додаток. Установлюєте програму на смартфон, синхронізуєте його із самокатом і вона виводить технічну інформацію про транспортний засіб на екран мобільного. Звертайте увагу і на "язик". Це деталь на кермовій колонці, що блокує самокат у режим "драйв" і не дає йому скластися. Бажано, щоб цей "язик" був металевий. Такий довговічніший. Перевірити можна магнітом.
Деякі виробники встановлюють акумуляторну батарею й електроніку в рульову колонку. У таких менша ймовірність пошкодження електровузлів водою. Є моделі, для яких передбачені додаткові акумулятори. Комплект коштує близько 5 тис. грн.
— Є спеціалісти, які можуть зібрати для популярних моделей потужнішу батарею. На ній можна долати 45 кілометрів, — говорить Вадим Моторний. — Але й заряджати його треба довше — 10 годин.
Партію самокатів відремонтують за рахунок виробника
Китайська компанія "Ксіомі" відкликає самокати однієї з найпопулярніших моделей — М365. Причиною цього є слабкий вузол, що може призвести до відриву вертикальної частини від основного корпусу.
Недосконалих 10 257 пристроїв виготовили в період із 27 жовтня по 5 грудня 2018 року. Уразливі серійні номери знаходяться між 21074/00000316–21074/00015107 і 16133/00541209–16133/00544518. Власники можуть перевірити номер, що вказаний на лівій частині корпусу.
У представництвах компанії безкоштовно відремонтують транспортні засоби партії з дефектом.
Володимир МУКАН
Коментарі