вівторок, 23 липня 2019 05:01

Електричні самокати заряджаються під час гальмування

Автор: WWW.CIKAVO.COM
  Самокат-бігова доріжка ”Трідміл байк” працює лише тоді, коли його кермувальник біжить. Тоді генератор доріжки виробляє енергію, якою живиться електродвигун заднього колеса самоката. Коли рух на біговій доріжці зупиняється, самокат також стає. Транспортний засіб може підтримувати швидкість 18–22 км/год. за най­спокійнішого темпу ходьби.
Самокат-бігова доріжка ”Трідміл байк” працює лише тоді, коли його кермувальник біжить. Тоді генератор доріжки виробляє енергію, якою живиться електродвигун заднього колеса самоката. Коли рух на біговій доріжці зупиняється, самокат також стає. Транспортний засіб може підтримувати швидкість 18–22 км/год. за най­спокійнішого темпу ходьби.

— Купив електросамокат навесні торік. Віддав за нього 12 тисяч гривень, — каже киянин Віктор Маліновський, 29 років. — Придбав його, бо вирішив зробити добирання на роботу зручнішим. Тепер не гаю часу на очікування маршруток. Важкі, тісні, спекотні, повільні подорожі в заторах теж в минулому. Тепер ще й на відпочинок їжджу ним.

Чоловік проїхав самокатом майже 2 тис. км. Транспортний засіб важить 12 кг, тому його легко переносити чи возити за потреби в громадському транспорті.

— Це надійна машина, — говорить Віктор. — Слабке місце моєї моделі — гума. За рік експлуатації протер передню камеру. За нову з покришкою і заміною віддав 800 гривень.

Більшість електричних самокатів, що продають в Україні, виробляють у Китаї. Коштують від 5,8 тис. грн до 72 тис. Вартість залежить від виробника, ємності батареї та матеріалів.

— У нас люди купляють здебільшого електричні самокати від фірми "Ксіомі" і "Сіґвей", — розповідає Михайло Шевченко, 40 років, консультант столичного магазину "Фокстрот" неподалік вул. Вадима Гетьмана. — "Сіґвей" — виготовлений із якісніших матеріалів і батарея тримає довше. Але він і дорожчий, коштує від 12 тисяч гривень. Китайські — від 8 тисяч. На ціну впливає також тип і якість коліс. Скажімо колісна гума "Бравіс" — суцільна. "Сіґвей" — із пустотою для повітря, двоколісник іде дорогою м'якіше.

Електросамокати комплектують двигунами потужністю від 250 Вт. Певні моделі мають і по 2400 Вт. Акумулятор за ємністю буває на 200, 500 і понад 1000 Вт/год. Для нетривалих прогулянок або добирань на роботу на відстань до 9 км у один бік може вистачити і моделі з 250-Ватним двигуном і батареєю на 200 Вт/год.

Транспортні засоби комплектують круїз-контролем, антиблокувальною системою гальм, рідкокристалічним дисплеєм. Більшість моделей можуть синхронізуватися зі смартфоном через блютуз. Відображають на його екрані швидкість, заряд батареї та інші показники.

Серед особливостей конструкції сучасних електричних самокатів — рекуперативна функція. Самокат заряджається під час гальмування. Так можна заощадити майже 2–4% енергії. Деякі моделі мають економний і швидкісний режим роботи.

— Максимальна швидкість руху електросамокатів — до 30 кілометрів на годину, — говорить інженер і власник самоката Вадим Моторний, 24 роки. — На багатьох стоять обмежувачі, що не дають змоги розігнатися понад 35 кілометрів на годину. Батареї цих транспортних засобів заряджаються до 5 годин. Середнє допустиме навантаження техніки — до 100 кілограмів. Я електричний самокат вантажив і 190-кілограмами, але то занадто.

При виборі електричного самоката звертають увагу на дату виробництва.

— Інколи продавці дають клієнтам машину на тест-драйв або самі розважаються, — каже Моторний. — Звісно, деталі зношуються і батарея виснажується. Пробіг та інші параметри електросамоката можна перевірити через мобільний додаток. Установлюєте програму на смартфон, синхронізуєте його із самокатом і вона виводить технічну інформацію про транспортний засіб на екран мобільного. Звертайте увагу і на "язик". Це деталь на кермовій колонці, що блокує самокат у режим "драйв" і не дає йому скластися. Бажано, щоб цей "язик" був металевий. Такий довговічніший. Перевірити можна магнітом.

Деякі виробники встановлюють акумуляторну батарею й електроніку в рульову колонку. У таких менша ймовірність пошкодження електровузлів водою. Є моделі, для яких передбачені додаткові акумулятори. Комплект коштує близько 5 тис. грн.

— Є спеціалісти, які можуть зібрати для популярних моделей потужнішу батарею. На ній можна долати 45 кілометрів, — говорить Вадим Моторний. — Але й заряджати його треба довше — 10 годин.

Партію самокатів відремонтують за рахунок виробника

Китайська компанія "Ксіомі" відкликає самокати однієї з найпопулярніших моделей — М365. Причиною цього є слабкий вузол, що може призвести до відриву вертикальної частини від основного корпусу.

Недосконалих 10 257 пристроїв виготовили в період із 27 жовтня по 5 грудня 2018 року. Уразливі серійні номери знаходяться між 21074/00000316–21074/00015107 і 16133/00541209–16133/00544518. Власники можуть перевірити номер, що вказаний на лівій частині корпусу.

У представництвах компанії безкоштовно відремонтують транспортні засоби партії з дефектом.

Володимир МУКАН

Зараз ви читаєте новину «Електричні самокати заряджаються під час гальмування». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути