середа, 12 грудня 2012 18:17

Грошей має бути стільки, щоб вистачило всім дітям

  Тетяна ПОПОВА,34 роки, директор рекламного агентства
Народилася в Києві. 16-річною пішла працювати в рекламну компанію Cordie Int, паралельно навчалася в Київському економічному університеті за спеціальністю ”фінанси підприємства”. 1996-го в міжнародному агентстві Bates Saatchi & Saatchi з найнижчої посади медіа-пленера дійшла до медіа-директора. Восени 1999 року очолила агентство Initiative Media.
2000-го відкрила власне агентство, яке рекламує компанії МТС, Reckitt Benkiser – виробника Vanish, Veet, Cillit, Strepsils – LifeStyles, ”Три Корочки”, Mattel, ”Воля”, Perno Rickard.
Власниця бізнес-центру Increastar та спорт-клубу ”Фітнес Академія”, засновниця рекламної групи Мex/Media Expert, що належить до одного з найбільших у світі рекламно-комунікаційних холдингів Havas.
Майстер спорту з художньої гімнастики, має 2-й розряд із кінного спорту. Займається йогою, сноубордінгом та серфінгом. Улюблена книжка ”Безсмертя” Мілана Кундери.
Чоловік – бізнесмен. Виховують сина
Тетяна ПОПОВА,34 роки, директор рекламного агентства Народилася в Києві. 16-річною пішла працювати в рекламну компанію Cordie Int, паралельно навчалася в Київському економічному університеті за спеціальністю ”фінанси підприємства”. 1996-го в міжнародному агентстві Bates Saatchi & Saatchi з найнижчої посади медіа-пленера дійшла до медіа-директора. Восени 1999 року очолила агентство Initiative Media. 2000-го відкрила власне агентство, яке рекламує компанії МТС, Reckitt Benkiser – виробника Vanish, Veet, Cillit, Strepsils – LifeStyles, ”Три Корочки”, Mattel, ”Воля”, Perno Rickard. Власниця бізнес-центру Increastar та спорт-клубу ”Фітнес Академія”, засновниця рекламної групи Мex/Media Expert, що належить до одного з найбільших у світі рекламно-комунікаційних холдингів Havas. Майстер спорту з художньої гімнастики, має 2-й розряд із кінного спорту. Займається йогою, сноубордінгом та серфінгом. Улюблена книжка ”Безсмертя” Мілана Кундери. Чоловік – бізнесмен. Виховують сина

Тетяна Попова заклала свою квартиру й позичила гроші в товариша, щоб розпочати  бізнес

Основний бізнес – реклама. ­Потрапила в неї випадково. ­Знайомий фотограф працював у агентстві, яке шукало людину приймати замовлення. Зараз цю посаду називають ­еккаунт-­менеджер. Агентство було поряд із моїм будинком. Дуже раділа, коли взяли. Тому до університету вступила на заочне. Для батьків це була катастрофа. Вони закінчували стаціонар Київського політеху, у їхньому уявленні заочна освіта – недоосвіта. Але потім махнули рукою: добре, хоч на економіста вчиться, а не на історика чи філолога.

Намагалася звернути на себе увагу керівництва, працювала в кількох агенціях по 16 годин на добу, іноді лягала о четвертій ранку. Мене помітили й запросили працювати в рекламному агентстві Initiative Media. У серпні 2000 року там змінилося ­керівництво, подала заяву за власним бажанням.

тиждень після звільнення колишні колеги переконували відкрити власну справу. На другому тижні порадилася з однокурсником, який створив першу компанію у 18 років. Підготувала фінансовий план. Заклала квартиру в Києві. Зняла з рахунку всі гроші й зареєструвалася. До кінця 2000-го кошти закінчилися, довелося позичати в товариша. За півроку повернула.

У таку мить почуваєшся, наче на краю прірви, закритої велетенською хмарою. Там може бути і сходинка, і водограй, і кам'яна ­безодня. ­Зрозуміла, що головний секрет ­успіху – ­вміти ризикувати й багато працювати. Ти можеш програти. Але якщо нічого не робиш, то й не виграєш. Я викладаю рекламу, читаю майстер-класи в Інституті міжнародних відносин, Київському економічному університеті. Студенти підходять і кажуть: "Ми не знаємо, чого хочемо". Відповідаю: "Як можна чогось досягнути, коли не знаєш, чого хочеш?!"

Спочатку мала трьох працівників. Перше серйозне замовлення з'явилося несподівано. Попросила в дизайн-студії "Білка та Стрілка" розробити для нас логотип, візитівки й бланки. Приготувала конверт із сотнею доларів. А власник агентства, колишній колега Юра Білий, каже: "Таню, які можуть бути грошові розрахунки між людьми, які ночами працювали разом в одній компанії? Все зробимо безплатно за послугу: домовся про розміщення реклами на телеканалах для соку Sandora". Ми й домовилися.

Реклама була трохи жорстка: коли відкривався сміттєвий бак, виникало враження, що безхатько роззявляє рота

Зараз у нашій групі тільки в агенціях працюють 45 людей. На співбесіді проходять професійні та психологічні тести, на визначення рівня IQ. Якщо керівник – екстраверт, йому навряд чи підійде тихий, спокійний секретар. А на першій зустрічі важко визначити темперамент людини. Тому даємо пройти психотест. Зазвичай не ­помиляємося.

Коли з'явилися зарубіжні клієнти, наша компанія спочатку 2003 року влилася в міжнародну мережу WPP, а 2008-го – до Нavas. 2005-го дзвонять з WPP і кажуть розмістити рекламу компанії СКМ. Рінат Ахметов тоді переїхав до Монако, наш міністр внутрішніх справ (Юрій Луценко. – "Країна") його запрошує "попити чаю". Хоч це була не політична реклама, звучало воно як "СКМ працює на благо країни у фінансовій, страховій та інших сферах". Показували шахтарів у забої, футбольну команду "­Шахтар". Канали боялися брати ролики. ­Офіційна відповідь була: "У рекламі згадані фінансові установи, а ви не вказуєте реквізитів банку". ­Довелося переробити ролик, додати назви банків, номери ліцензій. За три дні до ефіру мені з-за кордону привезли касету із записом. Страшенно хвилювалася, бо на митниці її могли не пропустити. Але чи то в митників був хороший настрій, чи то ми – ­везучі, реклама пішла.

2007 року нашу рекламу "Бомжі" ­внесли до шорт-листа міжнародного рекламного фестивалю "Каннські леви" із 100 компаній. Туди не потрапила більше жодна українська агенція. Далі сотні ми не пройшли. Організатори зателефонували клієнту, але його представник не знав англійської і не зміг поспілкуватися з членами журі. Один із них сказав мені потім: "Шкода, що ця ідея прийшла в голову не мені". Ми представили плакат "Бомжі". На ньому було обличчя бездомного й згори слоган: "Твоє сміття – його обід". А внизу – адреса центру допомоги безхатькам, куди можна принести вживані речі або їжу. Компанія-замовник, громадська організація "Погляд", планувала вішати ці листівки на сміттєпроводи. Я запропонувала – на сміттєві баки. Внизу під моїми вікнами в центрі міста стояли кілька таких. Реклама була трохи жорстка: коли відкривався сміттєвий бак, виникало враження, що безхатько роззявляє рота.

Часто питають, як ми потрапили в той шорт-лист, із різними підтекстами. Але в Каннах не працює нічого, крім ідеї. Там має значення, яку роботу виконав, а не з якої ти країни, мережі чи який маєш вигляд. Під час однієї з поїздок до Канн на сцену за нагородою "Рекламодавець року" вийшов робот від Honda. Підійшов до чоловіка, який вручав відзнаки, потиснув руку, сказав промову, взяв приз. Помахав на прощання і пішов. Хтось із росіян, що сиділи за мною, сказав: "Да, пока мы бухали, люди работу сделали".

В Україні є талановиті рекламісти. Коли дивишся на їхню роботу, думаєш: "І чого мої до такого не додумалися?" 2008-го до шорт-­листа "Каннських левів" потрапило київ­ське рекламне агентство Talan – замість візитівок вони виготовили всім своїм працівникам дерев'яні печатки. ­Познайомився з кимось і замість ­давати картку, на будь-чому – серветці чи пачці з-під цигарок – ставиш ­печатку.

Реклама – це вид спорту. Нагорода – розуміння, що зробив вартісне, моральне задоволення і гроші. Для щастя грошей має бути стільки, щоб вистачило всім дітям. Я ще не визначилася, скількох дітей хочу. Знаю, що багато.

Зараз ви читаєте новину «Грошей має бути стільки, щоб вистачило всім дітям». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути