Ексклюзиви
Вівторок, 16 квітня 2019 00:25

Для села купують дорожній велосипед

Автор: www.ecotechnica.com.ua
  Український електричний велосипед ”Дельфаст Прайм” може проїхати на одному заряді 367 кілометрів. Це найбільший пробіг двоколісного в світі. 2017-го його внесли до Книги рекордів Гіннеса. Вартість 156 тис. грн. Має максимальну швидкість 55 км/год, вага — 35 кг
Український електричний велосипед ”Дельфаст Прайм” може проїхати на одному заряді 367 кілометрів. Це найбільший пробіг двоколісного в світі. 2017-го його внесли до Книги рекордів Гіннеса. Вартість 156 тис. грн. Має максимальну швидкість 55 км/год, вага — 35 кг

— Проїхати 20 кілометрів за день на велосипеді не проб­лема для тих, хто знайшов свій засіб пересування. Щоб підібрати ровер, знадобилося 10 років, — розповідає львів'янин 25-річний Віталій Штипук. Намагався їздити на всіх типах двоколісних. Нині користується шосейним, що сам і склав.

На велосипеді до роботи Віталій добирається за чверть години. Пішки цей шлях долав за 40 хв.

— Близько 80 відсотків деталей купляв беушними, — розповідає. — Однак були практично в ідеальному стані. За такі ж, але нові запчастини, довелося б заплатити у три або чотири рази дорожче. Загалом увесь велосипед коштував мені 14 тисяч гривень.

Ціна велосипеда залежить від якості матеріалів і виробника. Новий двоколісний можна придбати від 3 тис. грн. Одні з найдешевших — українські й китайські моделі.

Найпопулярніші шосейні, гірські та дорожні. Шосейні призначені для довгих дистанцій. Мають вузькі колеса, легку раму, спортивну посадку. На поганих дорогах керувати таким незручно.

— Для поїздок у селі купують дорожній велосипед. Ціна стартує від 3 тисяч гривень, — говорить продавець і знавець велотоварів 24-річний Павло Грундас. — Через сталеву раму такі ровери нелегкі — 16–18 кілограмів. Тому на них складно долати великі відстані. Проте мають доволі комфортну, зазвичай пряму і високу посадку. Таке розташування розвантажує руки велосипедиста й до­зволяє сидіти прямо. Це зменшує навантаження на спину.

Дорожні велосипеди оснащують гладкими шинами, тому добре й м'яко котять, плавно розганяються. Мають колеса діаметром 28–29 дюймів.

— Такі двоколісні мають одну, рідше три передачі. Щоб загальмувати, треба крутити педалі назад. З-поміж виробників — вітчизняні "Україна" й "Ардіс", білоруський "Мінськ", — говорить спеціаліст. — Є кріплення для кошика, підніжка, захист від ланцюга.

Багажник варто брати сталевий. Він — найміцніший.

Для прогулянок містом обирають гірський велосипед. Цей тип — найпопулярніший в Україні. Має товсті колеса, стійкі до ударів ободи.

— Найперше звертають увагу на раму. Якість і ціна залежать від матеріалу, — каже Павло. — Найлегша і найдорожча — з карбону. Коштує близько 12 тисяч гривень. Для бюджетних велосипедів хорошим варіантом є алюмінієва рама.

Для комфортної їзди потрібен амортизатор. Згладжує нерівності, але й гальмує розгін веломашини. При їзді лише велодоріжками чи рівною дорогою, необов'язковий. Якщо велосипедист їздить проїжджою частиною й потрапляє у затори, потрібне невелике кермо. Що ширше воно буде, то ровер ставатиме маневренішим. Найкраще обирати кермо зі сплаву алюмінію "6061". За міцністю нічим не поступається карбону, але коштує значно дешевше.

— Для міста підходять колеса на сліковій гумі. Тобто повністю гладкі. Якщо буде "зубаста", треба частіше крутити педалі і людина швидше втомлюється, — говорить спеціаліст. — Що більший діаметр коліс, то легше крутити педалі й велосипед краще амортизує. У дорогих екземплярів є додатковий металевий обідок. Тоді покришки не виступають з обох боків.

Сідло обирають найтовстіше. На такому комфортніше пересуватися. Для плавності беруть штир сідла з амортизатором.

Перекиди — чим менша задня лапка, то ланцюг менше б'ється об раму і не дряпає її.

— Зазвичай купляють шатуни зі співвідношенням передніх і задніх зірок 3:7, тобто на 21 передачу, — каже Павло. — Вибирати їх потрібно за принципом — маленькі передні зірочки і великі задні. Тоді педалі буде просто крутити. Їх можна замінити планетарною втулкою між колесами. Гальма краще обирати гідравлічні. Будуть вдалим вибором для жінок, бо легкі в натисканні. Ланцюг бажано брати із замком. У разі несправності значно простіше зняти.

Для високих обирають 22-дюймову раму

Раму велосипеда підбирають відповідно до зросту власника. Для дітей зі зростом 135–160 см купують XS-14 або 15 дюймів. Для підлітків та жінок ростом 160 см — S — 16 дюймів. Для людей до 175 см найвдалішою буде 17-дюймова рама.

Найпопулярнішим розміром рами є М-18 або 19 дюймів. Підходить для людей висотою 170–185 см. На 180–195 см годиться L — 20 або 21 дюйм. Велосипедистам зростом 190–200 см зручно буде з рамою XL — 22 або 23 дюйми.

Зараз ви читаєте новину «Для села купують дорожній велосипед». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Погода