— Хто на зиму лінується консервувати інструменти, той навесні половину з них викине, — розповідає 46-річний Руслан Паворозник, майстер із ремонту техніки столичного Шпалерного ринку.
Руслан Паворозник ділить інструменти на чотири категорії: ручні механічні, електричні акумуляторні, електричні мережеві та з двигунами внутрішнього згорання. Радить, як правильно консервувати їх на зиму.
Ручний механічний інструмент — це сапи, лопати, граблі, вила, пилки, сокири.
— Їх консервувати найпростіше, — продовжує. — Треба все ретельно вимити, обов'язково повністю висушити, ріжучі частини наточити і змастити. Підійде силіконове мастило чи суміш солярки й моторної оливи. Можна одразу перевірити й замінити старе кріплення: саморізи, болти, гвинти. За потреби замінити старі держаки та ручки. Щоб навесні дістав інструмент — і в бій.
До другої категорії належать акумуляторні шурупокрути, гайковерти, пилки-болгарки, обприскувачі.
— Раджу їх так само вимити від бруду, старої хімії, ретельно висушити. Електричні складові очищують потоком повітря, пил і сміття зсередини видувають. Можна використовувати щіточки-пензлики, компресор чи звичайний пилосос, — говорить Паворозник. — Головне — повністю зарядіть акумулятори, зніміть з інструменту й перенесіть у тепле місце. Якщо батарею зняти неможливо — то занесіть у хату весь прилад.
Для змащування рухомих елементів використовує силікон в аерозольному балончику. Він краще проникає у з'єднання.
Електричні мережеві інструменти — найчисельніша категорія. До неї входять усі пристрої, які працюють від 220В: пилки, лобзики, циркулярки, болгарки, дрилі, перфоратори, станки, рубанки, фрезери.
— Принцип консервації подібний: усе очищуємо, повністю висушуємо, змащуємо, старе замінюємо й переносимо інструмент у сухе добре вентильоване приміщення, — каже Руслан Паворозник. — У редуктори й підшипники заправляємо свіжу графітову змазку, решту рухомих частин обприскуємо силіконовим мастилом з аерозолю.
Деякий інструмент має пластикові деталі, вразливі до морозу.
— Раджу змастити пластикові й гумові деталі, — пояснює. — Не стільки для консервації, як для того, щоб довше працювали й залишалися еластичними.
Пристрої з двигунами внутрішнього згорання — найдорожчі й найскладніші. До них належать мотокоси, газонокосарки, бензопилки, культиватори, мотоблоки, мінітрактори.
— Консервувати їх найтяжче, але найпотрібніше, — каже Руслан Паворозник. — По-перше, теж треба очистити від бруду, пилу, старої трави. Двигун добре прогріти й вимкнути. Вихлопну трубу одразу закрити чопиком. Так волога не потрапить до двигуна в час простою.
Бензин із баку радить зливати.
— Сучасний бензин — це суміш бензину, парафінів, спиртових домішок, присадок і ще бозна-чого. Все це за місяць-два старіє, парафіни осідають, спирт випаровується. Така суміш забиває і налипає на всі паливні шланги, фільтри. Тому бензин на зиму зливають, у сезон в бак заправляють свіжий. Із соляркою таких процедур робити не варто. Хіба якщо дизельний мотоблок стоїть у холодному гаражі, то треба залити зимове дизпаливо. Воно не гусне на морозі.
Гумові ущільнювачі, шланги, патрубки, ручки рекомендує змастити силіконовим мастилом, щоб не пересихали та не перемерзали.
— Але не використовуйте моторну оливу, бо вона роз'їдає деякі види гуми, — додає Паворозник.
Біля великих пристроїв — мотоблоку, мінітрактора — радить поставити відлякувачі мишей. Бо гризуни можуть псувати шланги, дроти і пластикові елементи двигуна.
— Колеса треба накачати, всі болти кріплень — перевірити. Бо це такі речі, які в процесі роботи розкручуються, губляться, випадають.
Шланги й шини зберігають у підвалі
У листопаді господарі зносять садовий інструмент у комори. З шлангів поливу зливають воду, знімають конектори, обприскувачі, скручують.
— Волога садовому шлангу не страшна, а от мороз шкодить, — каже киянин 32-річний Ігор Безпалий, продавець садового інвентарю. — Гума перемерзає, пересихає, тріскає, втрачає еластичність. Тому шланги не раджу зберігати на холодному горищі, у хліві. Найкраще занести їх у підвал, де волого й температура повітря не опускається нижче 4 градусів тепла. Там рекомендую зберігати взимку все гумове і пластикове: автомобільні й мотоциклетні шини, камери, надувні човни, рибальський інвентар.
Коментарі