"Тиждень був у відрядженні, — каже 43-річний Ігор Колісниченко з Черкас. — Приїхав додому й вирішив випрати речі. Включив машину, а вона тарабанить, наче розбитий віз. Заглянув усередину: барабан упав і лежить, ніби з різьби з'їхав".
Ігор звернувся до майстра. У машині виявилися розбиті підшипники, що обертають барабан. Ремонт коштуватиме 500 грн.
— Задумався — ремонтувати чи купити нову. Бо взимку в ній був згорів тен, ремонт обійшовся у 250 гривень.
Порадився зі знайомими і вирішив лагодити стару пральку.
— Якщо правильно користуватися, машина прослужить довго, — розповідає 47-річний Володимир Олексієнко. Він 17 років ремонтує пральні машини. — Сучасні моделі застосовують усе менші підшипники, які вкрай важко ремонтувати. Або дуже дорого. У цьому плані старі моделі кращі — більші підшипники ходять довше. Тому, якщо є така можливість, відремонтуйте стару машину.
Олексієнко каже, що у кожної пральки є індивідуальні поломки. Але є спільні для всіх моделей. Однією з найпоширеніших називає псування водонагрівача.
— Водонагрівач живе від трьох до семи років. Найчастіше він виходить із ладу від товстого шару накипу. Той накопичується на машинах, де запрограмовано високу температуру води — понад 70 градусів. Ніякий "калгон" у таких випадках не спасає. Рекомендую спеціальні очищувачі для пральних машин. Вони коштують від 25 гривень. Засипати 100 грамів і прогнати машину вхолосту на максимальній температурі. Деякий час виливатиметься вода із залишками накипу.
Друга за частотою поломка: вихід із ладу водяного насоса — помпи.
— Рідко який насос прослужить чотири роки, — каже майстер. — У нього потрапляють копійки, інші дрібні металеві предмети. Вони дзенькають по крильцях, б'ють, і насос тріскає. Якщо фільтр помпи не відкручується руками, то не виривайте його обценьками. Фільтр можуть блокувати цвяхи й копійки — зробите тільки гірше.
Бак машини пробивають деталі бюстгальтера.
— Їх треба стірать руками. Машинна стірка — не для цих речей. Металеві кісточки наскрізь пробивають барабан. А його ремонт — недешеве задоволення.
Машини також псуються через неякісний порошок.
— Не можна в машинку кидати засіб для ручного прання. Якщо порошок-"автомат" сильно пінить, значить, це підробка. Через це може вийти з ладу електромодуль і ремонт обійдеться до 1500 гривень. Ще одне: до пральних машин треба продовжувач на 16 ампер. У менших від перенапруги перегорає електродріт.
Але майже половина викликів майстра — це дурниці, — ділиться досвідом Олексієнко. — У машин часто забивається зливний та водяний фільтри. Інколи при незавершеній попередній програмі власники задають нову. А машину не обдуриш: вона не заспокоїться, доки не виконає попередню програму. Тоді людина дзвонить у паніці — машина виконує не ту програму.
Усі пральні машини у неробочому стані мають бути вимкнені з розеток. Убережуться від перепадів напруги та під час грози.
Машину краще встановити в коридорі
— Машину найкраще встановлювати в коридорі. Не в кухні і не у ванні, — радить Володимир Олексієнко. — Ідеальний варіант — підсобне приміщення, де вологість на 10–15 відсотків менша. Якщо немає вибору — то краще кухня. Не туліть машинку дуже до стіни: фарба оббивається, машина ржавіє і псується.
2500 гривень
стільки коштуватиме власнику заміна електромодуля пральної машини "Бош". Це найдорожча послуга, яку надавав за 17-річну практику майстер Володимир Олексієнко. Найдешевший ремонт — чищення за 50 грн. забитого шланга.
Коментарі