Знання українських школярів трохи не дотягують до середніх показників у міжнародному порівнянні. Так учні опинилися приблизно в середині списку із 79 учасників.
Відповідні результати міжнародного дослідження якості освіти PISA 2018 оприлюднили у вівторок, 3 грудня. Оцінювали читацьку та математичну компетенції, знання у сфері природничих наук.
За показником читацької компетенції - здатності розуміння й інтерпретації текстів, з якими школярі матимуть справу в повсякденному житті, - 15-річні українські учні набрали в середньому 466 балів із 1000 можливих. При цьому середній показник для країн Організації економічного співробітництва та розвитку (OECP) складає 487 балів. Таку ж кількість балів отримала Туреччина. Ізраїль та Люксембург набрали 470 балів. Найгіршою є ситуація у філіппінських школярів - 340 балів. Найкращий показник у китайських школярів - 555 балів. Щоправда там дослідження проводи не по всій країні, а лише у 4 провінціях.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Хлопці чи дівчата: визначили, хто є більш здібним в математиці
За показником математичної компетенції українці здобули 453 бали при середньому показнику для країн ОЕСР в 489 балів. Схожі показники в Туреччини (454 бали), Греції і Кіпру (451 бал). Лідером рейтингу стали школярі Китаю (591 бал). На останньому місці - діти з Домініканської Республіки (325 балів).
У сфері природничих наук наші учні отримали 469 балів, із середнім показником для держав ОЕСР складає 489 балів. Подібні результати отримали також Білорусь (471 бал) та Туреччина (468 балів). Учні шкіл у китайських провінціях лідирують з показником у 590 балів. Учні навчальних закладів у Домініканській Республіці в середньому здобули лише 336 балів - це найнижчий показник.
Міністерка освіти і науки Ганна Новосад представила "To do list" змін, які впровадять у сфері освіти та науки. Усі зміни пройдуть в три періоди - до кінця 2019 року, впродовж 2020 року і протягом наступних 5 років.
За словами мінстерки, президент та уряд мають на меті створити систему освіти, яка б забезпечувала безперервні можливості навчання. Вона повинна забезпечувати доступ до якісної освіти від раннього розвитку і до дорослого життя.
Коментарі