Прима-балерина Катерина Кухар недавно побувала в Берліні на Міжнародному конкурсі Tanzolymp. Фестиваль проходить на протязі 17 років в якому представники з усього світу демонструють свої здібності та досягнення своїх шкіл. Катерина Кухар в якості журі на фестивалі Tanzolymp оцінює конкурсантів з 2015 року. Після фестивалю вона поділилася своїми думками і тривогами щодо майбутнього українського балету, а також окреслила деякі тенденції в своєму інстаграм.
Багато публічних людей почали писати під постом свої відгуки в знак солідарності, серед них Анна Різатдінова, Ольга Фреймут, Олена Шоптенко, Ілона Гвоздьова, Надія Матвєєва, Іраклій Макацарія і багато інших.
"Днями в Берліні пройшов конкурс-фестиваль Tanzolymp - музей сучасного танцю і мистецтва, на якому представники з усього світу демонстрували тенденції artdancing і досягнення своїх шкіл, - пише балерина. - За 17 років фестиваль став святом, майданчиком для саморозвитку і обміну досвідом. Завдяки праці великої команди ми побачили не тільки танець, а й світ, як на долоні: з його проблемами, напрямками та тенденціями.
Суддівська колегія шукала сценічну красу, гармонію в танці, те, що б зворушило і від чого не хотілося б відривати погляд.
Балерина підбиває підсумки і говорить про віяння сучасного танцювального мистецтва XXI століття.
"Правда потрібна. Визнаючи проблему, ми робимо крок до її вирішення. Цьому можемо повчитися у наших європейських колег.
З кожним роком хлопчиків у балеті стає все менше і менше. Здається, чоловічий класичний танець взагалі потихеньку вимирає. Серед тисячі конкурсантів було всього близько 10% чоловічої статі
З кожним роком хлопчиків у балеті стає все менше і менше. Здається, чоловічий класичний танець взагалі потихеньку вимирає. Серед тисячі конкурсантів було всього близько 10% чоловічої статі ", - висловила стурбованість Катерина Кухар.
"Сучасний танець багатьох учасників на жаль нагадував не дуже вдалий гімнастичний номер: з елементами балету та акробатичними трюками. Танець, позбавлений смислового навантаження, душі, логічних переходів і зв'язок - не має ніякої цінності.
Великий акцент ми з членами журі, робили на тому, що танець не може існувати separately від музики. Музика окремо - танець окремо. У деяких артистів вона наче існувала в іншому вимірі і її звуки ніяк не "заважали" конкурсанту рухатися в своєму ритмі.
Стурбована майбутньою долею українського балету. Накопичилося дуже багато проблем, які вимагають негайних рішень і реформ.
Наші діти продовжують займати призові місця в силу невичерпного таланту нашої нації, але в сучасному танці дуже сильно поступаються колегам з інших країн. Освітня система в нашій країні залишає бажати кращого.
На сьогоднішній день ми не можемо надати кваліфікованих фахівців, а з огляду на, те, що репертуар зарубіжних театрів становить 50%, а то і більше модерну і сучасної хореографії - це важливе питання!
Навіть наше Київське державне хореографічне училище не дає повного спектру потрібної освітньої бази. У розкладі немає вкрай необхідних предметів. Клас модерну нібито передбачений, але його ніхто не викладає, і з програми зовсім виключили такі важливі предмети, як ритміка і фортепіано. Що вже само по собі є сигналом! В наш час, дітей які провалювали конкурсний тур по ритміці, просто не приймали.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Катерина Кухар на вечірці вразила відвертою сукнею чорного лебедя
Мистецтво танцю - це мистецтво не тільки тіла, а й слуху, артист повинен "дихати" в такт музиці ... Хочеться вірити, що ми продовжимо своє активний розвиток в сфері культи і мистецтва! " - зазначила прима.
У лютому Національна опера України підготувала для глядачів свіже виконання класичних творів, які прикрасять найсумніший вечір зими. Серед сюрпризів - запрошені тенори і дитячий балет.
21 лютого, опера "Севільський цирульник" Дж. Россіні
Режисер-постановник вистави Анатолій Солов'яненко переніс дію опери в наші дні. Герої на сцені знімаються у відео-кліпах, фехтують на мечах джедаїв, лякають поліцейських "червоними корочками", дивляться футбольний матч по телевізору і їздять на електросамокатах.
23 лютого, опера "Турандот" Дж. Пуччіні
Ця опера, яка стала лебединою піснею італійського композитора Джакомо Пуччіні, увійшла до золотої оперної скарбниці світу. Попри свій поважний вік, майже століття, вона залишається такою ж близькою і жаданою як співакам, так і глядачам, як один з невмирущих шедеврів світового музичного мистецтва.
Цього разу партію Невідомого принца - Калафа - виконає запрошений соліст, австрійський тенор Томас Пауль.
29 лютого, балет "Чиполліно" К. Хачатуряна
Одного разу композитору Карену Хачатуряну запропонували написати музику до мультфільму за казкою Джанні Родарі "Чиполліно". Сюжет так зацікавив композитора, що навіть після виходу на екрани мультика, казкові герої його не відпускали. Тоді він вирішив написати балет, в якому мовою звуків змалював характер кожного персонажа. Ідею підтримав хореограф Генріх Майоров, який придумав для кожного героя тільки йому притаманні рухи.
Коментарі