Завжди досягати мети. П'ять правил ефективної комунікації

Ставтеся до комунікації як до гри, де потрібно знайти найефективніший спосіб досягнення результату

Комунікація, спілкування, ведення розмови – синоніми? І так, і ні!

Хоча все вищезгадане стосується взаємодії між людьми, відмінність у тому, що комунікація – це цілеспрямоване спілкування, тобто не лише "а поговорити", а й щось отримати в результаті цієї розмови.

Наприклад, якщо ви проводите час у барі з друзями і мило розмовляєте – це звичайне спілкування. Але якщо під час цієї розмови ви хочете домовитися про те, щоб залишити свого кота з ними, скажімо, на час вашої відпустки, то це буде комунікація. Прикро, коли друзі не хочуть кота брати і доводиться довго вмовляти їх, обіцяючи золоті гори! Але може бути й протилежна ситуація – ваші друзі тільки й мріяли про те, щоб провести час із вашим котом-красунчиком, тому безмежно раді вашій пропозиції. І таке буває.

Так ось, співвідношення витрачених зусиль та отриманого результату визначає ефективність комунікації. А тепер питання до вас: наскільки ефективно вмієте спілкуватися ви?

Напевно, хоч би якою була наша майстерність у цьому питанні, завжди знайдеться, що вдосконалити.

Отже, п'ять правил ефективної комунікації.

1. Чітке розуміння того, чого ви хочете.

Якого ідеального кінцевого результату ви очікуєте? У які терміни ви маєте намір вкластися? Наперед пропишіть бажаний ідеальний результат. Це – орієнтир, який допоможе знайти правильну аргументацію під час комунікації та "не збитися" під можливим натиском опонента.

Чітке і конкретне бачення того, чого ви хочете і коли саме, допоможе мінімізувати витрачені вами ресурси

Чітке і конкретне бачення того, чого ви хочете і коли саме, допоможе мінімізувати витрачені вами ресурси і досягти намічених цілей.

2. Визначте мінімум, на який готові погодитись.

Тобто заздалегідь визначте для себе той рівень, нижче за який ви не дозволите собі опуститися, – простіше кажучи, той мінімум, заради якого взагалі варто було вступати до цієї комунікації.

Усю комунікацію проводьте в "коридорі", де верхньою межею є ідеальні очікування кінцевого результату, а нижньою – мінімум, на який ви погоджуєтесь.

3. Пам'ятайте, що у вас два вуха та один рот.

Слухайте вашого співрозмовника. Слухайте більше, ніж самі говорите, адже типова комунікативна помилка – "задовбати" своєю аргументацією та позицією. Як казала моя бабуся: "Ти їм слово, а вони тобі десять".

Намагайтеся почути співрозмовника та запропонувати найкращий варіант досягнення результату

У такому разі ви не чуєте ні питань, ні сумнівів, ні заперечень – ви просто випадаєте із комунікації. Слухайте та ставте запитання, намагайтеся почути співрозмовника та запропонувати найкращий варіант досягнення результату.

4. Починайте комунікацію спокійно.

Як не довести комунікацію до конфлікту? Наприклад, ви дивитеся фільм у кінотеатрі, а ваш сусід голосно говорить телефоном, що сильно вас дратує. Перше бажання під дією гніву – поставити зухвальця на місце! Ну і як бонус отримати конфлікт, тому що сусід відпочиває, у нього все чудово, а тут ви зі своїми претензіями. Зрозуміло, що ви у такому разі програєте.

Тому дотримуйтесь чотирикрокового алгоритму:

– постійно пам'ятайте про мету комунікації (ви хочете спокійно подивитися фільм, а не сваритися);

– емоційна нейтральність та позитивний меседж на самому початку взаємодії ("Добрий вечір, шановний!");

– говоріть тільки про себе ("Ми з сім'єю прийшли подивитися фільм" замість "Як непристойно ви поводитеся і заважаєте іншим!");

– висловіть своє невдоволення у форматі прохання ("Ми дивимося фільм, якщо можна, не говоріть зараз телефоном, будь ласка") – таким чином ви не даєте приводу для негативної відповіді чи зворотної агресії у ваш бік.

5. Виявляйте повагу.

Навіть, якщо ви на всі 100% маєте рацію, а ваш опонент – вкрай неприємна людина, виявляйте повагу до неї. А це у свою чергу означає:

– не перебивати, коли він каже;

– уточнювати, чи правильно ви його зрозуміли;

– уважно слухати;

– підтримувати зоровий контакт, звертаючись у відповідь, уникати зневажливості та поблажливості.

Ставтеся до комунікації як до гри, як до захоплюючого челенджу, де потрібно знайти найефективніший і водночас екологічний спосіб досягнення своєї мети.

Оригінал

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі