Найбільший лоукост-авіаперевізник (бюджетний, дешевий. — "ГПУ") в Європі компанія "Віз Ейр" із 20 квітня закриває українське відділення "Віз Ейр Україна". Парк літаків і кількість рейсів скоротять удвічі, їх обслуговуватимуть угорські представники. Залишать вісім рейсів — до Будапешта, Лондона, Кельна, Дортмунда, Гамбурга, Катовіце, Ларнаки й Мюнхена. Рейси зі Львова та Києва до Барселони, Валенсії, Кутаїсі, Москви, Мілана, Неаполя і Венеції закриють. Пасажирам, які придбали квитки на скасовані рейси, повернуть гроші.
— Ми були змушені прийняти таке рішення через тривалу напруженість на Донбасі, знецінення і нестійкість української гривні, обмеження платежів постачальникам у зв'язку з контролем за іноземною валютою і невизначеністю нових порядків для авіації, — пояснюють в компанії.
"Віз Ейр Україна" протягом п'яти років була однією з найдешевших авіакомпаній в Україні. Замовивши квитки за декілька місяців, можна було злітати зі Львова до Венеції за 300 грн, із Києва до Кутаїсі — за 500.
У Міністерстві інфраструктури України тривають переговори з керівництвом компанії щодо незакриття.
— Це їхнє комерційне рішення. Ринок упав на 40 відсотків порівняно з минулим роком. Гривня знецінилася втричі. При цьому їхні доходи — в гривні, бо квитки гривневі. А витрати в Європі — у євро, — каже голова Державної авіаційної служби України Денис Антонюк.
Львів'янка 32-річна Юлія Постяк двічі на рік користувалася послугами цієї авіакомпанії. Має клубну картку зі знижками.
— Це для мене трагедія. Вірила, що ми стали ближчі до Європи, а ми віддаляємося, — каже. — Завдяки лоукостам я не платила за квитки дорожче за 1000 гривень. Зараз ціна на квиток стартує від 3 тисяч гривень. Для небагатих туристів дорога в Україну і з України закрита.
На українському ринку працюють шість лоукост-авіаперевізників: угорський "Віз Ейр", норвезький "Норвегія Ейр Шаттл", турецькі "Пегасус Ейрлайн" і "Онур Ейрлайн", арабські "ФлайДубаї" та "Ейр Арабіа". Більшість рейсів — із Києва, Харкова й Одеси.
Коментарі