43 дизайнери п'ять днів показували свої колекції на 30-му тижні моди у столичному "Мистецькому Арсеналі".
Першою презентувала колекцію осінь-зима 2012-го Лілія Пустовіт, 45 років. На подіум виходять моделі в сукнях вільного крою нижче колін. У талії плаття стягнуті резинкою. На ногах — чоботи з широкими халявами.
На показ Лілії приїхав соліст американського панк-гурту "Гоголь Борделло" — українець 40-річний Євген Гудзь. Він у кросівках, джинсах, шкіряній куртці, на шиї замотаний кольоровий шарф.
— У мене сьогодні ввечері концерт, але я спеціально заїхав на показ своєї куми. Ми разом хрестили дитину київського діджея Івана Дербастлера, — каже Євген. — Цього разу Ліля подарувала мені хустку. Одягну її на концерт.
Лілія Пустовіт має магазини в Росії, Британії, Швейцарії та Італії. В 1990-х працювала в паризькому будинку моди Даніеля Ештера. Свою торгову марку відкрила 1998-го. Окрім Українського тижня моди, колекції представляє й на московському.
— Зараз дизайнеру важко почати кар'єру, — говорить Лілія. — Йому треба робити креативні колекції, які були б доступні по ціні. Мода — це довгі гроші. Це вам не ігровий і не нафтовий бізнес. От зараз ми будемо робити колекцію на весну-літо наступного року. Тканини закуповувати треба вже, шити також, а продавати зможемо лише через рік. І ще невідомо, як продасться.
— У світі моди страшна конкуренція. Щоб бути на висоті, треба витримувати якість шиття, модні тренди, кольори, — розповідає Марія Манюк, власниця модельного агентства "Маша і моделі". — Колекції наших дизайнерів перегукуються зі світовими. Але це не означає, що хтось у когось украв. Мода на кольори, тканини та форми прописана на два-три сезони.
Перукар 50-річний В'ячеслав Дюденко з дружиною Іриною спостерігають за показом Вікторії Гресь з-за лаштунків.
— Молоді дизайнери зразу хочуть із пішки в дамки. Але так не буває, — розповідає В'ячеслав. — Треба думати на два роки вперед, як Лілія Літковська або Олена Буреніна. А не ганятися за дипломами дизайнерських академій і університетів. Будь-який відомий дизайнер навіть у Парижі починає свою кар'єру з роботи на іншого стиліста. Робить на чийсь бренд не один рік. Із середини взнає, як працює ця індустрія, а через 10-15 років починає власну справу.
Для старту не обов'язково мати мільйон доларів. Не варто смітити грошима, особливо зараз, у кризу. Краще, коли коштів менше. Тоді з'являється мотивація, щоб їх заробити. Щоб почати модний бізнес, вистачить 50 тисяч доларів. Пошийте п'ять суконь, покажіть їх людям, і клієнтура знайдеться.
Криза зачепила навіть багатих людей. Мільйонери почали рахувати гроші й замість п'яти комплектів одягу купують один.
Кажуть, участь в Українському тижні моди коштує 20 тис. грн. Вихід моделі — $100. За участь у Паризькому тижні треба заплатити $300 тис.
Анна Бублик відкрила три магазини за рік
Дизайнер Анна Бублик, 38 років, у колекції осінь-зима 2012 представила 120 нових фасонів. Пошила їх за 1,5 місяця. На моделях — сукні, обшиті мереживом і спідниці-кльош до колін. У них заправляють блузи та приталені футболки. Із кольорів переважають пастельний, чорний, фіолетовий і голубий.
— Останні п'ять років із подіуму не продаю нічого. Ця колекція йде в роботу, і купити її можна лише за два-три місяці, — розповідає Анна. — Одяг буде різним за розмірами, бо те, що ви бачите на подіумі, — це лише для моделей. Але наші клієнти голодні і їм одразу хочеться щось нове. Таким пропоную речі із так званої мікроколекції.
Криза мене не зачепила зовсім і, сподіваюся, не зачепить. Я працюю по 16 годин на добу. Торік відкрила три магазини в Україні й до кінця цього року планую відкрити бутик у Москві. На Заході крамниць не маю і мати не хочу. Це великий клопіт.
Дизайнерки Тетяна Земскова та Олена Ворожбит пропонують носити восени та взимку хутряні жилетки, шкіряні плащі та плісировані спідниці до колін.
Моделей у вузьких укорочених брюках, просторих туніках і комбінезонах вивів на подіум Віктор Анісімов.
Обшиті хутром туфлі з відкритим носком показала Вікторія Гресь.
Коментарі