четвер, 09 березня 2006 17:27

"Я ніколи не виходила заміж"

Автор: фото: Степан Рудик
  Бріджит Руан часто робить ремонт у своїй паризькій квартирі
Бріджит Руан часто робить ремонт у своїй паризькій квартирі

"Ох, як вона мені набридла, — стомлено зітхає перекладач, перед інтерв"ю з французькою режисеркою і акторкою 59-річною Бріджит Руан. — Подивіться на неї: вона не перестає грати. Ці рухи, жести, міміка!"

Француженка нервово шукає запальничку в сумці. Запалює тонку сигаретку і дивиться допитливо: розуміє, що говорять про неї.

На вигляд Бріджит років 45. Вона тендітна й невисока. Очі жваві. Каштанове кучеряве волосся старанно зібране чорною елегантною заколкою. Як тільки Бріджит помічає фотокамеру — знімає заколку і швидким рухом стріпує волосся.

Ваш Кличко такий красень!

— Так я симпатичніша, — каже. Вона перестрибує на інше крісло, під лампу. Ми розмовляємо у ресторані чотиризіркового готелю "Редісон" у Києві. У ньому режисерка провела два дні, поки на фестивалі французького кіно "Мейнстрім" показували її фільм "Ремонт".

В Україні Бріджит уперше. Перед інтерв"ю вона ходила на екскурсії.

— Я бачила сьогодні дуже гарний монастир. Не знаю, як називається, — розповідає байдуже.

— Це була Києво-Печерська Лавра, — бурмотить перекладач у мій бік.

— Ще трішки прогулялася вздовж Дніпра, — продовжує Бріджит, — бачила Труханів острів. Там був фантастичний карнавал!

— Був кінець Масляної, співав хор дітей, — пояснює перекладач.

А млинці скуштували? — питаюcя.

— Так — учора в ресторані. Там якраз вечеряв ваш знаменитий боксер Кличко! — аж схоплюється з крісла. — Він такий красень! А про українську їжу я думаю, що вона смачна, але не дієтична.

Ви дотримуєтеся дієти?

— Навпаки, дуже люблю попоїсти. Просто інколи треба слідкувати за своєю талією, — Бріджит гладить низ коротенької чорної плетеної кофтинки. — Але в подорожах куштую все місцеве. Живого Кличка на рингу я ніколи не бачила, — раптом перескакує. — Недавно їздила в Бангкок,  дивитися на тайський бокс. Це щось особливе!

Вам подобається бокс?

— Жорсткий спорт це завжди красиво. Надто, коли виступають великі спортсмени, — Бріджит малює в повітрі торс. — Актори, які грають сильний характер, повинні спостерігати за напруженням волі боксерів, тенісистів.

Можете вдарити людину, якщо розлютитеся?

— У фільмі "Звірі сумують після цього" я граю жінку, яка б"є коханого за зраду — лобом у ніс, — француженка показує, як робила це. Її волосся розсипається по обличчю й заступає очі. — Це бандитський удар, — відкидає кучері з чола. — Я довго тренувалася. Жаль, що в житті не довелося  повторити. Терпіти не можу, коли дівчата дають чоловікам ляпаса. Це істерична реакція, — робить капризну гримаску Бріджит. — Вона не шика-а-арна! Якщо тебе образили — треба бити кулаком. На Каннському кінофестивалі я так і зробила. Розлютилася і вдарила коханця так сильно, що розколола ребро долоні. Треба йти на церемонію, а в мене напухла рука. Збрехала хірургу, що впала на сходах. "Знаєте, як називається ваша травма? — запитав він, роздивляючись рентген. — Це боксерський перелом".

А коханець?

— Розбила йому верхню губу, — каже зухвало. — Він пишався цим шрамом, казав: "Дивися, як гарно!". То був батько моєї дитини — Ян Додді... Ми давно не живемо разом, але зберегли дружбу.

Офіціантка замінює повну недопалків попільничку Бріджит на чисту.

— О, мерсі! — дякує француженка.

Закохувалися на знімальному майданчику?

— З чоловіками у мене проблеми, — зізнається Бріджит. Наливає у філіжанку заварки з чайника й розбавляє її молоком. — Я ніколи не виходила заміж, але в Яна закохалася з першого погляду. Він піднімався сходами, я подивилася і сказала: "Боже, який красень!" — хоч не бачила ще навіть його очей. У нього був дуже красивий профіль. Потім знімали сцену, де він давав мені ляпаса. Робили багато дублів. Ян бив мене по щоці і щоразу питав: "Тобі не боляче?", а я аж тремтіла — так приємно було.

До Києва ви привезли стрічку про жінку, в квартирі якої  роблять ремонт нелегали. Вона біографічна?

— У Парижі я живу в Латинському кварталі. У мене квартира біля Сорбонни, ще зі студентських років. Часто роблю ремонти. Якось у п"ятницю робітники виконали роботу, попрощалися й пішли. Я лягала спати. Клацаю вимикач — а світло горить. П"ятницю, суботу і неділю, щоб заснути, викручувала лампочки, а вранці закручувала їх. У понеділок робітники прийшли. Наступні два дні я освітлювала хату свічками.

Нелегко конкурувати в кіно з чоловіками?

— У найкращому випадку вони поводяться як опікуни. Це дуже мило, але зверхньо. Зате в чоловічій атмосфері жінки відчувають, що треба виглядати бездоганно, і це стимулює, правда?

Хто ваші друзі серед французьких акторів?

— Найкращі друзі — це ті, котрим можна подзвонити о четвертій ранку. У мене їх четверо. Актриса Ніколь Ґарсіа, письменниця Крістін Вандепют і двоє чоловіків, прізвища яких вам нічого не скажуть.

До Києва часто приїздить Жерар Депардьє. І його товариш Жерар Жуньйо теж був...

— Не можу назвати їх своїми друзями, — перебиває вона, не дослухавши перекладу. — Хоча ми добре знайомі. Хочу, щоб Депардьє зіграв у моєму фільмі "Бунт товстунів". Це буде стрічка про людей, які повстають проти диктату моди. Адже нині всі мусять бути худими й гарненькими.

Я вдарила коханця так сильно, що розколола ребро долоні

Депардьє вибрали на роль товстуна?

— Саме так, — лукаво підморгує. — Він має бути організатором і лідером цього повстання. Я збираюся йому подзвонити.

Депардьє оглядав у Києві павільйони кіностудії імені Довженка. У вас нема такої зацікавленості?

— Коли знімала "Ремонт", не було грошей, навіть щоб приїхати в Україну. Тому фільмувала на покинутому заводі в Парижі. Гори, річки і ліси інколи знімаю в Альпах. Якщо потрібно буде зняти руїни, я приїду — і хай ваше керівництво зруйнує кіностудію Довженка! — театрально промовляє вона.

Ваш фільм "За океаном" — про повстання алжирців проти французів.

— Моя сім"я походить від п"є-нуа — "чорноногих". (Так французи називали співвітчизників-колоністів, які поверталися з Алжиру. — "ГПУ"). Я довго жила в Алжирі. Батько був там офіцером, загинув невдовзі після мого народження. Мама ніколи не працювала, була з благородної сім"ї. Це не та родина, в якій могла вирости режисерка. Я підтримувала війну алжирців проти колоністів. Після цієї стрічки сім"я відвернулася від мене. Навіть зараз, коли мої фільми визнали в Каннах, вони думають, що я несповна розуму.

Не хочете зняти щось про війну в Іраку?

— Я проти цієї війни, — каже суворо. — Коли Франція не підтримала її, я вперше почала пишатися своїм президентом. Щодня дякую Богу, що живу не в Іраку. Думаю, аби уникнути війни між мусульманами і європейцями, Туреччина має стати членом об"єднаної Європи.

У вас є син. Він теж захоплюється кіно?

— Його звуть Фелікс, тобто "щасливий". Він дуже гарний — схожий на батька. Займається антропологією. Він розумний, блискучий і лінивий.

Це теж від батька?

— Ні. Фелікс розбалуваний. Ми з його батьком — діти травня 68-го. Боролися за французьку революцію, свободу. І Фелікса виховали так само. Йому все доступне, тому не намагається чогось досягти. Від моєї опіки він уже звільнився. Живе поверхом нижче. Пуповина між нами не перервалася — її лише замінили сходи.

1946 — народилася в Тулоні (Франція)
1967 — закінчила театральний курс Сорбонни; перед тим покинула Інститут політики при президентові Франції
1971 — перша роль у французького режисера "нової хвилі" Жака Ріветта
1985 — за короткометражку "Вагітна" нагороджена премією "Сезар"; народився син Фелікс
1998 — отримала статуетку Юнони на кінофестивалі у Москві "Лики любви" за стрічку "Звірі сумують після цього"

Зараз ви читаєте новину «"Я ніколи не виходила заміж"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути