середа, 13 лютого 2019 09:58

Короткі спідниці й високі підбори на вулиці зараз побачиш рідко

"Бунтарі" створюють кризу, яка може народити щось нове

Двом білявкам однакової фігури, розміру й кольоротипу пасують різні речі. Почала замислюватися: чому так? Натрапила на інформацію про архетипи. Маркетолог Маргарет Марк і психолог Керол Пірсон написали книжку "Герой і бунтар: створення бренду за допомогою архетипів". Виділили 12 архетипів поведінки. Це наші уявлення про себе й ролі, які граємо. Коли бачимо тигра, то знаємо, чого можна від нього очікувати. Так само і з людьми. Від одних підсвідомо відчуваємо небезпеку, а від інших віє затишком і спокоєм. Архетипи допомагають пізнати своїх за духом, а одяг – правильно транслювати себе у світ.

Жінки часто кажуть: "Не знаю, чого хочу. Незадоволена виглядом, не подобаюся собі. Чому люди бачать мене няшною? Я насправді не така". Людина соромиться і боїться видавати ту здорову агресію або владність, що є в ній усередині. Коли ж починаємо розбиратися в собі, знаходимо справжні суть і характер. Це треба вміти адекватно виразити в одязі.

Людина народжується з кількома провідними архетипами. Решту можна напрацювати і використовувати за потреби.

Якщо войовничо налаштовані й готуєтесь до важкої бесіди, потрібно витягти свій архетип "Героя". Ці люди, ставлять мету й перемагають. "Герой" сильний на коротких дистанціях. Бо видихається. Переміг, здобув лаври – і має відпочити. Потім знову йде на подвиг. Люди такого типу люблять шкіру й метал.

  Катерина СТЕФАНИШИН, 37 років, стилістка. Народилася в російському місті Владимир. Батько – військовий, мати – телеграфістка. 1989 року сім’я переїхала до Львова. Фах інженера-геодезиста здобула в університеті ”Львівська політехніка”. За спеціальністю працювала у Львів­обленерго та приватній фірмі. Після Революції гідності допомагала з амуніцією військовим на передовій. Консультувала родини учасників війни на Донбасі із земельних питань. Директор львівського магазину одягу Nadi Renardi. Подорожує і пише блоги про мандри. Улюблена країна – Хорватія. Серед книжок, які вразили, – ”Сила моменту Тепер” Екхарта Толле. Захоплюється біографічними фільмами. Заміжня. Має 13-річного сина Романа й доньку Вікторію, 10 років. Живе у Львові
Катерина СТЕФАНИШИН, 37 років, стилістка. Народилася в російському місті Владимир. Батько – військовий, мати – телеграфістка. 1989 року сім’я переїхала до Львова. Фах інженера-геодезиста здобула в університеті ”Львівська політехніка”. За спеціальністю працювала у Львів­обленерго та приватній фірмі. Після Революції гідності допомагала з амуніцією військовим на передовій. Консультувала родини учасників війни на Донбасі із земельних питань. Директор львівського магазину одягу Nadi Renardi. Подорожує і пише блоги про мандри. Улюблена країна – Хорватія. Серед книжок, які вразили, – ”Сила моменту Тепер” Екхарта Толле. Захоплюється біографічними фільмами. Заміжня. Має 13-річного сина Романа й доньку Вікторію, 10 років. Живе у Львові

Архетип "Простодушний" уміє захоп­люватися й дивуватися. Такі люди носять простий і функціональний одяг: балахонисті речі, великі кишені, бавовняна чи льняна тканина, квіткові принти. Вони транслюють світло і сприймаються як безпечні. "Простодушний" – не мій архетип, але дуже його люблю. Під його дією зупиняюся перед різдвяною шопкою, надихаюся, відпочиваю й біжу далі.

Мій провідний архетип – "Естет". Це людина, яка любить красу, скрізь її помічає і дарує іншим. В одязі "Естета" важливі гармонійні й витончені кольори й деталі. Усе має бути продумано, презентабельно, гарно. Такі люди намагаються бути якомога сексуальнішими й привабливішими зовні. Стараються дорого вдягатися – у шовк, оксамит, шкіру, атлас, мереживо. Стилістику цього архетипу використовує реклама дорогих вин, вишуканого вбрання, шоколаду, парфумів.

"Славний хлопець" – один із найпоширеніших архетипів. Це товариська людина, яку хочеться поплескати по плечу. Любить стиль кежуал – джинси, кросівки, наплічники, сорочки й картаті сукні. Подобається лише злегка приталений силует. Поясок із бантиком, широка спідниця-сонце, відсутність різких ліній. Біля таких людей почуваєшся вільно. Знаєш, що носа не задере, не відвернеться. Так часто вдягаються журналісти, і люди їм розкриваються.

"Маги" люблять прикраси зі смислом, носять довгий одяг, що нагадує рясу, шарфи-хомути. Їм подобаються чіткі лінії. Вони йдуть за своєю ­енергією, а не за течією. "Маги" – сірі кардинали. І колір їм такий пасує. Коли до мене приходять люди глибокі і внутрішньо яскраві, я їм завжди такий пропоную. Вони спочатку кажуть: "Хочу червоний або зелений". Та тільки починає приміряти сірий – зразу почувається комфортно.

Архетип "Правитель" – це різкі лінії, чітка окреслена статура. Наприклад, комір, який підіймає шию. Правителі носять статусні годинники, дороге й доглянуте взуття, строгі класичні речі. Їхній колір – переважно чорний. Якщо "Правитель" ще частково й "Естет", йому може личити й чистий червоний. Його прикраси – дорогі й лаконічні. Такі люди все тримають під контролем. Біля них і сам підтягуєшся. Вони не будуть говорити по душах, але вміють вирішувати проблеми.

"Правителі" й "Герої" люблять комірець-стійку. Він їх мобілізує. А людям із м'якою зовнішністю й архетипом "Простодушного" такий не личитиме, їм краще шию відкривати.

"Творець" любить експериментувати. Навіть у повсякденному одязі його видає незвична деталь – оригінальна заколка, сумочка, брошка чи нестандартний крій. Такі люди креативлять – у класичний одяг додають іскринку. Вміють зі смаком поєднати, здавалося б, непоєднуване. На вулиці на "Творців" озираються, щоб зрозуміти, як це зробив. Він може гармонійно поєднати в одному образі чотири кольори, які, наприклад, на "Правителеві" виглядатимуть смішно.

"Альтруїст", або "Опікун", співчутливий і часто жертвує собою заради інших. Одягаються ці люди в сукні й пальта класичного крою з вінтажними елементами – декоративними швами чи ґудзиками.

"Шукач", або "Мандрівник", багато вчиться і рухається, цікавиться новим. Одяг у нього утилітарний, дорожній. Багато речей-трансформерів, цікавий нестандартний крій.

"Клоун", або "Жартівник", часто носить непропорційний одяг, величезні черевики, любить яскраві мультяшні кольори. Те, що на інших виглядатиме несмаком, йому пасуватиме – босоніжки з принтом у зелену зебру, пальто в горох із великими рукавами-крилами, строкаті жабо.

Враження про людину в довколишніх складається за перші 9 секунд. Одяг при цьому грає дуже важливу роль, потім – рухи. Буває, важко докопатися до справжнього і відшкрябати з людини пласти штучного. Жінка часто ­копіює стиль і архетип успішної подруги або реалізує стереотипи, які вважає успішними. Хоча почувається в них некомфортно.

Завжди переглядаю на Facebook фотографії своїх клієнток, щоб скласти враження й мати картинку. Після цього звужую вибір до трьох-п'яти суконь. Завжди беру ще одну, яка людині не пасуватиме однозначно, але дуже добре відтінить те, що їй личить, – щоб сумнівів не було.

Мімікрією під "Естета" грішать усі. 90 відсотків роблять так, бо це красиво: каблук, спідниця, блуза, шифон, оксамит. Красиві речі в нас асоціюються з жіночністю, тому дуже багато виробників, брендів орієнтуються саме на цей архетип. У будь-якій б'юті-сфері з людини зліплять "Естета", незалежно від того, ким вона є насправді.

Одна тренерка попросила підібрати їй дві сукні на виступ. Я помітила, що вона носить рюші, джинси, розхристані блузки. Але має чіткі риси обличчя, виразні вилиці. Мало усміхається. Щось у її образі не сходилося. Коли прийшла на зустріч, сказала: "Я відпустила шофера. Маю рівно 15 хвилин. Мусимо швидко вибрати дві сукні. Далі в мене потяг". Я зрозуміла, що вона – "Правитель". Порадила їй червоне плаття з чітким поясом. Спочатку вона була проти цього кольору, казала: "Надто яскравий, може відлякати аудиторію". А коли поміряла, побачила, що пасує. Завдяки чітким лініям і яскравому кольору до неї прийдуть люди, які розраховують почути команди, а не відпочити душею. Саме вони – її цільова аудиторія.

Ще одна клієнтка, художниця з гардеробом бізнес-леді, казала, відчуває, що з нього вже вийшла і не знає, на що міняти. Провідними в неї виявилися "Правитель" і "Творець". Щоб поєднати їх, ми вибрали сукні з орнаментом, незвичні сумки і брошки – від "Творця". Оксамит і шовк лишили від "Правителя". Люди з таким архетипом часто піднімають волосся в пучок, що робить навколо голови корону. Ми трошки опустили зачіску на маківку і залишили характерне для "Правителя" відкрите лице.

В одному вбранні можна поєднати кілька архетипів. Сукня "Простодушного" з зав'язочками-бантиками на рукавах і широкою спідницею стає естетською, коли талію стягнути широким чорним шкіряним поясом. Таке вбрання вже має інший посил – витонченість, строгість, підтягнутість. Дерев'яне намисто пом'якшить урочисту сукню "Естета". Шкіряний пояс перетворить "Простодушного" на "Героя" й "Естета".

Рукав на три чверті одразу змінює образ – візуально звужує всю фігуру, додає артистократизму. Це стиль "Естета". Можна навіть просто трошки закотити рукави – люди вас сприйматимуть худішою, тоншою, меншою. "Правитель" і "Герой" часто закочують рукави, бо люблять діяти. "Простодушні" ж ходять зі спущеними чи рукавами-крильцями.

"Простодушного" й "Естета" можна поєднати в шовковій вечірній сукні молочного кольору. Він підкреслює невинність і транслює легкість.

Чорний колір – це відвертий виклик, спокуса. Він, як і білий, мало кому личить. Їх краще вводити в одяг в деталях або акцентами.

Багато жінок часто приховують свого "Естета", бо не хочуть привертати увагу. Але увага – це енергія. Її можна використовувати й віддавати далі у світ.

Серед молоді зараз модно вчитися і чогось досягати. У них уже немає панківського вихору вирізнитися зовнішністю. Хочуть робити це своїми розумом і вмінням. Тому часто носять образи "Простодушного" і "Славного хлопця" – звертають більше уваги не на зовнішні прояви, а на комфорт. Короткі спідниці й високі підбори на вулиці зараз побачиш рідко.

Був час, коли молодь носила все темне – "мене не видно, я сам по собі, відчепіться".

Потім почалося демонстративне бунтарське фіолетове волосся із заявками: хто ти тут такий? "Бунтар" – ще один архетип. Вони руйнують стару систему, щоб на ній виросла нова. Носять те, чим можна епатувати: масивні ланцюжки, незвичні кольори волосся, порізані на дірки жилетки і джинси. Їхня місія – розвалити стару систему. "Бунтарів" не люблять, бо проблемні. Але вони створюють кризу, яка може народити щось нове. Вони – зачинщики. Мають багато енергії. Це може бути проміжний архетип до переходу в інший. Коли "Бунтар" зруйнував старе – видихає, замість нього приходить "Творець".

У мене досить складні стосунки з модою. Трохи бунтую проти неї. Звичайних стилістів клієнти просять підібрати капсульний одяг – повний гардероб для створення образу. Мене цікавить більше психологічний шопінг і платтєтерапія. Люблю, коли людина хоче покопати вглиб, а не просто заспокоїтися на капсулі, яка личить, підходить за кольором і модна.

Буває, запам'ятовую побачені капсули. Думаю: вау, класно підібраний образ. Прекрасно все пам'ятаю: жовта спідниця, синя кофта на запах, червона сумочка, червоні чобітки. Але згадати, на кому бачила це вбрання, не можу. Перед очима стоїть лише капсула – модна і стильна.

До мене приходять на платтєтерапію. Деколи навіть умовляю: не купуйте сукні, якщо не впевнені. Приміряйте, дивіться на себе у дзеркало. Це теж медитація. Людина бачить себе інакшу і вирішує, чи прийняти цей образ. А я спостерігаю за цим шаманством.

Зараз ви читаєте новину «Короткі спідниці й високі підбори на вулиці зараз побачиш рідко». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути