середа, 22 січня 2020 10:54

"Страшно, що твої помилки повторять діти"

Улюблений час – ранок. Це завжди надія щось змінити.

Моє дитинство пахне річкою й вербою. Найяскравіший спогад – мене 4-річного дідусь везе на мопеді. Я тримаюся за кермо й дивлюся на луки та річку. Торік на ровері проїхав уздовж Десни з Чернігова до Києва – понад 150 кілометрів.

Боюся ухвалювати неправильні рішення щодо інших. Досі важко звільнити людину з роботи або дати їй надію. З віком цього страху стає менше.

Автомобіль – це втілення свободи й сили. У 15 років уперше сів за кермо батькової "Славути". Батько був поруч. Я витискав зчеплення, перемикав передачі, тиснув на газ. Було водночас страшно й приємно.

2004-го на Майдані побачив автівку, обвішану синьо-жовтими прапорами. Подумав, що так можна творити революцію не тільки в центрі Києва, а по всій країні. За 10 років так і зробив.

  Олександр КРАВЦОВ, 36 років, підприємець. Народився 28 серпня 1983 року в Чернігові. Батько – автомеханік, мати – продавець. Навчався в Чернігівському ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою. Потім – на фізичному факультеті Київського університету імені Тараса Шевченка. Працював у телекомунікаційних компаніях МТС, ”Вега”, ”Воля”, експертом з обслуговування абонентів, маркетинговим аналітиком і керівником служби трейд-маркетингу. Був активістом громадської організації ”Дріжджі”, яка стежила за дотриманням мовного законодавства з боку виробників і компаній, що надають послуги. У листопаді 2013 року ініціював автопробіги, які згодом назвали Автомайданом. У ніч на 23 січня 2014-го поблизу столичного Будинку офіцерів на Олександра і його однодумців напали силовики – потрощили машини, побили. Був під вартою два тижні. Понищений тоді автомобіль Daewoo Lanos зараз у фондах музею ­Революції ­гідності. Їздив як волонтер у зону бойових дій на Донбас – постачав військовим їжу та одяг. 2015 року став співзасновником компанії з продажу електромобілів Electro Cars. Брав участь у пробігу електромобілів з України в Монако. 2018-го першим у Європі презентував Tesla-Model 3. Привіз зі США автомобіль – як той, що Ілон Маск запустив на орбіту Марса. Одружений удруге. Має трьох дітей – 14-річну Іванну, Варвару, 9 років, 3-місячного Дем'яна. Любить подорожувати й кататися на лижах у Карпатах. Читає книжки в жанрі нон-фікшн
Олександр КРАВЦОВ, 36 років, підприємець. Народився 28 серпня 1983 року в Чернігові. Батько – автомеханік, мати – продавець. Навчався в Чернігівському ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою. Потім – на фізичному факультеті Київського університету імені Тараса Шевченка. Працював у телекомунікаційних компаніях МТС, ”Вега”, ”Воля”, експертом з обслуговування абонентів, маркетинговим аналітиком і керівником служби трейд-маркетингу. Був активістом громадської організації ”Дріжджі”, яка стежила за дотриманням мовного законодавства з боку виробників і компаній, що надають послуги. У листопаді 2013 року ініціював автопробіги, які згодом назвали Автомайданом. У ніч на 23 січня 2014-го поблизу столичного Будинку офіцерів на Олександра і його однодумців напали силовики – потрощили машини, побили. Був під вартою два тижні. Понищений тоді автомобіль Daewoo Lanos зараз у фондах музею ­Революції ­гідності. Їздив як волонтер у зону бойових дій на Донбас – постачав військовим їжу та одяг. 2015 року став співзасновником компанії з продажу електромобілів Electro Cars. Брав участь у пробігу електромобілів з України в Монако. 2018-го першим у Європі презентував Tesla-Model 3. Привіз зі США автомобіль – як той, що Ілон Маск запустив на орбіту Марса. Одружений удруге. Має трьох дітей – 14-річну Іванну, Варвару, 9 років, 3-місячного Дем'яна. Любить подорожувати й кататися на лижах у Карпатах. Читає книжки в жанрі нон-фікшн

Моє повноліття почалося 2014-го. "Беркутівці" розтрощили машину, витягли мене з-за керма, били по ногах, обличчю, роздягнули й поставили навколішки у сніг. Почувався безпорадним. Коли вийшов із слідчого ізолятора, зрозумів, що став дорослий.

Найстрашніший ворог – ідеологічний. Він стоїть до кінця. Силовики Януковича такими не були. Під час затримання вони витягнули моєї з кишені талони на пальне. Це був доказ причетності до виготовлення коктейлів Молотова. Я злякався. Але "беркутівці" просто розділили ці талони між собою.

Майдан переміг у битві, але не у війні. Повернення Криму стане крапкою в нашій перемозі.

У камері слідчого ізолятора зайняв місце біля вікна. Звідти дуло холодом. Але це рятувало від нав'язливого тютюнового диму співкамерників.

У нашій сім'ї не прийнято курити. Не викурив за 36 років жодної цигарки. Також я вільний від алкоголю. На більшість видів спиртного маю алергію.

Найнеприємніше відчуття – коли ти повен сил, а нічого не можеш робити.

Зло – коли в тебе крадуть час. Його нахабно, без попередження при­власнюють псевдоспеціалісти, держава, нав'язливі люди. А найбільше зло – коли тобі кажуть, що дають, а насправді забирають.

Щастя – це змінювати світ у той спосіб, в який бачу. Таке відчуття мав, коли побудував автосалон і сервіс електромобілів. Це були незвичні для України речі. Більшість великих корпорацій тут досі не наважилися торгувати електромобілями й обслуговувати їх.

Я щасливий, коли віддаю. Це можуть бути можливості, послуги, сюрпризи, подарунки. Почуваюся білою вороною.

Добро для багатьох – те саме, що планшет для Мауглі. Ним треба вміти скористатися. Зрозумів це під час розростання бізнесу. Часто в людей іде обертом голова від можливостей заробити гроші – й вони забувають про обов'язки.

Толерантність часто сприймають за слабкість. Ставився до підлеглих чи партнерів із повагою, а вони сідали на голову. Думали, я не здатен до різких дій чи санкцій.

Останні п'ять років їжджу електромобілями. Відвик від шуму двигуна й запаху пального на заправці.

100-відсоткова довіра працює в короткі терміни стартапу. На довші варто застосувати довіру з перевіркою.

Коли повернувся після першої поїздки в США, мене звели з дилерами, які пропонували дешеві автівки. Навіть показали машини, які мав купити. Потім ці люди зникли, автомобілі виявилися не їхніми. Я втратив майже 33 тисячі доларів.

Ідея в бізнесі важливіша за гроші. Але нічого не варта без уміння керувати собою й іншими.

Поки ми на перших порах популяризували електромобілі, конкуренти їх продавали. Тепер розумію: на PR і промо не варто витрачати більш як 10 відсотків зусиль.

Стратегія в бізнесі з'являється, коли починаєш мислити цифрами не з трьома нулями, а з шістьма.

Неможливо вести справи в Україні за американськими підручниками. У США 100 доларів – це хороші чайові, в нас іноді – повноцінна зарплата.

Ми звикли жити й працювати підпільно, не знаючи, що буде завтра. З одного боку, це дає процвітати корупції. Всі – від прибиральниці до топменеджерів – будують схеми додаткового доходу. З другого, нам вдається добиватися висот. Україна, зокрема, завдяки волонтерам за п'ять років з нуля збудувала армію. Третій рік поспіль входимо в десятку країн із найінтенсивнішим розвитком електромобільного транспорту у світі.

Усе не може бути погано, коли ти хоч у щось віриш. Усе не може бути добре, доки не маєш плану дій. Усе, що посередині, – самообман.

Єдиний обман, який не можна вибачити, – брехня самому собі. Іншому пробачаєш, бо завжди лишаєш місце для незбагненних мотивів цієї людини.

Уперше сказав неправду в дитсадку. Посварився з ровесником за іграшку й наговорив на нього виховательці. Перебільшив його провину. Вона за мене заступилася. Коли отримав ту цяцьку, зрозумів, що підставив хлопця.

Можу працювати всі вихідні. Але дружина вміє зайти в кімнату, як свіже повітря. Тоді розумію, що час відкласти роботу й провести час разом.

У любові не треба боятися просити, щоб потім не довелося вимагати.

Є п'ять мов любові – служіння одне одному, тілесне спілкування, проведення часу, подарунки й слова. Якщо двоє говорять різними мовами і не хочуть учитися, любов довго не проживе.

Кохання – це любов, не перевірена часом. Як брага – від неї можна сп'яніти, але це ще не вино, щоб ним смакувати.

Любити своїх дітей – діло нехитре, бо це частина тебе. Велика тайна любити чужу людину. Вперше закохався у 5 років. Аня – донька друзів моїх батьків. Мені хотілося возити її на велосипеді, бути біля неї. У 7–8 років ми стали соромитися одне одного.

Перша моя дитина пережила пострадянську модель виховання – якнайбільше забороняли. Друга – лібералістську, їй усе дозволяли. Синові даватимемо тільки те, що треба.

Обов'язок батька перед донькою – любити. А виховувати повинна мати. Навчити бути жінкою, передати тонкість у сприйнятті світу й мудрість. Сина має навчати й виховувати батько. Передати чоловічу самість і дати хлопцеві бути самим собою.

Батько стане другом для дитини, коли сприйме її як особистість.

Страшно не помилятися, а те, що твої помилки повторять діти. Намагаюся виховувати доньок так, аби моїх труднощів у їхньому житті не було.

Справжніх друзів багато не буває. Це музичні інструменти одного діапазону. В мене таких кілька. Один із 13 років. Живе за кордоном. Спілкуємося нечасто, але завжди – глибоко.

Не боюся старості. Маю трьох дітей. Отже буде багато внуків. Людей, яких зі мною поєднуватиме безумовна любов – просто за те, що ми є одне в одного.

Фінал часто важливіший за прелюдію й апогей. Неважливо, якими були в житті Герої Небесної сотні. Важливо, як і за що вони полягли.

Найстрашніше помирати тим, хто нічого після себе не лишає – ні ідей, ні справи, ні дітей. Неприємно, що смерть може статися раптово.

Час для мене – мустанг. Інколи скидає зі спини, інколи – ні. Зараз я на етапі його приборкання.

Не вмію тримати образу довго.

Зараз ви читаєте новину «"Страшно, що твої помилки повторять діти"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути