Угоди з купівлі-продажу житла із січня 2012-го мала оформляти нова установа — Державна реєстраційна служба. Вона перебрала б на себе більшу частину функцій бюро технічної інвентаризації.
Нововведення давало ряд переваг. Зокрема, строк оформлення прав власності скорочувався до 14 днів. Тоді як оформлення всіх довідок і витягів у БТІ триває понад місяць. Також запроваджувався принцип єдиного вікна. Покупцеві із продавцем варто лише звернутися до нотаріуса. Той має прямий доступ до бази даних реєстру.
Зміна порядку реєстрації викликала паніку. Ріелтори припускали, що нова система працюватиме з перебоями. Тому на початку 2012-го оформити угоду стане неможливо. Черги до районних БТІ займали із ночі. "Газета по-українськи" писала про це 9 грудня.
Державна реєстраційна служба утворила 583 підрозділи, але досі ще не набрала штат працівників, не навчила їх. Запровадження єдиного реєстру відклали на рік.
— Нова система має ряд переваг, — пояснює Генріх Людкевич, 57 років, президент Асоціації професійних управляючих нерухомістю. — Це скорочення строків оформлення, а також значне зменшення витрат на оформлення. Розцінки БТІ різняться залежно від регіону. У столиці реєстрація та оформлення витягу з реєстру обходиться громадянам у 300-400 гривень. Тоді як в одному з районів Львівщини — близько 700 гривень. А оформлення в Держреєстрі обходиться в сім неоподаткованих мінімумів. Це 119 гривень.
Однак реєстр досі не склали. Держструктуру утворили 2010 року, але ніхто не робив активних кроків із підготовки та впровадження нової системи. Тому й відстрочили нову схему на один рік.
При оформленні договору в державного нотаріуса покупець житла також сплачує держмито — 1% від суми продажу.
Коментарі