— Цьогоріч професійні господарства й населення мали покращувати якість і безпечність виробленого молока. Але почалася повномасштабна війна. Найближчим часом Україна не зможе й не відмовлятиметься від переробки молока від населення, — каже 55-річна Олена Жупінас із Асоціації виробників молока.
— Поголів'я корів, виробництво молока та його переробка зменшувалися в попередні роки. Прогнозується скорочення на 6,8 відсотка поставок від молочно-товарних ферм, на 18,3 відсотка — від особистих селянських господарств. Така ж ситуація з поголів'ям корів. На молочно-товарних фермах показники впали на 9,7 відсотка. У населення — 17,4. Цього року держава виділила 148 мільйонів гривень для невеликих ферм — селянських господарств, що мають від трьох до десяти корів. Зокрема 3368 учасників програми отримають 5300 гривень на корову. Наприклад, з однієї корови на рік можна продати приблизно 4 тонни молока. Середня ціна — 8 гривень за літр.
В Україні у жовтні закупівельна ціна молока була на 33 відсотки нижча, ніж у країнах Євросоюзу. Середня вартість вітчизняного молока — 36 центів за літр.
У ЄС — 54. Європейські фермери мають вищі затрати. Крім того, ціну на сире молоко формує попит на нього. У нас внутрішній попит на молоко суттєво скоротився. Враховуючи серйозну девальвацію гривні, імпорт молочних продуктів в Україну нерентабельний. Ті ж польські продукти будуть настільки дорогі, що споживач не зможе придбати їх. Водночас до повномасштабної війни в українських магазинах була представлена польська молочна продукція за помірними цінами.
З іншого боку, в магазинах молоко та кисломолочна продукція українського виробництва представлені в повному асортименті. Зокрема, сировари за останні роки серйозно розширили асортимент. На всесвітньому конкурсі сирів у Великій Британії 13 українських сирів відзначили нагородами.
У магазинах молочна продукція подорожчала. Ціни зростатимуть далі. Через відключення електроенергії виробники молока та переробні підприємства змушені використовувати додаткові джерела енергії — генератори. Це збільшує собівартість у кілька разів. Подібна ситуація з торговельними мережами. Їм доводиться під час відключень електрики підтримувати додатковими джерелами температуру в холодильниках, де зберігають молочну продукцію. Щоправда низька купівельна спроможність українців свідчить, що споживач не готовий купувати настільки дорогу молочку. Виникає дилема — підвищувати ціну та скорочувати об'єми виробництва чи залишати все як є і зазнавати збитків.
"Газету по-українськи" можна передплатити онлайн на сайті Укрпошти за "ковідну тисячу"
Коментарі