Колишній таксист із Луцька, 53-річний Микола Новосад, щотижня їздить до Греції. Вантажним мікроавтобусом "мерседес" возить за кордон посилки від родичів заробітчан.
Щоп"ятниці Микола чекає клієнтів у центрі Луцька біля готелю "Україна". Найчастіше приходять чоловіки, чиї дружини доглядають дітей і немічних у Греції. Приносять бандеролі з дитячими малюнками, сувеніри та касети з родинним відео. За кілограмовий пакунок платять 10 євро, від 1 до 5 кг — 20 євро. Посилки до 10 кг удвічі дорожчі. Микола завжди переглядає вміст бандеролей, потім запаковує клейкою стрічкою.
— Мушу переконатися, що не везу наркоту чи контрабанду, — пояснює. — Минулої осені чоловік із Ківерців передав сумку із писанками. А між ними сховав сім блоків сигарет. Мене затримали на грецькому кордоні. Тиждень у тюрмі відсидів, потім 3 тисячі євро штрафу заплатив.
За перевезення грошей бере сім відсотків
Продукти Микола не перевозить. Митники їх зазвичай конфісковують. Але таки погодився взяти кілограм домашнього сала від настирливої бабусі.
— Хіба таможники не люди? Поймуть, нехай донька свій дім згадає, — каже лучанка Неоніла Степанишина, 64 роки. До готелю вона прийшла з двома внуками.
Посилки нумерує. Кожна має свій код і слово-пароль, які знають лише перевізник та отримувач. Подарунки водій віддає в Афінах. Заробітчани часто доплачують водієві за ризик. Новосада тричі обстрілювали рекетири.
Додому Микола повертається із заробітчанськими грішми. За перевезення бере 7% від суми. Заробітчанам так вигідніше, бо у "Вестерн Юніон" переказ в Україну коштує 15–20%. Кошти можна передати й автобусом "Афіни–Львів". Але водії вимагають довідку, звідки отримано гроші. Більшість її не мають.
За місяць Микола Новосад заробляє на перевезеннях у Грецію 1 тис. євро.
Коментарі