понеділок, 03 липня 2006 14:37

Найуспішніші звукорежисери — колишні музиканти

Автор: фото: Андрій ЄЛОВІКОВ
  Звукорежисер студії ”Комора” Костянтин Костенко за режисерським пультом
Звукорежисер студії ”Комора” Костянтин Костенко за режисерським пультом

Відпочинок на міському святі для музичного звукорежисера перетворюється на муку. Ці люди страшенно нервуються, коли помічають недбалість колег: неправильно виставлена апаратура, невідрегульований звук. Навіть поза студією чи сценою вони відточують свою майстерність. Бо що професійніший фахівець, то частіше його запрошуватимуть на роботу.

У Києві працює кілька потужних звукозаписувальних компаній: "Комора", "Лемма", "Династія", Будинок звукозапису. Крім них — кілька десятків менш відомих. Щоб потрапити на роботу до відомої фірми, треба "потертися" у цих колах, щоб тебе побачили. Попрацювати кілька років у менш знаній компанії. Можливо, почати з технічної роботи: встановлювати й настроювати обладнання.

— Найуспішніші майстри звуку — колишні музиканти, — ділиться досвідом звукорежисер українсько-британського СП "Комора" Костянтин Костенко, 38 років. — Бо крім досвіду і вміння треба мати вроджене відчуття музики і стилю. Цього не навчить жоден вуз.

Пан Костянтин сам колишній музикант. Він вже більш ніж десять років працює звукорежисером і вважається одним із найкращих. Каже, що найчастіше гурт чи виконавець працює з одним "спецом". Тоді режисер добре знає їхні вимоги до звуку й має постійний заробіток.

— На концертах звукорежисерові часто доводиться "тягнути" і свою роботу, і системного інженера. Тому для успішної кар"єри непогано мати дві освіти: технічну й музичну, — вважає заступник директора з технічних питань музичної студії-магазину "Тік-Так" Сергій Головін, 33 роки. — Звичайно, для цієї роботи головне — добре відчувати звук. Хоча, буває, у професію приходять техніки, — розповідає Сергій.

Сценічний звукорежисер максимально швидко має усунути хиби звуку

За Кодексом законів про працю фахівець має працювати шість годин на день. Тоді він чітко вловлюватиме тони і півтони.

— Але більшість наших звукорежисерів працюють по дві зміни, доки готується і триває шоу, — пояснює специфіку роботи Головін. — Ось на Заході за перевищення норми по звуковому тиску, який заміряє спеціальний прилад, студію можуть навіть закрити.

Студійний запис — ще один різновид звукорежисерської роботи. Тут спеціаліст має стаціонарно виставлену апаратуру, хоча її все одно доводиться настроювати під голос і стиль виконавця, пояснює Костянтин Костенко з "Комори".

— Сценічний звукорежисер займається технікою для виступу. Коли щось не так — максимально швидко має усунути хиби звучання під час концерту, — говорить пан Костянтин. — А студійний запис ще вимогливіший до музичної обробки. Та досвідчений звукорежисер однаково успішно працює і в студії, і на концерті, — запевняє пан Костянтин.

Найбільше роботи звукорежисери мають під час Нового року — свято за святом. Хоча немало замовлень і в теплу пору, коли виконавці активно їздять з концертами. А корпоративні вечірки влаштовують незалежно від погоди.





На альбомі можна заробити три тисячі доларів

Практично всі компанії працюють зі звукорежисерами на гонорарах. За один концерт можна заробити $50–300. За місяць буває чотири-п"ять виступів. Але при цьому є можливість працювати з кількома компаніями.

Іменитий студійний майстер за місяць заробляє $400–500. На записі альбому вдається отримати до трьох тисяч доларів. Однак над ним можна працювати і кілька місяців.

У Західній Європі деякі звукорежисери заробляють по дві тисячі євро за день. А відомі майстри звуку отримують і до 300 тисяч євро.

Вантажник став музичним техніком

29-річний киянин Юрій Мордвінов сім років підробляє техніком по апаратурі в компанії "Тік-Так" і хоче стати професійним звукорежисером. Він починав робітником-вантажником, коли вчився у Національному університеті культури і мистецтв. Потім монтував обладнання. Його робота компанії сподобалася, і тепер запрошують часто. Юрій працює за сценою, встановлює апаратуру перед концертом, а після завершення — демонтує.
— У середньому техніку платять 25–50 гривень за день, — розповідає Мордвінов. — Усе залежить від обсягу. Робота з десятьма колонками оплачується дорожче, ніж з двома. А гонорар залежить ще й від того, як менеджер домовиться із замовником. Під час виборів за один день заробляв $30, — згадує Юрій, — але таке трапляється нечасто.

Зараз ви читаєте новину «Найуспішніші звукорежисери — колишні музиканти». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути