У столичній фірмі "Хеппіком" вручну роблять вітальні листівки. Малюють на них художні мініатюри, роблять аплікації і вишивки хрестиком. Продукцію експортують до Великої Британії.
Заснував фірму Григорій Корпан, 43 роки. За фахом музикант, як і його дружина Олена, 41 рік. Хоча заробляли в рекламному бізнесі. Перебралися до столиці з Донецька, купили трикімнатну квартиру на Подолі. Тоді зважилися розпочати власний бізнес. Григорій написав бізнес-план і в березні 2003-го зареєстрував ТОВ "Хеппіком".
— Хотів робити листівки, реалізувати свої художні таланти, — пояснює Корпан. — І заробляти, звісно. У Європі цей бізнес дуже розвинений, а в Україні ніша вільна.
Перші картонні картки 10х21 см Григорій та Олена прикрашали аплікаціями з кольорового паперу, стрічок, засушеного листя, польових квіток і камінців. Матеріал заготовляли самі. Допомагала й мати Григорія, Віра Яківна, — у запорізьких степах збирала траву, ромашки і волошки. Стрічки та фарби Корпани купували у крамницях фурнітури й декору. Треба було наймати художників, декораторів, бухгалтера. Власних грошей не вистачало. Допоміг брат Володимир Корпан, фермер із Запорізької області, — для старту дав $7 тис.
— Ми закупили картон для карток, кольорові конверти і декоративні матеріали, — згадує Григорій. — Гроші потрібні були й на реєстрацію фірми та сертифікацію продукції. Придбали ліцензійну бухгалтерську програму. Мій вклад у бізнес — ідея, комп"ютер і автомашина.
Майстер робить картку за 15 хвилин
Картки добре розбирали напередодні свят. Улітку попит спадав. Продавці з вуличних яток брали товар на продаж, а з виплатою грошей зволікали. Деякі безслідно зникали. Бувало, покупцям не подобався дизайн карток. Таких не купували. За рік родинний бізнес опинився на межі банкрутства. Однак Григорій вирішив не згортати справи. Трикімнатну квартиру на Подолі Корпани продали, перебрались у дешевшу. Різницю в ціні пустили на розвиток бізнесу. Найняли дешевшого бухгалтера і менеджера з продажу. Тепер листівок нового дизайну спершу роблять кілька штук — на пробу. Якщо продаються добре, починають масове виробництво.
— Нічого складного у виготовленні немає, — показує Олена Корпан (вона керує групою художників та майстрів і відповідає за розробку нових дизайнів). — Беру картонну заготовку листівки. У кожного дизайну свій код. Для RD 104(01) вирізаємо квадратик 5 на 6 сантиметрів. Прикріпляємо його клейовим пістолетом. Чорною гелевою ручкою малюємо графічну мініатюру. Червоною, золотою й білою фарбами домальовуємо деталі. Знизу приклеюємо бежеву стрічку-бантик. Посередині пишемо "Вітаємо". Фарбами з графічної мініатюри домальовуємо підпис. Під стрічкою можна домалювати маленькі квіточки. Листівка готова. Дві години має полежати, щоб висохнути. Досвідчений майстер робить таку за 15 хвилин.
Партію однакових карток виготовляють кілька майстрів. Один малює графічну мініатюру, інший розфарбовує, третій клеїть стрічки і бантики. Так робота пришвидшується. У "Хеппікомі" виготовляють і картки з вишивками, як на рушниках. Вишивають їх майстрині з поліського села Романів на Житомирщині, а Григорієва тітка Галя щомісяця привозить їх електричкою. На полотні по 50–100 маленьких вишивок. Їх розрізають на квадрати і вклеюють у рамку на бланку. З ниток, як у вишивці, роблять маленькі китиці.
2006-го до Києва приїхав англієць Браян Берзак. Побачив листівки "Хеппікому" й одразу замовив 10 тис. для власної мережі подарункових салонів "Беркор Ріббон" у Великій Британії. Купив оптом по 6,6 грн. Тепер листівка з аплікацією коштує щонайменше 9,96 грн, з вишивкою — 10–70. Є й дорожчі. Заможні люди замовляють листівки, написані олійними фарбами, за 50 грн. А з кристалами Сваровські — за 300 грн. Замовлень не бракує, запевняє Григорій Корпан.
"Хеппіком" наймає вісім працівниць. Платить по 1–2,5 тис. грн — залежно від виробітку. За півтора-два місяці до Нового року запрошує 30 тимчасових працівників — студентів, флористів і дизайнерів. Приміщення для бізнесу винаймають у Пущі-Водиці, північній околиці Києва. Там дешева оренда, пояснює Григорій Корпан.
Коментарі