Козацьку чайку "Спас" підняли з води на Яворівському кар"єрі піді Львовом, Для вдосконалення її відвезли на львівське підприємство "Автонавантажувач".
Місяць тому на чайці підняли вітрила й почали випробування. Від пориву вітру судно зачепилося за мілину, нахилилося й перевернулося. Через високу щоглу, великі вітрила та легкий кіль човен виявився нестійким.
— На старовинних чайках вітрила ставили утричі менші, та й щогли нижчими були, — пояснює капітан "Спасу" Мирон Гуменецький, 38 років. — Ми ж спроектували велике вітрило, щоби судно було більш швидкохідним. Нам іти через океан, а там по кілька днів можуть бути штилі. Не стояти ж на місці...
Щоб надати чайці стійкості, у майстерні їй на днищі приладнають свинцевий кіль і плаский шверт — висувний кіль, що опускається у воду для стабілізації руху судна по прямій.
Чайку "Спас" готують до походу через Чорне та Середземне моря, а також Атлантичний океан. Кілька тижнів тому з чайки невідомі покрали весла.












Коментарі