"Я вирішив найняти майстрів для ремонту двокімнатної квартири. Кажуть, із ними треба укладати угоду. Що в ній має бути вказано і як я зможу вимагати відшкодування, якщо зроблять неякісно?"
Запитує Юрій Тараненко з Києва
Відповідає Віктор Редько, 30 років, заступник начальника відділу контролю послуг Головного київського міського управління у справах захисту прав споживачів:
— Люди часто нарікають на погану якість ремонтних робіт. З початку року маємо двісті скарг. Щоб можна було відшкодувати збитки, треба правильно оформити документи. Перед початком ремонту скласти кошторис і укласти угоду. У кошторисі пишуть, які матеріали використовуватимуть будівельники, ціну матеріалів і вартість роботи майстрів. Коли ремонт роблять із матеріалів замовника, зазначають, хто відповідає за них. В угоді мають бути реквізити фірми (адреса і телефони) і майстра, який відповідає за роботу. Якщо це приватні будівельники — їхні паспортні дані, час початку і завершення робіт.
У ремонтної фірми має бути ліцензія — які види робіт виконує ця контора. Якщо потрібної для вашого ремонту категорії не вказано, краще пошукати іншу компанію.
У договорі також зазначають, коли компанія обіцяє закінчити роботу. Якщо будівельники затягують із завершенням, можна вимагати відшкодування. Наприклад зменшення плати за ремонт.
— Після ремонту складають акт про прийняття роботи, — каже Віктор Редько. — Його підписують лише тоді, коли жодних зауважень до ремонту немає. Якщо робота зроблена халтурно, будівельники мають виправити помилки за власний кошт і зі своїх матеріалів.
На ремонт діє гарантія. Терміни різні залежно від виду робіт. Хоча будівельники можуть зазначити в угоді, яку гарантію вони дають. Але цей строк не має бути меншим, ніж передбачено законодавством.
— Такі угоди в нотаріуса не реєструють, — пояснює юрист Всеукраїнської громадської організації "Союз споживачів України" Олена Петренко, 27 років. — Єдине, що можна додатково вписати в договір, — в якому суді розглядатимуть скаргу, якщо виникнуть претензії.
Коментарі