вівторок, 25 червня 2019 05:30

Бездзеркальні камери оснащують швидким автофокусом

— Зрозумів, що необхідно змінювати фотоапарат, коли захотів знімки кращої якості, — розповідає львів'янин 25-річний Віталій Штипук. — Обрав саме цей пристрій через хороше співвідношення ціни та якості. Попри його невисоку вартість, із ним можна займатися професійною зйомкою.

Замість старого компактного фотоапарата чоловік купив дзеркальний "Кенон 50D". 2014 року він обійшовся йому в 5500 грн.

— Пристрій має надійний магнієвий корпус, кропнуту матрицю та якісну кольоропередачу, — каже Штипук. — До переваг можна зарахувати великий діапазон налаштувань, зйомну оптику та функцію швидкої зйомки. Проте такий фотоапарат є надзвичайно важким.

Основними типами фото­апаратів є компактний, бездзеркальний і дзеркальний. Вартість першої категорії пристроїв починається від 1800 грн, другої — від 8 тис., третьої — від 12 тис. грн.

При виборі компактних фотоапаратів звертають увагу на їхні розміри, величину дисплея, об'єктив і конструктивні особливості.

— Ці камери підійдуть для тих, то нечасто фотографує — переважно у відпустку чи декілька разів на рік, — говорить фотограф "Альфа-студіо" Віктор Сахно, 52 роки. — Варто дивитися на максимальну діафрагму. Бажано, щоб число не було більш як 3,5. Інакше в сутінках пристрій витягуватиме хороше зображення за рахунок збільшення ISO — світлочутливості. Як наслідок, на знімку будуть помітні крупинки. Крім цього, звертають увагу на зум — яка з його складових оптична, а яка — електронна. Що більшою є оптична складова, то якісніший буде кадр при збільшенні. Якщо навпаки, знімки нічим не відрізнятимуться від світлин із посереднього смартфона. Також важливий тип акумуляторів такого фотоапарата. Для тих, хто багато знімає, бажано обрати пристрій, пристосований для роботи на батарейках АА або ААА. Замість них можна використовувати акумулятори цього ж стандарту чи знайти батарейки.

Компактні фотоапарати вартістю понад 8 тис. грн мають чимало електронних опцій, запозичених у техніки вищого класу. Це 31-точкова система фокусування, розпізнавання облич, система стеження за обраними об'єктами, серійна зйомка. Є система Wi-Fi, що дає можливість передавати відзняті фото одразу на комп'ютер або смартфон.

— Дорожча техніка цього класу зазвичай позиціонується виробниками як запасний фотоапа­рат. Вони мають і широкі ручні налаштування, і від спалаху там очі не стають червоні. Крім цього, в них доволі розвинені функції обробки знімків, — розповідає Віктор Сахно. — Бажано обирати моделі, що можуть знімати якісне відео. На таких вказують "4К" або Full HD.

Бездзеркальні камери мають більші корпуси, виступаючі часто зйомні об'єктиви й кращі характеристики за компактні камери. Якість зображення у них виграє через більшу матрицю й якіснішу оптику.

— Це тихіші й легші фотоапарати за дзеркальні. За характеристиками й можливостями вони вже років три-чотири як наздоганяють "дзеркалки". У деяких випадках навіть випереджають, — каже Сахно. — По-перше, автофокус у них спрацьовує швидше. По-друге, вони тихіші в роботі. За менші гроші можна купити техніку з більшою кількістю точок фокусування. Також цей варіант підійде для тих, хто полюбляє фотографувати вночі й знімати відео. Завдяки тому, що автоматичне фокусування підлаштовується в цій техніці практично безперервно, картинка на відео є значно краща. Єдиним недоліком є об'єктиви. Вони удвічі дорожчі, ніж до дзеркальних камер. Немає такої взаємозамінності між ними, як наприклад, між дзеркальними "Кенонами" чи "Ніконами" різних поколінь.

Дзеркальні камери — це переважно напівпрофесійна й професійна техніка. Вона складається не лише з електроніки й оптичних елементів, а й з механічних деталей.

— Це той же класичний плівковий фотоапарат. Але замість плівки — матриця. Плюс є екран і деякі запрограмовані режими, — говорить Віктор Сахно. — До речі, при покупці такої техніки навіть уваги не варто звертати на автоматичні режими. Основне це — величина матриці, можливості об'єктива й кількість точок фокусування. Що більше, то краще. Запорука вдалого знімка — це вміння фотографа. А саме те, як він побудує кадр за розміщенням об'єктів, як обере витримку, діафрагму й ISO. Якщо обирати дзеркальний фотоапарат на всі випадки життя, бажано розглядати моделі із фокусною відстанню 18–105 міліметрів. Це дозволить наближати зображення не гірше, ніж на компактних фотоапаратах, але при цьому зберігатиметься висока якість. Діафрагма не має бути вища числового значення за 3,5. Для зйомки портретів беруть об'єктиви із діафрагмою 1,8–2,8 із фіксованою фокусною відстанню — тобто без функції приближення. У цьому випадку варто враховувати конструкцію камери. Якщо ж вона має кропнуту матрицю "об'єктив-портретник", краще брати на 35 міліметрів, якщо ж ні — на 55.

"Усі новачки "обрізають" ступні й "завалюють" горизонт"

Більшість фотографів-початківців роблять одні й ті ж помилки у кадрі, розповідає викладач фотосправи на курсах "Фольга" в Києві Олексій Євтушенко, 40 років.

— Варто використовувати правило "золотого січення" — візуально проведіть по екрану дві вертикальні та горизонтальні лінії. Намагайтеся розміщувати предмети на перетині цих ліній. Тоді вони краще й природніше сприйматимуться тими, хто переглядає світлини, — говорить Євтушенко. — Також усі новачки "обрізають" ступні й "завалюють" горизонти. Якщо є потреба захоплювати не все людське тіло, а лише частину, то не треба "різати" по суглобах. Це підсвідомо погано сприймається і є поганим тоном серед фотографів. Часто використовують зйомку вертикально, де це непотрібно. Або підходять впритул до пам'ятників і знімають знизу. У цьому разі краще відійти на метрів 30 від великої споруди. Тоді й людину буде видно, і пам'ятник.

Купують пульт і штатив

Після купівлі фотоапарата одразу варто придбати чохол для нього й спеціальний олівець для чищення об'єктиву від пилу, вважає продавець фототехніки 39-річний Євген Крижний із магазину "Техніка" біля ринку Юність у столиці.

— Чохол обов'язково повинен мати дві речі — непромокальне покриття і відділення для карт пам'яті, — каже Крижний. — Для "фотоапаратів-мильничок" варто брати такі чохли, аби туди влазив і зарядний пристрій. Ці речі — нероздільні. Стінки мають бути м'які, аби амортизувати у випадку падіння. Окрім замка-блискавки повинні бути пластикові чи металеві фіксатори. Для більшої техніки — аби вистачило місця на ще один додатковий об'єктив і гаманець. Для досвідчених фотографів хорошим рішенням є рюкзак — і вся техніка влазить, і під час зйомки руки вільні.Для подорожей компаніями та сімейної зйомки не зайвими аксесуарами є штатив і пульт.

— Для "мильниць" і бездзеркальної техніки можна брати найдешевші штативи. Вони витримають і служитимуть понад 10 років. Для "дзеркалок" треба серйозне кріплення верхньої частини штатива, бажано, щоб мав зйомну базу, — додає Євген Крижний. — Бездзеркальні й дзеркальні фотоапарати підтримують роботу з пультом. Завдяки ньому можна робити чудові знімки вночі, щоб не трусити корпус фотоапарата, й групові портрети.

Зараз ви читаєте новину «Бездзеркальні камери оснащують швидким автофокусом». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути