— У 20-градусний мороз у лютому стояв на Південному мосту в Києві й не міг завести машину. Сигналізація заблокувала роботу двигуна. Віз машину до гаража евакуатором, — розповідає киянин 52-річний Петро Голодов. Він сім років тому встановив охоронну систему на свій позашляховик "Кіа Соренто". Вона була двостороння, мала небагато функцій. Із листопада торік працювала з перебоями.
— На СТО виявили, що сигналізацію неякісно встановили. У деяких місцях були погані контакти між дротами, деякі повисмикувалися із роз'ємів. Через це електроніка системи й заблокувала роботу стартера.
Автомобільні сигналізації коштують 1,2–15 тис. грн. Ціна залежить від типу пристрою, виробника і функцій.
Найдешевші — односторонні системи. Після спрацювання датчиків на удар або розгойдування сирена видає звук. Натомість на брелок до ключів сигнал не йде. Дорожчі за 1,5 тис. грн — двосторонні сигналізації. Вони надсилають сигнал тривоги й на брелок — він пищить і вібрує. Найдорожчі — пристрої із GSM-модулем. Вони передають сигнал тривоги на смартфон. Такі коштують від 4 тис. грн.
— GSM-сигналізації — найсучасніші. Їхня перевага в тому, що сигнал тривоги від машини доходить на інший континент — головне, аби телефон власника був під'єднаний до інтернету чи мобільного зв'язку. У разі тривоги можна прослухати, що робиться в машині та біля неї. Якщо її хтось заводить, можна викликати однією кнопкою поліцію. Більшість марок таких сигналізацій мають функцію сповіщення — сигналізація шле господарю повідомлення чи телефонує, — розповідає продавець 49-річний Василь Довгань із автомагазину на столичній вул. Перова. — Недоліком цієї сигналізації є те, що для її роботи потрібна телефонна сім-картка, її слід поповнювати щомісяця. З більшістю таких охоронних систем не йде в комплекті брелок із екраном. Установка подібної сигналізації на авто коштує майже удвічі дорожче за решту — від 1300 гривень. Такі системи є сенс установлювати на машину, якщо її доводиться часто лишати в іншому місті.
При виборі дешевших охоронних систем спеціаліст радить звертати увагу на тип сигналу, з яким працює пристрій. Від цього залежить надійність сигналізації.
— Найдешевші — зі статичним сигналом. Скільки разів не відчиняли б двері, електроніка продукує однаковий сигнал. Його легко розпізнати грабером — пристроєм перехоплення сигналу, — говорить спеціаліст. — Від 1,7 тисяч гривень коштують двосторонні системи з динамічним кодом. Його перехопити складніше, він щоразу інший. Але оскільки ці сигналізації продають із 2008–2009 року, то зловмисники навчилися це робити.
Найнадійнішими лишаються системи з діалоговим типом сигналу. Щоразу система придумує за новими алгоритмами свій код. Його складно передбачити. Обладнання для перехоплення сигналу таких систем дороге й непопулярне в зловмисників.
На вартість двосторонньої сигналізації впливають додаткові функції — наявність турботаймера, дистанційного автозапуску двигуна, автозакриття вікон, GPS-модуль.
— Наприклад, якісна сигналізація із діалоговим типом сигналу коштує 2,8 тисячі гривень. Така сама, але з автозапуском двигуна — 3 тисячі. Подібна модель із автодоводчиком вікон — вже 3,5 тисячі гривень, — говорить Василь. — Для машин із турбіною варто купувати сигналізації лише з турботаймером. Турбіні треба допрацювати після вимкнення запалювання. Сигналізація повинна ставити під охорону моторний відсік із затримкою. Приємною є функція автозапуску двигуна. Це корисно взимку — з балкону можна завести авто, поки до нього дійдете, воно прогріється, вікна розмерзнуться.
Коментарі