– Богдане Сильвестровичу, а ви завжди подобалися чоловікам? Ой, жінкам, – Таня присоромлено опускає зелені очі.
– Запитання, гідне кисті Айвазовського, – сміється Ступка.
Ми з Танею трішки перехвилювалися й перегрілися. На розмову за день до 70-річчя Ступки 2 години чекали під театром. Каталися на гойдалках і мили ноги від піску у фонтані, з чилійським червоним сухим у сумці й букетом лілових гладіолусів.
Але сміх розряджав атмосферу. Найбільше – вже після інтерв'ю, коли Таня потягнулася розглядати статуетку "Оскара", розвернену до стіни. Те, що стирчало замість меча, ми ввечері ще хвилин зо 5 обмірковували, яким словом назвати у статті.
Тільки два?
Витримувати його погляд інколи було важко – на нас дивився не звичний кіногерой і не персонаж глянцевих сторінок. Уже потім, на похороні Ступки, одразу зрозуміла слова режисера Андрія Приходька про "відчуття, що він може фізично дістати словами до серця партнера". У його спектаклі Богдан Сильвестрович грав старого Фауста. У фіналі прощався зі сцени з усіма і сповідався.
Перед нами він не сповідався. Але інколи було відчуття, що говорить не з нами, а з часом. Усвідомлюючи, що вже кілька років помирає.
– Що для вас щастя?
– Тобі в кіно приклеять бороду лаком і ти 12 годин так ходиш. Вона тебе скуйовджує, скручує, не можеш їсти, тільки через соломинку. Трубочкою п'єш сік, зберігаєшся, бо переклеювати її – ще гірше. Коли закінчується зйомка, знімаєш цю бороду – оце щастя.
Але найщасливішою людиною, баченою того дня, була квіткарка на Житньому ринку. Коли почула, що букет гладіолусів, який вона щойно загорнула, – для Ступки.
– Тільки два? – перепитує квіткарка за рік, виймаючи з води такі самі гладіолуси.
– Так, два, – Таня розплачується і викликає таксі на Байкове.
Для кого квіти були цього разу, ми не казали.
Комментарии
11Нажаль я видно не доріс (хоча щє думав вспіну поспілкуватись) поспілкуватись з Богданом Ступкою. Великий Актор. Єдиний... поки що...
Моє знайомство з творчістю Богдана Сильвестровича відбулось відносно недавно, а може вже й давно… Не можу сказати певно.
Остання його робота, яку бачив – російський фільм "Дім". Ця стрічка мене справді вразила – і сюжетом, і грою акторів, і ще чимось глибоким. До перегляду навіть не міг подумати, що Ступка зіграє такого плану важку роль – матюкливого, впертого, власного главу роду. Але вийшло у нього як завжди природно і класно.
Прикро, коли такі люди залишають нас – але життя є життя – завжди хтось іде…
дуже гарно, зворушливо, по-справжньому
зворушена
що за лірика, краса і сум у вашому маленькому етюді. Дякую, Олено.
дякую
да не надо богов лепить. ведь вы еще морлодая женщина, а покойник типичный лизоблюд,не надо фальшивить олена
(вашою мовою) дурак вы, батенька, да возраст всё выправит.
при чём тут язык, конь? что такого гениального сыграл ступка? а будучи министром чем национальную культуру приподнял? сына народным артистом сделал, а тому вообще пофиг, что в московском агитпроме сниматься, что на партсъездах корпоративить
Ну, Вы и чудовище! Ступка гениальный актер мирового масштаба.Талантище! Я не знаю другого такого яркого,многогранного,с высоким уровнем мастерства и профессионализма укр. актера.Его очень любил зритель. А у Вас нет духовности и человечности...