Запровадження утилізаційного збору на імпортовані автомобілі виглядає з одного боку геть нелогічним, з боку іншого – цілком вкладається в логіку дій нинішніх господарів України. Це виглядає черговою хитромудрою схемою, призначеною для збагачення певних осіб на порожньому місці.
Нелогічною ця історія здається з низки таких міркувань.
По-перше, Україна суттєво псує відносини з Євросоюзом, і це напередодні ухвалення ним рішення щодо підписання чи непідписання Угоди про асоціацію. З ЄС до нас надходить нині чи не найбільше машин, і його інтереси страждають дуже сильно. У Брюсселі запровадження збору щодо імпортованих авто і незапровадження щодо машин вітчизняного виробництва вважають дискримінацією і порушенням правил Світової організації торгівлі.
По-друге, ідея запровадити утилізаційний збір виникла торік восени як відповідь на подібні дії Росії. Парадоксально, але Україна нині є навіть членом консультаційної групи в рамках СОТ, які ведуть з Москвою відповідні переговори. Тобто, з одного боку Київ вважає себе потерпілим внаслідок неправомірних дій Росії – з боку іншого сам вдається до таких дій. І це при тому, що Москва готова вже нібито йти на поступки у питанні утилізаційного збору.
По-третє, абсурдними виглядають дії Януковича. Він підписує закон – і тут таки дає уряду доручення внести до нього зміни відповідно до вимог членства в СОТ. Але ж якщо президент усвідомлює, що закон порушує міжнародні зобов'язання України, то навіщо він його підписував?
Але на цьому ця нібито нелогічність закінчується і починається логіка по-українськи. Адже приведення закону у відповідність до вимог СОТ означатиме, що утилізаційний збір платитимуть не лише імпортери, а й вітчизняні виробники. Таким чином Україна нібито реагує на критику та претензії з боку Євросоюзу - при цьому не тільки не зменшуючи ставку збору, але навпаки збільшуючи джерела його надходження.
Ну от ніби все стає зрозуміло. Легендарний Остап Бендер міг би позаздрити такій багатоходівці. Крок перший - ухвалюють закон нібито на благо українських автовиробників і екології. Крок другий – здіймають цим цілком очікуваний ґвалт в Європі, після цього як би йдуть на поступки ЄС і поширюють дію закону на вітчизняних виробників. Таким чином збільшується кількість грошей, які будуть акумульовані внаслідок цього трюку. Ну і крок третій...
Він буде трохи пізніше. Можна лише позаздрити тим, хто ці величезні кошти освоюватиме. Та й утилізаційний бізнес є нині надзвичайно прибутковим, металобрухт в ціні. Не важко здогадатися, звідки ростуть у цієї задумки ноги, і в компетентних колах уже пошепки говорять про остаточного бенефіціара. Таку масштабну аферу можна провернути, лише маючи повну владу в країні.
Ну а платитимуть, як завжди, пересічні люди – при купівлі автомобілів, які внаслідок запровадження утилізаційного збору ще більше подорожчають.
Комментарии
13