Середа, 07 серпня 2013 15:30
Анатолій Марциновський
Анатолій Марциновський
Анатолій Марциновський

Запровадження утилізаційного збору нагадує заздалегідь продуману аферу

Запровадження утилізаційного збору на імпортовані автомобілі виглядає з одного боку геть нелогічним, з боку іншого – цілком вкладається в логіку дій нинішніх господарів України. Це виглядає черговою хитромудрою схемою, призначеною для збагачення певних осіб на порожньому місці.

Нелогічною ця історія здається з низки таких міркувань.

По-перше, Україна суттєво псує відносини з Євросоюзом, і це напередодні ухвалення ним рішення щодо підписання чи непідписання Угоди про асоціацію. З ЄС до нас надходить нині чи не найбільше машин, і його інтереси страждають дуже сильно. У Брюсселі запровадження збору щодо імпортованих авто і незапровадження щодо машин вітчизняного виробництва вважають дискримінацією і порушенням правил Світової організації торгівлі.

По-друге, ідея запровадити утилізаційний збір виникла торік восени як відповідь на подібні дії Росії. Парадоксально, але Україна нині є навіть членом консультаційної групи в рамках СОТ, які ведуть з Москвою відповідні переговори. Тобто, з одного боку Київ вважає себе потерпілим внаслідок неправомірних дій Росії – з боку іншого сам вдається до таких дій. І це при тому, що Москва готова вже нібито йти на поступки у питанні утилізаційного збору.

По-третє, абсурдними виглядають дії Януковича. Він підписує закон – і тут таки дає уряду доручення внести до нього зміни відповідно до вимог членства в СОТ. Але ж якщо президент усвідомлює, що закон порушує міжнародні зобов'язання України, то навіщо він його підписував?

Але на цьому ця нібито нелогічність закінчується і починається логіка по-українськи. Адже приведення закону у відповідність до вимог СОТ означатиме, що утилізаційний збір платитимуть не лише імпортери, а й вітчизняні виробники. Таким чином Україна нібито реагує на критику та претензії з боку Євросоюзу - при цьому не тільки не зменшуючи ставку збору, але навпаки збільшуючи джерела його надходження.

Ну от ніби все стає зрозуміло. Легендарний Остап Бендер міг би позаздрити такій багатоходівці. Крок перший - ухвалюють закон нібито на благо українських автовиробників і екології. Крок другий – здіймають цим цілком очікуваний ґвалт в Європі, після цього як би йдуть на поступки ЄС і поширюють дію закону на вітчизняних виробників. Таким чином збільшується кількість грошей, які будуть акумульовані внаслідок цього трюку. Ну і крок третій...

Він буде трохи пізніше. Можна лише позаздрити тим, хто ці величезні кошти освоюватиме. Та й утилізаційний бізнес є нині надзвичайно прибутковим, металобрухт в ціні. Не важко здогадатися, звідки ростуть у цієї задумки ноги, і в компетентних колах уже пошепки говорять про остаточного бенефіціара. Таку масштабну аферу можна провернути, лише маючи повну владу в країні.

Ну а платитимуть, як завжди, пересічні люди – при купівлі автомобілів, які внаслідок запровадження утилізаційного збору ще більше подорожчають.

Зараз ви читаєте новину «Запровадження утилізаційного збору нагадує заздалегідь продуману аферу». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

13

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 937
Голосування Який результат покаже збірна України з футболу на Євро-2020/21?
  • 1) не вийде з групи
  • 2) дійде до 1/8 фіналу
  • 3) дійде до 1/4 фіналу
  • 4) дійде до 1/2 фіналу
  • 5) дійде до фіналу
  • 6) виграє турнір
Переглянути