Хочете їздити без паска безпеки – будьте готові чимало заплатити

Штраф треба збільшити, як мінімум, в десять разів

Користь від паска безпеки у випадках ДТП важко поставити під сумнів. Про це говорять результати безлічі досліджень, практичних експериментів і краш-тестів автомобілів. Тим не менш, досі від багатьох українських водіїв, які не використовують його при русі, в виправдання можна почути легенду про те, як хтось вижив в аварії або отримав менше травм тільки тому, що не пристебнувся.

З одного боку, доросла людина сама у відповіді за своє життя і здоров'я. Значить, нехай сама і вирішує, чи користуватися їй паском безпеки. З іншого, якщо б вона цим наражала на небезпеку тільки себе - претензій до неї дійсно не було б. Але це не так.

По-перше, вилетівши з машини, тіло водія або пасажира може впасти під колеса іншому водієві, чим створить йому серйозні проблеми з правоохоронними органами в майбутньому; може полетіти на тротуар в перехожих. Все це - вже залучення оточуючих в результат своєї діяльності або бездіяльності.

Якщо тіло з салону не вилетіло, то отримує, виходячи з результатів краш-тестів, набагато більші пошкодження, ніж якби пасок безпеки був використаний

По-друге, якщо тіло з салону не вилетіло, то отримує, виходячи з результатів краш-тестів, набагато більші пошкодження, ніж якби пасок безпеки був використаний. Цьому сприяє, в першу чергу, те, що подушки безпеки, найчастіше, не спрацьовують при відстебнутому паску (так вони, хоча б, не завдадуть майже неминучої травми шийному відділу хребта) і людина ударяється всім тілом в рульову колонку, панель приладів, лобове скло або інші елементи автомобіля замість м'якої подушки з повітрям. З таким пошкодженим тілом доведеться працювати поліцейським, які прибули на місце, рятувальникам, які будуть вирізати і виймати його з останків автомобіля, реаніматологам з "швидкої", потім медикам в лікарні: хірургам, медсестрам, травматологам і так далі. Всі ці служби є державними, а, значить, утримуються за рахунок платників податків. І будь-хто з них, я вважаю, буде не згоден з тим, що результат невігластва і недбалості кого-небудь потребує більших грошей з бюджету, ніж аби цей хтось спочатку подбав про свою безпеку.

Боротися з "тарганами в голові" наших співгромадян одними лише штрафами абсолютно неефективно

Боротися з "тарганами в голові" наших співгромадян одними лише штрафами абсолютно неефективно. По-перше, зараз штраф за не пристебнутий ремінь безпеки в Україні просто смішний: 51 гривня. Зрозуміло, його давно пора збільшити, як мінімум, в десять разів. По-друге, забезпечити докази такого правопорушення поліцейському майже неможливо. Тому, таких штрафів у нас майже не виписують. По-третє, контролю за цим правопорушенням з боку поліції зовсім немає. Немає рейдів, освітньої та профілактичної роботи. Значить, у громадян недостатньо стримуючих факторів і повністю відсутнє відчуття контролю і нагляду з боку держави.

Це потрібно виправляти. Для початку, необхідно переглянути умови обов'язкового страхування ОСАЦВ. Водії і пасажири, які отримали травми в результаті ДТП, будучи не пристебнутими, повинні бути позбавлені страхових виплат на лікування через халатне ставлення до особистої безпеки. Думаю, страхові компанії будуть не проти, а у когось це і так прописано в договорі. Така непопулярна, але дуже дієва міра може виявитися вкрай ефективною. Далі, всі витрати на роботу державного медичного персоналу в процесі лікування і реабілітації таких громадян мають бути компенсовані в бюджет з їх боку в повному обсязі або частково, в залежності від результатів спеціальної експертизи. Рівно на стільки, на скільки дорожче для держави виявилося вилікувати цього непристебнутого пацієнта, ніж пристебнутого. Не надати допомогу не можна, але виставити за неї рахунок за фактом - можна і потрібно.

Водії і пасажири, які отримали травми в результаті ДТП, будучи не пристебнутими, повинні бути позбавлені страхових виплат на лікування

Виходить, хочеш їздити без паска безпеки - будь готовий за це чимало заплатити. Усім і кожному, на чиї плечі ляже тягар відповідальності за наслідки твоїх дій. Тільки так, я вважаю, можна поліпшити статистику травматизму і смертності в ДТП на наших дорогах.

Олексій Задорожний, для Gazeta.ua

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі