Чому на дорогах поменшало поліцейських "Пріусів"?

Фактори, які впливають на аварійність за участю поліцейських

Уже давно не новина, що патрульних "Пріусів", отриманих Україною в 2015 році за Кіотським протоколом, на дорогах країни майже не залишилося. І кількість нових "Аутлендерів" теж почала знижуватися. Виною цьому - велика кількість ДТП за участю патрульних поліцейських. А їх причина криється в сукупності наступних факторів.

Недосвідченість. Навчання першої хвилі патрульних поліцейських тривало менше півроку. Освоїти водіння часу катастрофічно не вистачало. Зрозуміло, відразу влитися в трафік великого міста новачкові складно. Потрібно ще й виконувати складні завдання, а не просто тягнутися в потоці. Зараз вплив цього фактора дещо знизився.

Некомпетентність. Лише одиниці з тисяч патрульних можна вважати компетентними. Вони, як правило, швидко йдуть на підвищення і рідко з'являються на дорогах. Досі величезну кількість складеного патрульними адміністративного матеріалу відбраковують суди. Багато хто не може оперувати статтями і термінами з законодавства, а діють за вказівкою керівництва. Це накладає відбиток і на стиль водіння. Наприклад, я ні разу не бачив правильного використання проблискових маячків і спеціального звукового сигналу у виконанні наших патрульних. Часто включають його ледь не за секунду до маневру на дорозі. Це призводить до ДТП з цивільними автомобілями, водії яких не могли передбачити таку дурість.

Не бачив правильного використання проблискових маячків і спеціального звукового сигналу у виконанні наших патрульних

Самовпевненість. Дуже суб'єктивний оцінний фактор. Проте, я переконаний в доцільності його застосування в даній ситуації. Багато наших співгромадян, у яких з'являється навіть ілюзія влади, швидко "втрачають голову". Те ж стосується і поліцейських, які раніше не працювали в системі.

Умови служби. В першу чергу, це графік. Крім змін по 12 годин, багато часу у патрульного забирає прихід на службу і процедура здачі зміни. Це крім того, що до місця несення служби ще потрібно дістатися. У підсумку, робочий день може бути 14-16 годин. У вихідні поліцейських нерідко залучають до охорони громадського порядку, що часто навіть не оплачується. Після того, як багато "ідейних" зрозуміли, куди вони потрапили і швидко втекли з системи, в поліції спостерігається хронічний недобір кадрів, і на службу приймають уже кого попало, включаючи старих даішників. Через недобір страждає і графік. Впливає він також і на загальну втому: ритм служби високий. На патрульну поліцію "повісили" обов'язки колишніх ДАІ і ППС разом узятих. У підсумку, перелік викликів і завдань великий, і це не може не позначитися на фізичному і психологічному стані людини, з'являється хронічна втома.

У поліції спостерігається хронічний недобір кадрів, і на службу приймають уже кого попало, включаючи старих даішників

Моральне навантаження. Як правило, спілкування з поліцією не викликає у середньостатистичного громадянина приємних відчуттів. Часто - це розмова на підвищених тонах, з використанням ненормативної лексики і, іноді, фізичного насильства. Спілкування з хронічними алкоголіками, бандитами та іншими люмпенами, теж, м'яко кажучи, не приносить задоволення поліцейському. Як і споглядання трупів при ДТП. Усе це накладає відбиток на психіку.

Не будемо забувати і про те, що поліція - це зріз суспільства. Туди пішли на службу не інопланетяни. Це наші сусіди, друзі, однокласники. Українці. І тут треба б запитати себе: якщо ви дозволяєте собі порушувати ПДР, байдуже ставитися до державного та комунального майна, кидати сміття під ноги, грубіянити оточуючим, то чого ви очікуєте від таких же людей, що потрапили в правоохоронну систему під вплив перерахованих вище факторів?

Олексій Задорожний, для Gazeta.ua

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі