Як булінг впливає на інтелект і здоров'я дітей-жертв
Не закривайте очі на проблеми дитини
Що трапляється з більшістю жертв цькування? Далеко не всі з них виростають убивцями, самогубцями чи відомими артистами. Значно більша частина стає просто нещасними людьми. Нездоровими та малоосвіченими.
Через постійне цькування у школі перша реакція у дитини – це небажання відвідувати навчання. Тому, навіть якщо у дитини були здібності до предметів, через насилля ці здібності втрачаються. У дитини може навіть активізуватись блокада розумової діяльності – раптовий обрив думки. Таким чином, більшість жертв не досягають свого інтелектуального рівня, а навпаки можуть деградувати. Оскільки для них важливішими стають інші питання - виживання в умовах постійного насилля. Зрозуміло, що така дитина не хоче навчатись далі. Її мета "втекти" після 9 класу до якогось коледжу чи ПТУ. Хоча потенційно вона могла б отримати і вищу освіту.
Більшість жертв не досягають свого інтелектуального рівня. Для них важливішим стає виживання
Майже половина – 48% дітей не розповідають про насилля нікому. Такий собі "кодекс честі", нав'язаний білякримінальними традиціями вуличного виховання (це ж стукацтво) і дитсадівсько-шкільним вихованням (ябедничати погано). Тобто, щонайменше половина жертв має "проковтнуті" негативні емоції. У результаті – розвиток психосоматичних захворювань.
Пережити стрес значно простіше, коли є з ким поділитись. Набагато важко постійно жити в стресі. Спробуйте протримати в піднятій руці пляшку з водою. Так хвилин десять проблем не виникатиме. А за пару годин? Так і організм тримає стреси: спочатку нічого не видно, але якщо не "поставити пляшку", тобто не відпустити негативні емоції, з'явиться не лише психологічний, а й фізичний біль. Тому жертвам більшою мірою властива хворобливість, ніж іншим дітям. Як реальна, так і уявна – для того, щоб не йти у школу, в якій цькують. Якщо ж постійно переконувати себе, що "я - хворий", то організм і сам почує такі сигнали.
Крім того, для жертв властиві проблеми зі сном, що теж є наслідком постійного стресу.
Відсутність бажання навчатися та негативні емоції ведуть до ще одного наслідку – створення для себе альтернативних світів. Часто за допомогою алкоголю та наркотиків
До речі, асоціальність жертви, відсутність бажання навчатись та негативні емоції ведуть до ще одного наслідку – створення для себе альтернативних світів. І це ще пощастить, якщо з такої дитини виросте письменник. У переважній більшості випадків, створення альтернативних світів відбувається за допомогою алкоголю та наркотиків.
Тому можете і далі закривати очі на проблеми дитини. І сподіватись, що вона переросте.
Богдан Петренко, для Gazeta.ua
Коментарі