Полонізація католізація чи брудний пасквіль

Про чи то ополячування  чи то окатоличування українців у Козятині

Днями прочитав в блогах  матеріал пані Сарахан "Як поляки собаками в Україні захищаються або стать поляком не хачу…" Вразила вона мене і заділа за живе тому вирішив не мовчати бо у матеріалі все повернуто з ніг на голову і правди не більше 5%.

Отже про Козятинський костьол: До 1911 р. Козятин належав до римсько-католицької парафії в Білопіллі. Тоді в Козятині на цвинтарі була дерев'яна каплиця, в якій відправлялися лише похоронні Богослужіння. У 1911 р. почалося будівництво костьолу. Парафія нараховувала у той час 3251 віруючих. (сьогодні тільки 320)  Останнім настоятелем був о. О. Самосенко, якого засуджено на 10 років ув'язнення. У 1937 р. храм було знищено вибухівкою. Вірні, позбавлені свого храму, молилися вдома. За часів окупації душпастирську опіку здійснював німецький капелан. Нове клопотання про зареєстрування парафії розпочалося у 1975 р. На зібрані пожертвування викуплено будинок і пристосовано під каплицю.

Після отримання дозволу обласної та місцевої влади перша Свята Літургія була відправлена 21.11.1983 р.  Остаточно парафія була зареєстрована 11.06.1988 р. Фундамент під новий костьол був закладений на колишньому католицькому цвинтарі в центрі міста у 1992 р.

6.09.1992 р. єпископ Ян Ольшанський освятив місце будівництва. Останнім етапом будівництва була вежа, зведена в 1997 р. Ще тривають внутрішні роботи. В подальшій перспективі намічена перебудова парафіяльного будинку, який понад 70 р. був у розпорядженні прокуратури і потребує капітального ремонту. Парафію еригував 16 жовтня 2000 р. Єпископ-Ординарій Ян Ольшанський. Хто хоче більше взнати ласкаво просимо сюди  https://www.facebook.com/pages/Римокатолицька-парафія-Матері-Божої-Доброї-Ради-мКозятин/619766794724460?ref=profile. Можливо декому хотілося аби там танцювальний майданчик збудували. Але як на мене то кращого рішення годі сподіватись і ті на чиїх кістках сьогодні збудовано костьол навряд чи стали б заперечувати. Будували ми його з хащаків і бур'янів. Спочатку збирались на службу у підвалі потім потихеньку перейшли у сам костел. Упорядкували територію. Поставили пам'ятну стелу на якій викарбували імена тих хто похований на цьому цвинтарі і тих хто згинув в ГУЛагу. Провели воду і газ. Все це робилось і робиться не ксьондзами і не громадянами Польщі а Козятинцями. Той хто написав  пасквіль на католицьку громаду добре це знає бо Козятин місто невеличке. Та правдою там зовсім не пахне. Дійсно територію навколо костьолу загородили. А як інакше? Люди у нас різні. І крани ламали з яких клумби поливають і дзвін поцупили. А пустих пляшок і шприців скільки повиносили…А у нас в вікні вітражі за яких громада не одну тисячу заплатила. Тому  і загородили  і собаку на ніч спускаємо.  А вдень дітки на дитячому майданчику граються і зайти може кожен навіть той кому служба БОЖА спати заважає І спокійно про все договоритися. До речі служба у нас з9-00 до10-00 (це разом з оголошеннями) і чути її не далі як за 300м. від костьолу. Яких пів міста чує? Яких п'ять годин співають? А ви кажете що ходите у церкву і так безбожно брешете. І чому розписуєтесь за усіх православних? В місті є приходи як УПЦ МП так і УПЦКП . Представники Київського патріархату  у нашому храмі часті гості і ми до них ходимо.  Разом навіть з процесією по місту на БОЖЕ ТІЛО ходили. Так що автор листа явно не з тих православних і спати йому не дає не так співи а те що католицька община організовує прощі до Ченстохова під час яких люди можуть своїми очима побачити як живе Європа і переконатися що геїв і лезбіянок там на кожному куті не здибаєш а значить дурити народ буде тяжче і у руській мір вони не захотять. А може вас дратує те що служба у нас ведеться українською мовою? Ну то вибачте живемо  таки в Україні  переходьте і ви на державну мову. І якби ваші владики не носили годинників за тисячі доларів і не їздили у власних потягах з двома ресторанами а як наш ПАПА мешкали у простій двокімнатній квартирі то можливо і вам би стало грошей на динаміки зовні храму і на дзвони. А також на екскурсії для мирян. Я і мої товариші завжди вважали себе українцями польського походження. Багато хто з нас був у числі тих хто започатковував Рух у Козятині ще у 1985році . Тепер у Ченстохов ми ходимо з українцями яких все більше стає у нашому храмі. До речі і протестанти були і православні. Це нормальна Європейська практика коли люди різних конфесій дружать. І на ЯСНУ ГОРУ ми приходимо  у вишиванках і з українським прапором тому не вам вчити нас як зберігати українську духовність. А якщо бажаєте  аби люди ходили до церкви а не до костьолу то просто приваблюйте їх своєю порядністю і прикладом віри як роблять це православні у Польщі . Вам би краще біля власного храму у вільній час попрацювати а не  анонімки писати.  Сьогодні не 1932рік і ніхто костьолу не підірве і католиків за одну віру на Соловкі не пожене. Все це було б смішно якби не було так сумно… Бо лист ваш попав до людини освітченої  (а я вважаю що саме таким мусить бути журналіст) . А ця людина виставила у інтернет  всі ці нісенітниці про те що католики це тільки поляки. Що дітей у школах насильно заставляють вчити польську мову. А батьки ще й цим обурюються. Цю дурню я навіть коментувати не стану. А відповіді на пару питань від пані журналістки почути хотів би. 1. Чому фотографували тільки бічні запасні ворота а головного входу не помітили ?.2 Чому не зайшли і не поспілкувалися з людьми? 3. Невже ви не розумієте що подібні публікації тільки розколюють суспільство? 4.Те що ви шановна виставили у інтернеті читають не тільки в Україні. Один коментар точно з Бельгії. Чому ви не думаєте яке враження про Україну і українців складеться у світі? Складається враження що все це робиться навмисно аби збурювати суспільство і зашкодити Україні стати асоційованим членом ЄС.

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Наші автори
Дмитро Ярош Командувач Української добровольчої армії
Віктор Лещинський Президент Національного експертно-будівельного альянсу України
Олег Романчук Публіцист
Володимир Ярославський Шеф і керуючий партнер ресторану "Lucky"
Ольга Айвазовська Голова громадянської мережі "Опора"