Дмитро Мурін
Голова Київської міської організації ВГО "Громадянська позиція"
17.04.2013
1

Три завдання київських сил

Весна принесла не тільки тепло, а й чітке розуміння - в нас остаточно забирають і місто і країну. Сьогодні відбирають право обирати Київську владу, завтра виїздне засідання парламенту прийме рішення про перенесення президентської кампанії на 2100 рік. Або щось подібне буде прийнято всенародно проведеним референдумом.

Альтернативи рішучим діям немає. І вони будуть. Вже в найближчі півроку В Києві треба вирішити ряд завдань. На мене, таких завдань київської громадсько-партійної опозиції три.

1) Оперативне. 
На протязі кількох тижнів сформувати спільний штаб. Це може бути, як було запропоновано на нещодавньому круглому столі, входження в штаб за принципом "де факто" - в тебе є ініціатива, почав робити - ввійшов. МОже бути інший принцип - нардепи, найрейтинговіші партії, ГО, окремі. громадські активісти. МОже бути третій - віче з виборами - все громадсько-політичне київське  товариство, хай таке, як було на круглому стол, збирається і  вибере з себе 30 людей рейтинговим голосуванням. Факт простий - такий штаб має з"явитися до травня

2) Тактичне.
Протиснути вибори. Наразі це єдиний засіб а) відновлення конституції б) перехоплення хоч якихось легітимних важелів впливу на виконавчу владу. Якщо протиснути не вдаться, проведення альтернативних виборів або потужного Віче киян, на тисячі осіб, результатом якого має бути альтернативна київська міська рада або інша паралельна легітимна структура. Якщо вона матиме в місті величезну підтримку, це легітимізує її.

3) Стратегічне
Сформулювати бачення ідеальної моделі київського самоврядування. Тобто моделі, яку будемо невтомно впроваджувати в наступні роки, аби сформувати громаду КИєва, якої де-факто наразі немає, і надати їй засоби впливу на життя киян.

Моя пропозиція - багаторівнева система адміністративних утворень. Основа самоврядування - "маленька республіка" - утворення з 1,5-3 тис мещканців, зі своїм віче (не правління, не зборами, а віче), своєю школою, дитсадком, спортмайданчиком, амбулаторією, фінансовим ресурсом, повноваженнями, навіть брендом. Республіки делегують 5 делегатів в віче округу, це 3-5 республік. Кілька округів формують мікрорайон, в якому теж є віче, сформоване з делегатів округів. Далі - віче району. І вже вічеві делегати від районів формують віче міста. Делегати постійно ротуються. Називатись ці всі утворення, звичайно, можуть як завгодно. Факт в тому, що сформована повноцінна самоврядна матриця від низових утворень до рівня міської влади. В міське віче можна додати представників профільних громадських організацій - автомобілістів, велосипедистів, екологів і так далі, що займаються певним профільним питанням для всього міста.

Така буде модель або інакша - її треба виробляти. Сучасна модель - Київрада і ВСЕ, навіть за умови відновлення районних рад - діяти не буде.

Я переконаний, що тільки комплексне відпрацювання цих трьох - оперативного, тактичного і стратегічного завданнь дасть результат. Якщо тільки третє - це будуть малореальні на даний час мріяння. Якщо тільки друге - неясно заради чи чого все влаштовувати - заради абстрактного для обивателів принципа верховенства права і конституційності? Ну і без першого не буде ні другого ні третього.

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі