Живу я в Китаї років три вже. І от вирішила втекти ненадовго. Сучасний варіант: сів у літак — і куди очі. Нас занесло в Таїланд. Ми — це я і Руслана.
День перший — місто Бангкок. Ми відвідали королівський палац і прилеглі території. Це робиться раз і тільки для галочки. Більше мене туди не затягнеш. Палаци короля сяють золотом. Ми ледве не осліпли від тої краси. Розмальовані всіма кольорами веселки й оздоблені коштовним камінням храми, міфічні істоти і будди. Руслана потай робила фото. Тут фотографувати заборонено. Ми обоє пріли і кляли страшненькі на вигляд і дотик вбраннячка, які на нас натягли на вході, бо з оголеними кінцівками — ні-ні!
Тайський король — нарцис. Величезними фотографіями завішано всю країну. Профіль і анфас, безліч поз. Він — національний символ Таїланду. Король Рама IX після смерті стане Буддою. Відповідно, поки живий — він ніби і людина, і ні. Людина — бо в своїх промовах каже, що критика короля — це нормально. Мовляв, він такий же, як і всі, a всім властиво помилятися. А ні — бо коли хтось жене на монарха, це передбачає від трьох до 15 років в"язниці.
Під час відвідин палацу ми присіли відпочити — і були атаковані двома дівчатками в уніформах. Вони витягли диктофон і почали нас питати, що ми знаємо про буддизм. У них проект у школі: "Що знають іноземці про національну релігію Таїланду".
У той же день таксист завіз нас у "Гем Галері" — таких магазинів коштовного каміння в Таїланді як бруду. Таксистам за кожного привезеного туриста дають 5 л бензину. Руслана купила собі срібний браслет із п"ятьма топазами за 3000 бат — це приблизно $80.
На третій день ми взяли таксі до міста Патайя. Поселилися через дорогу до моря. Море солоне, Південно-Китайське ніби.
Першого ж дня нас знаходить Марк, 31 рік, з Уельсу. Він тут уже не вперше. Розповідає, що Патайя — світовий центр секс-туризму. Тут повно трансвеститів. Марк їх не любить.
Увечері він бере нас на екскурсію барами і клубами. У першому мініатюрному барі чоловік, ім"я якого я не пам"ятаю, розповідає, що його дід був українцем і що у всіх українців однакові очі — блакитні. Притуляє своє обличчя близько до мого і заглядає мені в очі.
Днями ми смажимося на сонці й досліджуємо денне життя. Араби на вулиці без церемоній: "Рус? Готель?". У мене спочатку вистачає терпіння відповідати англійською щось на кшталт: "Чи ти, козел такий-сякий, пропонуєш піти і переспати з тобою в готелі? Чи в тебе немає поваги до жінок? Чого в біса ви поважаєте тільки своїх жінок?!". Потім без церемоній — середній палець. Якщо я для них "Наташа", то вони для мене "осами".
Місцеві зазивали в магазині вправно володіють російською: "Привет, мадам! Такая красивая. Где купила платье?". Друга за величиною етнічна група Патайї — росіяни.
На пляжах такий собі мініатюрний мобільний супермаркет. Продавці носять їжу, одяг, пропонують масаж, манікюр-педикюр, тату, цяцьки. Біля самої води збирає мушлі 52-річна Лену — у неї сьогодні вихідний, раз на тиждень. Вона хоче приготувати щось смачне на обід чоловіку і донькам. Розповідає, що вона прибиральниця і не любить свою роботу. Але з чайовими отримує 15000 бат (майже $400). Багачка!
Патайя — світовий центр секс-туризму
Марк знайомить нас зі своїм другом на ім"я Девід. Йому 70 із гаком. Усе життя він був плавцем-рятувальником, урятував 13 людей. Десять років тому в нього померла дружина. Через деякий час він продав свій дім і "порш" в Уельсі й переїхав до Таїланду, щоб до того, як помре, насолодитися пивом, сонцем і сексом із місцевими жінками. Таких як він тут тисячі.
А мені все-таки кортить поговорити з трансвеститами. Мені дико і страшно. Але ми проходимо повз один із таких барів і зупиняємося. Трансвестити зазвичай високі, доволі гарні, з довгими кінцівками, вузькими стегнами, низьким хрипким голосом і яскраво вираженим "адамовим яблуком". Руслану найбільше цікавить, чи робили вони операцію зі зміни статі. Відповідають — ні, мовляв, операція для видалення чоловічого органа коштує 20 тис. бат. Щоб зробити груди треба 60 тис.
У той самий день Руслані виповнилося 24 роки, і ми замовили столик на трьох на кораблі. Кожна із восьми хостес на палубі була трансвеститом.
Святкування продовжилося в клубі, і того самого вечора я вперше розізлилася. У мене ніби спала туристично-байдужа пелена з очей і я побачила справжню ціну "відпочинку". Озирнулася й помітила, як прекрасна на вигляд тайка посміхається з відсутнім виглядом і танцює з гидким-бридким західняком. Уся економіка країни побудована на проституції. Мені стало гидко за матерів, що відпускають або спроваджують дочок на проституцію, за чоловіків. А ще згадала, як у якійсь тайській газеті прочитала: "Слава Будді за тайських жінок".
Коментарі