Українці масово подають до суду на найпопулярніший в Україні інтернет-магазин через те, що той порушує права громадян на вільний доступ до інформації.
- Подаємо позови проти магазину "Розетка", бо це одна з найпотужніших компаній, що торгують через інтернет, - розповідає організатор судових позовів Роман Матис, 35 років. Півтора року тому він для захисту прав україномовних покупців створив у мережі спільноту "И так поймут". Вона змагається за те, щоб бізнес в Україні надавав послуги українською мовою, як і прописано в законодавстві.
Перше прохання запровадити на сайті "Розетки" українську мову Матис надіслав ще півтора року тому.
Директор магазину намагався викрутитись. Тепер уникає цієї теми. Тому ми зрозуміли, що пора виводити її в реальне життя
- З того часу вони придумали мільйон відмовок, але позицію щодо надання рівних прав у доступі до інформації не змінили, - наголошує діяч. - Кажуть, що то їм не по кишені й на цьому закінчують діалог. Ми їм також навели докази, що вони не щирі, бо багато компаній, продукцію яких вони продають, на своїх сайтах мають українські описи. Тобто працівникам "Розетки" потрібно лише скопіювати і вставити текст опису", - запевняє Матис, який і сам є маркетологом.
Через таку позицію керівників товариства Rozetka.ua Роман Матис із однодумцями минулого року організував їм бойкот.
- Кампанія пройшла досить успішно. Директор магазину роздавав телевізійні коментарі з цього приводу. Він там намагався викрутитись. Тепер взагалі уникає цієї теми. Тому ми зрозуміли, що пора виводити її в реальне життя, - пояснює борець за мовні права.
Кілька юристів, які є членами спільноти "И так поймут", зголосилися на добровільних засадах скласти судовий позов.
- Ми підготували крім позову ще й методичку, як і що треба покроково робити необізнаній у юриспруденції людині, щоб самостійно подати до суду, - каже чоловік. - Уже кілька десятків людей підтвердили готовність це зробити. Сам я теж, безперечно, подаватиму.
Роман Матис працює у сфері реклами. Його агенція Pure надає набір послуг із розробки стратегій, маркетингу, реклами, дизайну, web та PR. 13-річний син Данило й 11-річна донька Ірма вчать у школі англійську, німецьку, італійську та польську мови. Сам добре розмовляє англійською і польською. Грає на барабанах, займається плаванням, велоспортом і бодібілдінгом.
Коментарі
116