середа, 27 вересня 2006 17:14

Неандертальці і сучасні люди існували в один час

Дослідники під керівництвом доктора Клайва Фінлейсона з Гібралтарського музею виявили в печерах Гібралтара більше 240 кам"яних знарядь й інших артефактів, залишених неандертальцями (Homo neanderthalensis), - видом людей, який населяв Європу і західну Азію від Ізраїлю до Узбекистану починаючи з 230 тисяч років до н.е.

За допомогою спектрального аналізу й інших методів знайдені предмети були датовані часом від 24 до 28 тисяч років до н.е. Людина розумна (Homo sapiens) з"явилася в цих місцях приблизно 32 тисячі років тому. Таким чином, знахідки гібралтарських палеоархеологів показують, що людина сучасного типу співіснувала з неандертальцями протягом тисячоліть. Раніше вважалося, що неандертальці вимерли до приходу Homo sapiens до Європи. Питання про взаємодію двох видів залишається відкритим. У даний час немає свідчень про війни, схрещування або будь-які інші контакти між неандертальцями і предками сучасних людей.

Розповісти про те, чи є в геномі сучасної людини гени неандертальців і який ступінь еволюційної спорідненості 2 видів, повинен проект по розшифровці генома неандертальця, нещодавно початий міжнародною групою учених.

Череп неандертальця був вперше знайдений 1856 року в ущелині Неандерталь біля Дюсельдорфа і Еркрата. Зріст неандертальця складав в середньому 165 см. Вони були добре адаптовані до холоду, були більш м"язистими і володіли об"ємом мозку на 10% більше середньої сучасної людини. Немає ніяких відомостей про колір їхньої шкіри або волосся. Вони вміли говорити, їхня мова була вищою і повільнішою, ніж у сучасних людей. Найперший відомий музичний інструмент - кістяна флейта з 4 отворами, належить неандертальцям, повідомляє Полит.ру.

Зараз ви читаєте новину «Неандертальці і сучасні люди існували в один час». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua