"Флюгую лівий. Управління як?" — "Ніяк" — це була остання розмова бортового техніка 40-річного Олега Козаченка та 30-річного Богдана Кишені, командира екіпажу Ан-26Ш, який розбився під Чугуєвом на Харківщині 25 вересня торік.
У роботі лівого двигуна стався збій. Перед злітно-посадковою смугою літак нахилився, крилом зачепив землю й вибухнув.
На борту були 20 курсантів Харківського національного університету Повітряних сил ім. Івана Кожедуба і семеро офіцерів. Вижив лише курсант В'ячеслав Золочевський.
Слідство тривало майже вісім місяців. Над справою працювали сотні експертів і слідчих. Установили, що основна причина трагедії — дозвіл на злети конвеєрним способом.
За таблицею польотів, того дня група повинна була виконувати вправу зарулювання в бокс після прольоту колом і повної зупинки. Курсанти мали змінюватися після огляду літака техніками. Натомість відпрацьовували конвеєр — намотували кола без зупинки.
— Поломку лівого двигуна виявили під час заходу на останній заліт. Через конвеєр проблему не помітили вчасно, — каже Вадим Приймачок із слідчого відділу Державного бюро розслідувань. — Додалася низка інших порушень. Польоти конвеєром на АН не передбачені керівництвом з льотної експлуатації. Борт був перевантажений удвічі. До польотів допускали курсантів, які не закінчили підготовку. А командир екіпажу не мав необхідної кваліфікації для керування літаком у нічний час.
Про проблеми екіпаж доповів керівнику польотів за 8 хв. до катастрофи. Борт почав втрачати швидкість, і його потягнуло вліво. Але керівники не надали практичної допомоги екіпажу для безпечної посадки.
Підозрюваних у справі шестеро — командувач Повітряних сил Збройних сил України Сергій Дроздов, колишній начальник Університету повітряних сил Олександр Турінський, командир військової частини А-4104 в Чугуєві В'ячеслав Глазунов і двоє його заступників, а також керівник польотів Олександр Жук. Їх можуть ув'язнити на 15 років.
Коментарі