Олександр Воловик, 35 років, живе на столичній вул. Щербакова. Це житломасив Нивки. Хоче купити гараж.
— Поки що лишаю машину під під'їздом своєї "хрущовки", — розповідає Олександр. — Від платної стоянки немає толку. Якщо раптом украдуть авто, притягти до відповідальності сторожа неможливо. А коли машина в гаражі — так спокійніше. Ще й речі можна тримати. До того ж стоянка значно дорожча. Членські внески в гаражному кооперативі з платою за електроенергію складають десь 300–400 гривень у рік. Стільки ж, але за місяць треба платити за місце на стоянці.
— Узагалі-то покупка гаража в мене давно в планах. Ціни весь час зростали. Я три роки відстежував цінові тенденції. Здається, тепер можна купувати. Подешевшали і металеві, і капітальні гаражі.
За два місяці Олександр оглянув 10 об'єктів. Шукає гараж із високим дахом, льохом і воротами заввишки 3 м. У такий може ввійти вантажний мікроавтобус. Улітку в такому прохолодніше.
— Здебільшого продають гаражі з низькими воротами. Хоча попався й такий, що літак можна сховати. На Куренівці бачив два цегляні гаражі, наче близнюки на вигляд. За один просять 16 тисяч доларів, за другий — 40. За такі гроші можна й готельку в Києві купити. Ціна залежить більше від апетиту господаря. Місяць-два потримають високу ціну, потім знижують.
Найдешевша ціна — $5 тис. Якщо стіни гаража зсередини обтиньковані, за нього просять на $500–1000 більше. Якщо є погріб, оглядова яма — ще $1,5–2 тис.
Треба уточнювати, чи приватизована нерухомість. Якщо ні — перевіряти договір оренди і його тривалість, дізнався від знайомих Олександр. Приватизація коштуватиме $200.
— Гаражі продає здебільшого молодь. Пенсіонери-продавці не попадалися. Ціну встановлюють із запасом, щоб потім кілька сотень скинути.
Купити гараж чоловік сподівається в січні. Тоді ціни мають ще знизитися.
Із 2008-го гаражі подешевшали більш як на третину, каже аналітик компанії "СВ девелопмент" Сергій Костецький, 32 роки.
— У гаражі вкладали гроші, як і в іншу столичну нерухомість. Сподівалися, що вони постійно дорожчатимуть. Але тепер вони навпаки дешевшають. У Києві продають до 100 гаражів у місяць. Три роки тому продавали до 500. У середньому гараж коштував 10 тисяч доларів. Тепер — 6–7 тисяч. Попит зменшується, бо в столиці більшає критих паркінгів. Вони неподалік житлових будинків. Не треба йти за машиною кілька кілометрів до гаражного кооперативу. До того ж людям простіше заплатити 10 гривень за ніч, ніж вкладати одразу велику суму. Гараж треба ремонтувати.
Шукають гаражі за оголошеннями в газетах. Їх дають лише власники. Рієлторам невигідно займатися гаражами. Бо оформлення його займає скільки ж зусиль і часу, як і квартири. А ціна значно нижча. Агентства нерухомості пропонують лише місця в багаторівневих паркінгах, ціною від $22 тис. На столичній вул. Старонаводницькій місця в підземних парковках коштують до $130 тис.
Інвалід добивався місця більше року
Фірма "Алло гараж" встановлює в Києві оцинковані гаражі. Беруть по 7 тис. грн.
— Привозимо на вантажівці щити і за 2–3 години збираємо на місці, — говорить власник фірми Ігор Ананський, 43 роки. — Замовлень мало. Наприклад, у листопаді 2009 року замовили 12 гаражів, а цього — три.
За словами Ігоря, 99% таких гаражів кияни ставлять незаконно. Часто предметом торгівлі стають гаражі, отримані інвалідами.
— Їх не можна перепродавати. Але в більшості випадків так і робиться. Один пенсіонер-інвалід, що замовляв у мене гараж, добивався законного місця у своєму дворі 14 місяців.
Коментарі