четвер, 26 грудня 2024 10:05

Усі ми трохи сталкери

Схоже на те, що роль найпотужнішого проукраїнського пропагандиста й агітатора взяла на себе вітчизняна ІТ-індустрія. Українські айтішники – то бойовий загін українського опору. Вони найбільше донатять на армію, допомагають культурологічним проєктам, вони ж воюють у прямому розумінні цього слова. Відтепер у їхньому списку ще є гра S.T.A.L.K.E.R. 2

Отже, що таке "S.T.A.L.K.E.R. 2:

Серце Чорнобиля"?

Сталкер – це гра-легенда, на яку фанати чекали 15 років. Філ Спенсер, гендиректор Microsoft Gaming, назвав її вихід найкращим релізом 2024-го. А він точно знає, що каже.

Для просунутих гравців таке пояснення – непотрібне, а для всіх інших мусимо сказати, що йдеться про величезний штучний всесвіт, аналоги якого є хіба в Голлівуді. "Сталкер" – це серія ігор, десятки книжок, пісні, аматорські фільми, конкурси й інші заходи, де все крутиться навколо Чорнобильської зони.

Автор: chudo.tech
 

Символічно, що "S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля" вийшов саме тепер, коли всі блеяння про світле майбутнє та дружбу народів присипано руйновиськами Маріуполя та інших українських міст. На цьому тлі логічно, що гра вийшла без озвучування мовою московитів.

І тут за поребриком почали стогнати, що в новій грі немає тієї атмосфери, яка була в її першій частині. Це ж якими треба бути тупими, щоби вимагати від сучасної гри атмосфери 15-річної давності? Адже технології виготовлення таких продуктів змінилися шалено. Графіка та дизайн точно виявилися кращими. Щодо атмосфери, то вона там точно така, на яку чекали фанати: "Скіфе, що ти тут робиш?" – "Та… трохи життя живу. Поглянь, як тут?!" – "Ей! До краю не підходь!" – "Ну хіба не прекрасно?" – "Ага. Гори сміття. Побутового, людського." – "Хіба ні? Тут ти можеш знайти все, Скіф! Друзів, ворогів, гроші, смерть, чудо. Навіть самого себе." – "Аааа. Чому сталкерів так тягне на ЧАЕС?" – "Тому що станція – це центр. Вау! Сама суть зони! Але там нічого не лишилося. Розграбована піраміда. Я бував у Прип'яті. Ми нажерлися якось і пішли на чортове колесо. Ніхера його не запустили, але покружляли афігенно. Скіфе, ти колись втрачав те, що любиш?"

За сюжетом, 2006 року на Чорнобильській АЕС сталася друга катастрофа, внаслідок якої фізичні, хімічні та біологічні процеси на цій території змінилися, виникло безліч аномалій, артефактів та істот-мутантів. Їх поява притягнула до Зони людей, які називають себе сталкерами. Вони проникали в неї, оминаючи військові блокпости, сподіваючись розбагатіти чи довідатися правду, що там сталося.

Події в грі відбуваються 2021-го. Головний герой гри – сталкер на прізвисько Скіф, що гендлює згаслими артефактами. Фатального дня один із артефактів активувався і зруйнував його будинок, залишивши після себе незвичайну "пустушку". Скіф вийшов на вченого Германа, який пообіцяв, що якщо цю "пустушку" перезарядити за допомогою спеціального сканера в Зоні, то можна буде отримати великі гроші. Зважаючи на безвихідь, Скіф разом із Германом вирушають до ЧЗО.

Про народження "S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля" можна знімати від детективів до фентезі. Далекого 2010 року Олег Яворський, директор із розвитку бізнесу компанії, що розробляла гру, розповів, що події у продовженні відбуватимуться 2015-го. За рік Яворський разом з іншими розробниками розповіли, що місцем дії будуть Чорнобильська АЕС, місто Чорнобиль і так званий об'єкт Чорнобиль-2 з його антеною ЗГРЛС "Дуга". 2011 року Сергій Григорович – власник компанії-розробника – розповідав, що головним героєм далі буде сталкер на прізвисько Стрілець, але на відміну від попередніх частин, у S.T.A.L.K.E.R. 2 обіцяв великий відкритий світ без поділу на окремі локації й запевнив, що гра готова на 50%. З'явилося відеозвернення Олексія Ситянова, провідного геймдизайнера та сценариста проєкту, який оголосив про своє повернення у GSC для роботи над сиквелом.

Проте починається та шалений відтік кадрів, після якого GSC недорахувалася 75% працівників. Григорович оголосив про припинення розробляння всіх проєктів внаслідок фінансових труднощів. Незадовго GSC Game World офіційно ліквідували: "Ми зробимо все можливе, щоб продовжити. Однак на цей момент нічого не відомо" – написали у твіттері.

Далі фанати жили плітками, які ширилися, наче радіація в Чорнобильській зоні. Усе зводилося до повідомлень, що розроблення продовжиться, хоча й потребуватиме фінансування, джерел якого ще не визначено. Це, якщо культурно. На початку 2012 року журнал "Шпиль" розповів, що S.T.A.L.K.E.R. 2 заморожено, навіть спростували плітки, що команда розробників шукає інвесторів для продовження роботи. А за кілька місяців у фанатів на серцях похололо, бо офіційно оголосили про скасування S.T.A.L.K.E.R. 2 через суперечки між інвесторами, працівниками та власником прав на інтелектуальну власність. Тоді гра була готова на 70–80% – декілька ігрових рівнів і персонажів.

Колишні розробники GSC Game World оголосили про створення нової компанії Vostok Games, анонсувавши новий проєкт. Компанія bitComposer заявила про купівлю прав на створення комп'ютерних ігор на основі бренду S.T.A.L.K.E.R. Того ж дня GSC Game World спростувала цю інформацію і підтвердила, що всі права на гру належать компанії в особі Сергія Григоровича.

Але це ще не все!

West Games – студія, яку заснував 2012 року під назвою Union Studio колишній провідний розробник GSC Євген Кім, 2014-го запустила краудфандингову кампанію на Kickstarter для створення "духовного наступника" франшизи S.T.A.L.K.E.R. під назвою Areal. Трейлер майбутньої гри був із кадрів оригінальних ігор S.T.A.L.K.E.R. West Games відкидали всі звинувачення і зібрали $65 тис., що на $15 тис. більше від початкової мети. Однак у липні Kickstarter назавжди призупинив збір, посилаючись на порушення правил.

Про народження гри можна знімати від детективів до фентезі

Після скасування попереднього збору (West Games спочатку стверджували на своєму сайті, що перейшли на приватне фінансування проєкту) оголосили ще одну краудфандингову кампанію на платформі Wfunder, встановивши мету $600 тис. на створення нової гри під назвою S.T.A.L.K.E.R. Apocalypse, яка так ніколи й не вийшла.

2018-го оголосили про розроблення нової S.T.A.L.K.E.R. 2. Інформація з'явилася на офіційному сайті компанії GSC Game World, і того ж року оприлюднили промосайт S.T.A.L.K.E.R. 2, саму гру пообіцяли 2021-го, хоча вона ще перебувала на стадії дизайн-документації. Григорович пояснив, що метою анонсу 2018 року було збільшити ажіотаж. Їм це вдалося.

У березні 2019-го GSC Game World оновила сайт S.T.A.L.K.E.R. 2, де замість "заглушки" з назвою гри з'явилися арт і музична композиція, а також посилання на соціальні мережі та попередні частини франшизи. 2020 року підтверджено інформацію про розроб­лення гри, а незабаром опублікувано навіть перший скриншот S.T.A.L.K.E.R. 2. 23 липня 2020-го показали перший офіційний трейлер, а перед Новим роком на ютубі вийшов перший офіційний тизер.

2021-й був щедріший – показали перший "щоденник розроблення", продемонстрували моделі бійців і зброю, анонсували показ ігрового процесу. Фанати довідалися, що в грі буде понад 30 видів зброї, яку можна буде модифікувати, а також був продемонстрований конструктор, за допомогою якого можна створювати унікальний зовнішній вигляд персонажів. Того ж року показали перший геймплейний трейлер гри та вперше пролунало: Heart of Chernobyl. Реліз обіцяли 28 квітня 2022-го. Запрацювало передзамовлення, на ютубі з'явився другий випуск "щоденника розроблення". Потім плани змінилися – і реліз перенесли на 8 грудня 2022 року.

Після повномасштабного вторгнення московитів GSC, яка базується в Києві, опублікувала заклик про фінансову допомогу для Збройних сил України, заявивши, що війна та потреба захисту працівників GSC стали причиною того, що розроблення гри призупинено на невизначений термін. У твіттері опублікували посилання на рахунок для пожертвувань на українських військових і заяву: "Через біль, смерть, війну, страх і людську жорстокість Україна вистоїть. Як і завжди". Навесні 2022-го підзаголовок гри з Heart of Chernobyl змінили на Heart of Chornobyl, щоб відобразити український правопис. Скасували реліз у московитів і озвучення гри їхньою мовою, залишили лише субтитри. 14 червня 2022 року GSC заявила, що розроблення продовжується, попри те, що деякі члени команди залишили домівки або вступили до лав Збройних сил.

Через війну GSC перенесла штаб-квартиру та релокувала 200 працівників до Праги. В Україні їх залишилося 130. Продюсерка GSC Марія Григорович зазначила, що на тлі повномасштабного російського вторгнення гра стала для студії ще більш значущою. Вона стала національним продуктом, який має на меті показати, що Україна є не лише надзвичайно ефективною та хороброю на полі бою, але й не менш цінною в сенсі культурної спадщини, яку можна з гордістю показати всьому світу.

2023-го хакери почали шантажувати розробників, погрожували вкрадені з розробки матеріали викласти у відкритий доступ і вимагали повернути російське озвучування. Розробники підтвердили витік інформації й попросили гравців утриматися від перегляду та поширення вкрадених матеріалів, підтвердивши, що вкрадені дані справжні, але занадто застарілі та не відповідають сучасному вигляду гри.

Наприкінці травня 2023 року хакери прорвалися до зашифрованого білду гри розміром 200 Гб та виклали його в інтернет. Через день їм вдалося розшифрувати та запустити його, що призвело до нового витоку даних і матеріалів. Компанія GSC знову закликала утриматися від перегляду злитих даних.

На початку серпня 2023-го розробники анонсували демоверсію. Пояснили, що процес оновлення гри забрав більше часу, ніж очікувалося, тому дату релізу перенесли на 5 вересня 2024 року.

У перші дні продали понад мільйон копій "S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля". Її унікальність – у тому, що вийшла українською та англійською.

Тож російські геймери, які не знають англійської, змушені під час гри переходити на українську та ще й слухати різні пісні про те, що наші військові роблять і робитимуть із московитськими окупантами. Розробники ніколи не приховували, що підтримують ЗСУ.

І все це під носом у скрєпоносних, які доводять, що України не існує.

Прогнозують, що "S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля" може зібрати $1 млрд. Якщо хтось досі не зрозумів, то S.T.A.L.K.E.R. 2 для світової ІТ-індустрії – те саме, що для кіноіндустрії "Аватар". І цю забавку виготовили в Україні!

Зараз ви читаєте новину «Усі ми трохи сталкери». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути