29-річний Юрій Назарук із друзями має кілька ресторанів у Львові. Першим відкрили "Криївку".
— Після університету працював у газеті. Чотири роки тому в центрі Львова ніде було поїсти. Ми й придумали "Криївку". У цьому бізнесі головне — оригінальна ідея, щоб ресторан сильно відрізнявся від інших. Вигадали, що вхід буде за паролем. Гостей зустрічає вояк з автоматом. На вході наливає горілку. Страви мають назви "Усміх Нахтігалю", "Змарніла втіха партизанки", "Пальот Туполєва".
Друзі майже не витрачаються на рекламу. Репортажі з незвичайного закладу показали чимало телеканалів.
— До нас пішли і депутати, і зірки. Люди переказують один одному про ресторан. Тепер похід до "Криївки" — це наче модний роман. Усі мусять прочитати.
Борщ із пампушками подають за 16 грн. Є страва "Півметра ковбаси" за 80 грн. Щодня в "Криївку" приходять до 500 відвідувачів. Обід у середньому коштує 45 грн.
На відкриття справи друзі взяли кредит у банку під 18% річних.
— Один квадратний метр ресторану в середньому обходиться в 2 тисячі доларів. Ми витратили менше, бо не брали дорогі матеріали. Стіни "Криївки" оббиті звичайними дошками. Столи теж дощані, замість стільців — лави. Страви подаємо в залізних мисках, — пояснює.
Попервах "Криївка" вміщалася в одній невеликій кімнаті в підвалі. Вона була постійно заповнена відвідувачами. За півтора роки ресторан розширили. Упродовж чотирьох років Юрій із друзями відкрили ще чотири заклади.
— Ресторанний бізнес завжди буде вигідним. Є криза чи ні, а люди хочуть їсти, — продовжує Юрій Назарук. — Їх приваблює в ресторан незвичайна, може навіть шокуюча родзинка. От, наприклад, у "Мазох-кафе" гостя можуть прикувати до стільця або відшмагати. Ясна річ, на його прохання. У кав"ярні "Гасова лямпа" влаштовуємо екскурсії. Нещодавно купили за 3 тисячі доларів старовинний вагон трамвая. Поставили його на Галицькій площі, влаштували в ньому пивницю.
Друзі також володіють "Масонською ложею". Ресторан вважають найдорожчим у Західній Україні. Приміром, філіжанка кави коштує 100 грн. Порція м"ясної страви — до 700.
— На наших ресторанах навіть вивісок нема. Бо в нас є постійні клієнти. Ми даємо іменні картки на знижку до 90 процентів. Вони є в багатьох екскурсоводів. Ті приводять до нас групи туристів. І їм добре, і нам вигідно. Відвідувачі без картки реально платять 100 гривень за каву. Ми видали 35 тисяч карток.
Загального прибутку із ресторанів Юрій Назарук називати не хоче, але каже, що заробляє непогано.
Юрій Назарук радить бізнесменам-початківцям
— Орієнтуйтеся на масовий попит. Наприклад, торгівлю, заклади харчування. Рідкісні речі мало хто купуватиме.
— У партнери беріть перевірених друзів. Із ними треба бути чесними.
— Із партнерами краще мати однакові частки бізнесу.
— Розглядайте гроші як інструмент, а не як мету, багатство. Інакше нічого не заробите.
— Постійно розвивайтеся, вкладайте у свій бізнес.
Коментарі