вівторок, 01 вересня 2009 18:14

Перевізникам дозволили самостійно встановлювати ціни

Наприкінці серпня маршрутки, що курсують від столичного метро Либідська до райцентру Васильків, підвищили плату за проїзд. Пояснюють це зростанням цін на пальне. Тепер проїзд до цього міста коштує 8 грн, на 2 грн дорожче.

На кінцевій біля станції метро Либідська зранку черги. Маршрутки на Васильків відправляються кожні 10 хв. Пасажири займають усі місця. Охочих їхати стоячи небагато. Більшість їде до Василькова. За 40 хв. у дорозі водій має виручку 240 грн.

— За вісім гривень ще й стояти? — обурюється пасажирка 60-річна Ганна. — Це не для мене. Ми тут допитувалися, чого це проїзд підняли. Ніяких пояснень. Геть нічого добитися не можна. Не хоч платити — йди пішки.

Літній чоловік відмовляється платити за новими тарифами.

— Покажіть офіційне розпорядження, — вимагає у водія.

— Це не до нас, — відповідає жінка-диспетчер. — Оголошення про подорожчання тиждень висіло.

Маршрутки на Білу Церкву відправляються від Центрального залізничного вокзалу столиці. Водії голосно зазивають пасажирів. Довжина маршруту близько 80 км. Проїзд подорожчав на 5 грн — до 20 грн.

— Ніхто ж не кричить, що вартість бензину росте. Хіба ви не знаєте, що ціни на проїзд і пальне взаємопов"язані? — каже водій маршрутки до Білої Церкви. — Якщо так і далі піде, до кінця року квиток ще на п"ять гривень подорожчає.

Маршрутка "івеко" вирушає лише після того, як пасажири займуть усі 25 сидячих місць. Чекати треба півгодини. Водій збирає 500 грн.

— Щодня їздити з Білої Церкви до Києва стало накладно, — розповідає білоцерківщанин Вадим, 32 роки. Він працює у столиці. — Комфорту після подорожчання не побільшало. Салон брудний, сидіння незручні. Знайомі домовляються з водіями, які їздять легковушками на Київ. Платять по 10 гривень. Добираються швидше і дешевше. А водій собі бензин "відбиває".

До кінця року квиток ще на п"ять гривень подорожчає

Власники маршруток безпідставно підвищують ціну на проїзд. Бо насправді пальне цьогоріч дешевше, ніж торік. Приміром, у серпні 2008-го літр дизпального на автозаправках "Золотий гепард" коштував 6,93 грн. Тепер на 50 коп. дешевше. Бензин був на 75 коп. дорожчим.

— Навряд чи витрати перевізників зросли, — каже голова комітету "Кияни за громадський транспорт" 26-річний Михайло Барашков. — Просто столична влада дозволила перевізникам довільно встановлювати ціни. Тому вплинути на тарифи неможливо.

Проїзд подорожчав лише до тих міст, куди не ходять електрички. Наприклад, до Василькова та Обухова. До Броварів замість маршрутки можна доїхати електричкою. Поїзди ходять часто. Тому на цих маршрутах плата не зросла. Як і на початку року, квиток коштує 3,75 грн.

Автобуси відправляються кожні 7–10 хв. Кожен робить 10 ходок до Броварів та назад. Водій заробляє 2 тис. грн за день. Має зарплату близько 3 тис. грн. Крім того, щодня кладе собі у кишеню від 150 грн. На 100 км автобусу "богдан" треба 20 л дизпального. Водії заправляються з виручки, на 350–400 грн щодня. За рік автобус приносить власникові близько 500 тис. грн.

— А пасажирам, які часто їздять до Білої Церкви, варто добиватися відновлення прямої електрички, — радить Михайло Барашков. — Бо віднедавна туди стали їздити із пересадкою. Треба гуртуватися та писати колективні листи на "Укрзалізницю", аби пустили прямий потяг.

Квиток на електричку до Білої Церкви коштує близько 10 грн, вдвічі дешевше за маршрутку.

Доходи таксистів зменшились у півтора разу

Київська служба таксі "Авалон" знизила тариф. Раніше кілометр містом коштував 2,2 грн. Із середини серпня обіцяють 2 грн/км удень і 1,8 грн/км уночі.

Поїздка з околичного житломасиву Вигурівщина-Троєщина в центр міста, на бульв. Шевченка удень коштуватиме 52 грн, уночі — 44 грн. Від Троєщини до центру Києва 19 км.

— Це найдешевше таксі в Києві, — каже житель житломасиву Валентин, 28 років. — У вихідні вожу своїх дітей до матері на Святошин. Поїздка обходиться в 63 гривні. Це на десятку дешевше за інші таксі.

В "Авалоні" пояснюють, що порівняно з минулим роком замовлень поменшало удвічі. Нижчими тарифами намагаються привабити клієнтів. Водії незадоволені.

— Раніше поїздка з околиці в центр приносила 30 гривень чистими, — каже таксист 32-річний Андрій. Він їздить на "Шевроле Авео". — Тепер — у кращому разі двадцятка. Усю виручку проїдаю.

Зараз ви читаєте новину «Перевізникам дозволили самостійно встановлювати ціни». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути