"Заробіток для всіх, без відриву від сім'ї, сидячи вдома", "Робота в інтернеті, виплати щотижня", — такі оголошення поширюють у соціальних мережах. Обіцяють зарплату від 2 до 5 тис. грн. Треба продавати косметику, товари для дому, побутову хімію, білизну.
— Кількість людей в інтернеті досягла критичного рівня. Тепер стало вигідно пропагувати мережевий маркетинг у соцмережах. Кожен третій українець має власну сторінку, за статистикою, — говорить президент Українського аналітичного центру 54-річний Олександр Охріменко. — Це не пов'язано ні з безробіттям, ні з безгрошів'ям. Раніше такі оголошення розміщували в газетах, на зупинках транспорту. Тепер — перейшли в інтернет.
Чим займаються такі компанії?
— Першими з'явилися в 1990-х фірми зі страхування. Менеджери приходили на підприємства, в організації. Пропонували застрахувати життя, здоров'я. Тоді можна було надавати подібні послуги без будь-яких ліцензій і договорів. Згодом умови страхування змінилися. Друга група й більш успішна — продавці косметики, препаратів для здоров'я, схуднення. В Україні з'являється все більше фірм, пов'язаних із продажем розваг — платні канали, ігри. Також зі здачі в оренду нерухомості за кордоном.
Хто заробляє в цьому бізнесі?
— Така робота підходить не всім. Є люди, які придбали житло, машини. А є ті, хто й гривні не заробив. Секрет успіху в спілкуванні. Треба вміти завести розмову з чужою людиною і переконати її щось купити. Освіта і сфера діяльності не має значення. Людина може працювати лікарем і паралельно продавати косметику. Або викладати в школі й реалізувати медичні препарати.
Назвіть основні правила, щоб не залізти в борги.
— Варто уважно прочитати договір, перш ніж підписувати. Бо часто там вказують покарання за погану роботу. Наприклад, якщо нічого не продаєш, то заплатиш штраф. Для себе треба визначити — зможете бути продавцем чи ні. Не варто купувати товар про запас або щоб виконати план. Для невпевнених у собі людей краще реєструвати інтернет-магазин.
Мережевий маркетинг має майбутнє в Україні?
— Думаю, що за 10 років зникнуть торгові центри. Крім продуктових супермаркетів. Одяг, меблі, взуття, косметику купуватимуть через інтернет. З'являться менеджери, які допомагатимуть людям вибрати товар. Наприклад, клієнт хоче оновити меблі. Він може звернутися до менеджера, який допоможе підібрати їх відповідно до параметрів і ціни. Звісно, ці люди отримуватимуть за свою роботу комісійні.
Коментарі