— Електровелосипедами доставляємо невеликі вантажі вагою до 7 кілограмів, які поміщаються в рюкзак. Наші основні клієнти — інтернет-магазини, — розповідає підприємець із Києва Данило Тонкопій. Торік у жовтні разом із партнерами організував фірму, що займається доставкою. Найняли на роботу 33 кур'єрів.
— Доставляємо за годину, беремо 50 гривень. До жовтня минулого року в Києві не було подібного сервісу. Аби терміново щось відвезти, домовлялися з таксистами. І при цьому водій ніяк не відповідав за вантаж. Магазини підписують із нами договір, ми страхуємо вантаж. Першим клієнтом був книжковий інтернет-магазин. Потім додалися крамниці електроніки, секс-шоп, ресторани, піцерії. Теоретично з нами могли б конкурувати інші фірми доставки, кур'єри яких пересуваються на скутерах. Але в них дорожче. За бензин на одну поїздку треба віддати 30–40 гривень. Плюс оплатити роботу кур'єра — гривень 30 за доставку, відкласти на запчастини для мопеда, залишити невеликий прибуток підприємства — і виходимо на ціну не менше 90 гривень. У нас витрат на бензин немає. Кіловат електрики коштує 46 копійок. Цього вистачить на 130 кілометрів. На звичайному велосипеді кур'єр потіє. Коли заходить у дім, від нього пахне. Та й сили людини доволі обмежені. Вона не зможе щодня крутити педалі сотні кілометрів.
Це перспективний бізнес для міст-мільйонників. Щоб запустити станцію з 20 електровелосипедами, треба вкласти 30–40 тисяч доларів. Один велосипед коштує 1500–2000 доларів. Їх збирають зараз на наше замовлення в Україні з китайських запчастин. Ставимо посилені акумулятори, з якими можна проїхати до 130 кілометрів на одному заряді. Вага велосипеда — не більше 40 кілограмів. Узимку ставимо шиповані шини. Ще 10 тисяч треба на організаційні витрати: оренда приміщення, перша зарплата персоналу, закупівля смартфонів, шоломів, фірмового одягу. Станції через півтора місяця виходять на окупність поточних витрат. Треба, аби щодня було 50–100 доставок.
Окрім Києва, відкриваємо фірму у Варшаві, також плануємо в Берліні. В Європі ринок більш розвинений. Там люди в три-чотири рази більше замовляють товарів через інтернет, більше платять за доставку.
Коментарі