Ексклюзиви
Четвер, 16 серпня 2007 07:02

В аероклубі "Марс" навчають приватних пілотів

Автор: фото: Марія Петрів
  Жителька Франківська 18-річна Тетяна Маруда готується до свого першого польоту на ”Бекасі”. Літак стоїть на Івано-Франківському аеродромі
Жителька Франківська 18-річна Тетяна Маруда готується до свого першого польоту на ”Бекасі”. Літак стоїть на Івано-Франківському аеродромі

46-річний івано-франківець Сергій Маруда відкрив першу в Західному регіоні школу пілотів.

Навчатимуться на малогабаритному літаку "Бекас" Х-32 харківського виробництва. Повітряне судно надлегке, важить всього 250 кг, мотор австрійський. Літак доукомплектовували сучасною технікою.

— Основне — це школа, — каже Сергій Маруда. — Вона перша в Західній Україні має право навчати та видавати посвідчення пілота.

Аероклуб працює другий місяць, до випуску вже готують п"ятеро осіб. Незабаром вони отримають свідоцтва міжнародного зразка пілотів повітряного судна вагою до семи тонн.

— Перша група зараз навчається на 10-денних курсах у київському Міжнародному центрі підготовки авіації. Серед майбутніх пілотів поки що немає жінок, — підхоплює розмову Любов Маруда, дружина керівника аероклубу. — Бажаючих вчитися багато, до нас навіть пенсіонери приходили.

Теоретична підготовка коштує 1000 грн, ще 500 грн — медичний сертифікат. Ці документи отримують у Києві. Потрібно налітати 45 годин практичних занять. Година польоту обійдеться в $130.

— Це в середньому півгодини самостійного польоту на день, — каже 43-річний Олександр Вензелєв, пілот-інструктор "Бекаса".— Під час перших польотів новачок має стежити за діями інструктора, щоб розумітися на приладах контролю, визначити місцезнаходження.

У минулому Вензелєв — льотчик-винищувач І класу. Літає вже 20 років. Знає, як діяти при аварійній евакуації, в умовах задимлення літака, вміє надати першу медичну допомогу.

Навчившись самостійно злітати, робити посадки та повороти, можна сідати за штурвал літака. Дозвіл на виліт дає Івано-Франківський міжнародний аеропорт. Польоти в аероклубі "Марс"здійснюють майже щодня з 8-ї до 18-ї год.

— Диспетчер аеропорту стикує наш рейс з іншими, повідомляє, чи можна злітати, — розповідає Любов Анатолівна. — За півгодини літак встигає облетіти довкола міста. Над самим Івано-Франківськом та військовими об"єктами області літати заборонено. Є спеціальні мапи для навчань пілотів. Щоб помилуватися Карпатами з літака, потрібно півтори години часу. З висоти 300–400 м найкраще робити фотознімки карпатських схилів, радять в аероклубі.

— Купують польоти у подарунок на день народження, — веде далі жінка. — Особливо цікавляться молодята, але в літаку лише одне пасажирське місце.

До польотів не допускають неповнолітніх.

— З літака не можна пускати повітряні кульки, конфеті, чіпляти банер чи скидати листівки з освідченням у коханні, — каже Олександр Вензелєв. — Гвинт літака працює так, що може затягнути все це всередину. Навіть малюнок на літак, за правилами безпеки, наносити заборонено. У разі чого рятуватиме парашут, що відкривається над судном. З парашутом "Бекас" безперешкодно приземляється будь-де.

Зараз ви читаєте новину «В аероклубі "Марс" навчають приватних пілотів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

3

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 1119
Голосування Хто нині найкращий футбольний тренер світу?
  • 1) Хосеп Гвардіола
  • 2) Юрген Клопп
  • 3) Максиміліано Аллегрі
  • 4) Дієго Сімеоне
  • 5) Дідьє Дешам
Переглянути
Погода