четвер, 01 лютого 2007 16:45

"Штірліца" придбали за 2000 сталінських рублів

Автор: фото: Ольга ГЕМБІК
  Володимир Крачунов біля автомобіля ”Мерседес-Бенц-230” 1937 року випуску на вулиці Луцька
Володимир Крачунов біля автомобіля ”Мерседес-Бенц-230” 1937 року випуску на вулиці Луцька

Волинянин Володимир Крачунов, 30 років — третій власник сімейної реліквії, автомобіля "Мерседес-Бенц-230" 1937 року випуску. "Штірліца" в 50-х роках дід Іван придбав за 2000 сталінський рублів у радянського офіцера Дмитра Дудника.

— Часом неможливо виїхати з двору, — бідкається Крачунов. — То даішники просять дати покататися, то підходять прицінюватися покупці.

У скрутний час Крачунови хотіли продати "мерседеса", але покупець — колекціонер раритетних авто з Німеччини — в останню хвилину передумав.

— Там мотор новіший, вітчизняний, — каже власник. — Зиркнув німець під капот — і все, ні в яку! Дід свого часу виміняв німецький мотор на будматеріали.

Іван Крачунов поміняв колеса — поставив менші вітчизняні. Авто часто бувало в Росії та Прибалтиці — туди сім"я возила яблука на продаж. Потім "Штірліц" перейшов до Віктора Крачунова. Той назвав його Бенциком.

Приблизно у 70-х роках "Мерседес-Бенц-230" повезли у Білорусь для зйомок фільму про війну.

— Не знаю, як називається той фільм, — говорить Крачунов.

—Батько якось сказав, що в нашому Бенцику сам Штірліц їздив.

Віктор Крачунов установив у "мерседес" мотор із ГАЗ-24, поміняв кермо, педалі, підвіску, коробку, клаксон. Додав "пічку" й автомагнітолу. Залишив раритетне міцне товстелезне скло, дерев"яні внутрішній корпус і підлогу, раму. Зовні авто має такий же вигляд, як і 70 років тому. Важить приблизно 1,7 т, має товсту двоміліметрову бляху (у сучасних автомобілях вона приблизно 0,7 мм). Їздить зі швидкістю 70–80 км/год.

— Можна витиснути і 120, якщо не розвалиться, — розказує Володимир. — Я вчився їздити на ньому з десяти років, на колінах у батька сидів. Зараз їздимо Бенциком на базар, у лікарню. Якщо треба кудись далі, сідаємо в автобус. Авто споживає аж 15 літрів бензину на сто кілометрів. Уже стареньке, потребує ремонту, а руки не доходять.

— Мій батько, Дмитро Дудник, придбав машину в місті Гроссенхайн у Німеччині, — каже донька перших власників "Мерседес-Бенц-230" Світлана Пилипчук, 65 років, зі Львова. — Авто купили після того, як батьків ординарець випадково побив його "Побєду". Це сталося приблизно 1947 року. Гадаю, батько, окрім грошей, віддав не один зі своїх продуктових пайків — у післявоєнні роки все купувалося за яйця та масло.

Теперішній власник "Штірліца" Володимир Крачунов працює водієм у приватній фірмі. Має двох донечок — Аню, 4 роки, та Аліну, 2 роки.

— Тепер вже точно нікому не продамо авто — сімейна реліквія! — підсумовує Крачунов. — Аня виросте, нехай вчиться їздити.

Зараз ви читаєте новину «"Штірліца" придбали за 2000 сталінських рублів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути