У Києві в тестовому режимі почала працювати система єдиного електронного квитка в громадському транспорті. Про це йдеться у розпорядженні від 26 жовтня, яке оприлюднила прес-служба Київської міської державної адміністрації.
"Увести з 30 жовтня 2018 року в дослідну експлуатацію автоматизовану систему обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті Києва незалежно від форм власності: у Київському метрополітені, фунікулері, міській електричці, в трамваях і тролейбусах, автобусних маршрутах загального користування", – йдеться у документі.
У тестовому режимі система єдиного електронного квитка працюватиме впродовж року, до 30 жовтня 2019 року включно.
За цей час Департамент транспортної інфраструктури спільно з Київпастрансом, Київським метрополітеном та Головним інформаційно-обчислювальним центром мають ввести електронний квиток у промислову експлуатацію.
Законопроект пропонує повний перехід на безготівкову оплату, але не одразу. Поки паралельно з системою працюватимуть кондуктори.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Нью-йоркська підземка: чим живе найбільший метрополітен у світі
Як це працюватиме?
Ви реєструєте або купуєте одну спеціальну картку для всіх видів транспорту. Надалі ви будете її поповнювати. Зайшовши у транспорт, картку потрібно буде прикласти до зчитувальних пристроїв.
В залежності від того, яким шляхом піде місто, може оплачуватися або одна поїздка, або умовний час користування громадським транспортом.
Де поповнюється така картка?
Передбачається, що її можна буде поповнити в касах магазинів, за допомогою інтернет-банкінгу, терміналу, мобільного додатку або СМС.
Це буде тільки в Києві?
Про своє бажання впровадити систему електронної оплати проїзду вже заявили Київ, Львів, Дніпро, Вінниця, Миколаїв, Ужгород та інші.
Що робити тим, у кого безкоштовний проїзд?
Пільгова категорія населення також матиме електронні квитки, але повністю безкоштовні.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Створили трамвай, який вміщає 300 пасажирів
Як бути тим, хто не захоче платити карткою?
У Львові хотіли повністю відмовитися від готівкої оплати проїзду, але передумали.
"Якщо все-таки квитки залишаться у водія, то, по-перше, будуть значно дорожче, як мінімум в півтора-два рази, ніж при оплаті карткою. По-друге, буде технічне обмеження, щоб водій не продавав квитки під час руху", - каже керівник відділу впровадження електронного квитка "Львівавтодору" Сергій Журбенко.
Така ж система діє і в європейських містах.
А що буде, якщо зовсім не платити за проїзд?
Контролери працюватимуть і після повного впровадження електронного квитка. За новим законом вони матимуть право виписати штраф у тридцятикратному розмірі від вартості квитка.
У середу, 17 жовтня, у Києві презентували мобільний додаток Картки киянина. Додаток буде доступний користувачам пристроїв на платформах IOS та Android. Тепер влавники картки зможуть керувати усіма сферами життя онлайн.
Коментарі
1